Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in een Imac. Ik begrijp dat het mogelijk is om Windows XP te draaien m.b.v. bootcamp.

Wanneer ik zou overstappen op een Imac wil ik ook daadwerkelijk XP draaien en niet het OS van Mac. Kan iemand me vertellen hoe de prestaties zijn van XP op een Imac. Zijn deze te vergelijken met de PC?

Is er in de PC wereld iets te verkrijgen met de vormgeving van een Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Protip: Koop geen mac als je er alleen windows op gaat zitten. Het mooie van een mac is de combinatie hardware/software. Zodra jij windows erop gaat zetten als primary system ben je al je voordelen kwijt van je hardware, sterker nog... je krijgt alleen nadelen. Driverupdates zal je echt niet zo regelmatig vinden als bij een normale PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is er in de PC wereld iets te verkrijgen met de vormgeving van een Imac?
Hoe bedoel je dit ?

Alles in een scherm? Ja
mooi vormgegeven ? Vast wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

De vraag die ik dan heb is, buiten de looks van de iMac waar je dus voor valt, waarom koop je hem dan als je alleen XP wil draaien? Als je alleen een mooie witte scherm wil hebben, Belinea heeft een serie witte producenten die qua looks ook heel mooi zijn.

http://www.belinea.com/nl...jsp?node=644&artnr=112402

Aan de andere kant, probeer eens een keer te werken op OSX en kijk of het je bevalt. Is wel even wennen in het begin maar het valt zeker niet tegen :D en nee dit zeg ik niet als fanboy maar als iemand die ook na wikken en wegen een keer de stap gewaagd heeft. Ik werk nog steeds met windows op mijn werk, maar OSX biedt mij thuis gewoon meer.

[ Voor 6% gewijzigd door DoctorV64 op 09-06-2008 11:23 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En om dan maar even duidelijk antwoord te geven of Windows XP op een iMac hetzelfde draait als op een 'gewone' PC:
Ja. Een iMac bevat componenten die je ook in een andere PC kunt vinden, en draait dus gewoon even snel. De vergissing word nog wel eens gemaakt omdat vroeger nog wel andere componenten werden gebruikt (PowerPC) waardoor windows alleen in een geemuleerde omgeving kon draaien.

De vraag is inderdaad of je het de prijs waard vind om windows te draaien op een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP draait uitstekend op intel macs. Stabieler zelfs dan op andere hardware, volgens sommige testsites.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Ik ben inderdaad gevallen voor de mooie vormgeving, alles in 1 scherm. Een ieder bedankt voor z'n reactie.
DoctorV64 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:21:
Als je alleen een mooie witte scherm wil hebben, Belinea heeft een serie witte producenten die qua looks ook heel mooi zijn.
Maar dat is alleen het scherm, je blijft met een lompe kast zitten.

[ Voor 59% gewijzigd door nico_van_wijk op 09-06-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Alsof je een mercedes gebruikt en dan alle bekleding, een bestuurdersgemakken er uit smijt omdat ie voldoende PK's heeft en een mooie lak......

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
michelzwarts schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:40:
Alsof je een mercedes gebruikt en dan alle bekleding, een bestuurdersgemakken er uit smijt omdat ie voldoende PK's heeft en een mooie lak......
En het interieur inbouwt van een Fiat Panda? _O-

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik vind het ook een beetje krom inderdaad. Mag ik vragen waarom je vooraf al bepaald hebt geen OS X te gaan willen gebruiken?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Mijn iMac 24" met DuoCore 2,8 + 4GB haal ik als ik Boot met Vista Ultimate een Vista score van ruim 5, dit is aanzienlijk beter als mijn Athlon X2 4400 met 2GB geheugen en 6600GT. Het is maar net wat je wil gaan doen met de iMac. Een echte game machine zal het niet worden maar voor de rest draait hij XP of Vista prima. Overigens zou ik op z'n minst OSX een kans geven als ik jou was. Ik gebruik Vista alleen maar om wat spelletjes te spelen, de rest doe ik allemaal onder OSX. (Door een foutje van Microsoft heb ik Ultimate gekregen terwijl ik Business gevraagd had :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

DoctorV64

Cosmopoliet

nico_van_wijk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:40:
Ik ben inderdaad gevallen voor de mooie vormgeving, alles in 1 scherm. Een ieder bedankt voor z'n reactie.

[...]

Maar dat is alleen het scherm, je blijft met een lompe kast zitten.
Je hebt ook kleine kasten hoor, Asus pundit R of zoiets even dik als een telefoonboek en formaattechnisch ook. Kijk hier eens: http://www.asus.com/products.aspx?l1=1&l2=3

Of zoiets http://www.anitec.ca/prod...ront_usb_and_audio_ports/ Zet hem achter je scherm en je hebt er geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 09-06-2008 11:54 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ontopic, kan ik me voorstellen dat Nico qua design terecht gekomen is bij de iMac, maar puur voor hier windows xp op te installeren is toch redelijk kantje boord. Als je je verdiept in OS X, zul je zien dat er meer is dan alleen looks, die zo'n iMac interessant maakt. Over het algemeen is het zo dat je heel veel verschillende kasten en dergelijke kunt krijgen voor PC's, maar dan moet je goed zoeken en in de buidel tasten wil je niet een pimp-my-ride el cheapo look krijgen. In dit opzicht is een iMac een ander concept dan een standaard jan-en-alleman windows PC.

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Saeverix schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:45:
Ik vind het ook een beetje krom inderdaad. Mag ik vragen waarom je vooraf al bepaald hebt geen OS X te gaan willen gebruiken?
Er zijn mogelijk te veel windows applicaties die ik wil blijven gebruiken. Bijvoorbeeld Outlook, Photoshop en Dreamweaver. Hier ben ik redelijk afhankelijk van. En natuurlijk is er bijvoorbeeld voor Outlook een goed alternatief op de mac, maar kan deze bijvoorbeeld gebruik maken van een exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nico_van_wijk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Er zijn mogelijk te veel windows applicaties die ik wil blijven gebruiken. Bijvoorbeeld OutlookEntourage, Photoshop en DreamweaverWaren die er niet als eerst op een appel :p. Hier ben ik redelijk afhankelijk van. En natuurlijk is er bijvoorbeeld voor Outlook een goed alternatief op de mac, maar kan deze bijvoorbeeld gebruik maken van een exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Laatst online: 16-09 13:19
nico_van_wijk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Er zijn mogelijk te veel windows applicaties die ik wil blijven gebruiken. Bijvoorbeeld Outlook, Photoshop en Dreamweaver. Hier ben ik redelijk afhankelijk van. En natuurlijk is er bijvoorbeeld voor Outlook een goed alternatief op de mac, maar kan deze bijvoorbeeld gebruik maken van een exchange server?
Ja, en dude, Dreamweaver en Photoshop zijn hemels op een Mac :)

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:55

mace

Sapere Aude

Als je dit topic zou openen in WOS dan zou je compleet andere antwoorden krijgen. :')

Maar ik vind dat mensen macs moeten kopen voor de complete package, en niet omdat mac tegenwoordig "hip" is. Mensen die macs kopen en er XP op zetten vind ik altijd een beetje dom, want je betaalt teveel voor je hardware, en je zet er een OS op wat helemaal niet bij je mooie mac past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Asus zou in september met een soortgelijk systeem komen (alles in het scherm met een net design). Via de search op de frontpage van t.net nieuws zou je het moeten vinden. Zit in het zelfde nieuwsbericht als de aankondiging van de nieuwe EEE pc dacht ik

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 11:53
Jep, zoals eerder al gezegd zal Windows XP/Vista perfect werken op Intel-Mac's, gewoon omdat de hardware exact hetzelfde is. Het enige waarvoor je BootCamp nodig hebt, is om een BIOS te emuleren. Mac OSX werkt namelijk al met EFI-boot, terwijl Windows Vista en eerder dit niet ondersteunen.

En ook ik ben dezelfde mening toebedeeld: Een Mac kopen alleen voor het uiterlijk is imho idioot. Er bestaan trouwens veel mooiere kastjes of all-in-one-producten die wel Windows draaien. Ik heb mijn Mac vooral gekocht om net OSX te gebruiken, en ik kan je verzekeren dat het hemels werkt. En nee ik ben geen anti-Windows, want XP vind ik ook nog altijd een top-OS (Vista laat ik even achterwege, aangezien minder positieve ervaringen).

Ik gebruik dan ook de combo: XP om te gamen, OSX voor nagenoeg al de rest!
Trouwens, de programma's die je aanhaalt draaien zelfs een stuk beter op OSX, want alles wat Adobe ooit heeft gemaakt was net VOOR OSX geoptimaliseerd. Waarom denk je dat ze in nagenoeg de hele grafische sector (waar Photoshop en Dreamweaver toch redelijk populair zijn) allemaal Mac's gebruiken? Ook Outlook is gemakkelijk vervangbaar => Entourage kan ook overweg met Exchange Server. En kun je niet zonder Microsoft Office? Ook dat is al een hele tijd beschikbaar voor Mac, er komt zelfs binnenkort (of is er al?) een nieuwe versie, geïnspireerd op Office 2007.

Echt waar, als je OSX even de kans zou geven gaat een wereld voor je open!
En vind je dan toch nog een zeldzame Windows-only app zonder waardig OSX-alternatief, dan heb je alsnog BootCamp. Nog een ander alternatief is VirtualBox (nu van Sun) dat sinds kort ook op OSX draait. Daarmee kun je zelfs een seamless VM draaien, waardoor de apps die in de VM draaien gewoon op je host-desktop verschijnen.

Maar goed, doe gerust je zin als je het niet kunt laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
mace schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:08:
Als je dit topic zou openen in WOS dan zou je compleet andere antwoorden krijgen. :')

Maar ik vind dat mensen macs moeten kopen voor de complete package, en niet omdat mac tegenwoordig "hip" is. Mensen die macs kopen en er XP op zetten vind ik altijd een beetje dom, want je betaalt teveel voor je hardware, en je zet er een OS op wat helemaal niet bij je mooie mac past.
Ik bezig nog regelmatig windows op men macbook voor school, Autocad en Solidworks.
Daarom dom?
Hoeveel mensen emuleren niet een extra OS?
De samenwerking tussen Bootcamp, Vmware en Leopard vind k prachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

cococless schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:21:
[...]

Ik bezig nog regelmatig windows op men macbook voor school, Autocad en Solidworks.
Daarom dom?
Nee daarom ben je niet dom, je zinsopbouw is dat wel. Echter bedoelt hij dat je er _alleen_ XP op draait, niet een combinatie van OSX, XP en weet ik het wat nog meer.

Zelf ben ik sinds kort ook over op OSX, al wel vaker mee gewerkt (waardoor ik wist dat het fijn werkte). En ik kan je vertellen dat de enige reden dat ik nog naar maar windows bak verhuis is om Call of Duty 4 te spelen, heb het ook wel op de PS3 maar met een muis en keyboard speelt toch fijner.

Imo kun je prima de overstap maken, zoals gezegd heb je als het echt nodig is altijd BootCamp nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkjeric schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:20:
... En kun je niet zonder Microsoft Office? Ook dat is al een hele tijd beschikbaar voor Mac, er komt zelfs binnenkort (of is er al?) een nieuwe versie, geïnspireerd op Office 2007.
Klopt. Er is inmiddels na Office 2004 for Mac nu ook Office 2008 for mac.
Maargoed, de TS heeft daar waarschijnlijk geen behoefte aan. Ik vind zelf windows XP prima draaien op mijn mac.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Waarom zou je het niet doen?
Dat adverteert Apple immers enorm veel?Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macosx/features/images/bootcamp_hero20071016.png
Drivers galore.
When you install Windows using Boot Camp, you won’t need to search the Internet for drivers or burn a disc. After you run Boot Camp, simply insert the Leopard DVD to install the necessary drivers. Everything you need to make your Mac work with Windows is right there. When you use a Windows application, you’ll have full access to unique Mac features (iSight, Apple Remote, trackpad, specific keyboard keys, keyboard backlighting) and connectivity (wired and wireless).
Scholen doen het al:
Voor scholen enzovoort levert het geen probleem op, alleen voordelen.
2 PC's voor de prijs van 1.
http://www.apple.com/educ...s/cartersville/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

cococless schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:21:
[...]

Daarom dom?
Nee, zoals goodfella al zegt, ik vind het gewoon dom om een mac te kopen zodat je er XP op kan zetten en vervolgens alleen maar XP gebruiken. Als je de overstap naar mac gemaakt hebt en je hebt een aantal windows-apps nodig, dan is het een mooie oplossing om XP te gaan draaien. Maar als je een laptop wilt kopen om XP te draaien kun je beter gewoon een "normale" laptop kopen, want dan krijg je betere hardware voor je geld. (en dan kan je alsnog OSX draaien. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende iMac clone kandidaat.
Edit: "De pc’s zien eruit als een platte versie van de iMac, maar dan met een touchscreen" .. heb het niet zelf bedacht.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:47

Nitai

Live the life you love.

waarom is het dan gelijk een kloon? :P Ik heb nog geen iMac gezien met een 22" touch screen. Als je de vormgeving bedoelt, tsja, het idee is hetzelfde, maar ik zie verder geen overeenkomsten die een 'kloon' wel heeft.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Niks imac kloon, ik vind deze veel mooier. :P

Apple was trouwens heus niet de eerste die de hardware in het scherm stopte hoor.

[ Voor 48% gewijzigd door mace op 11-06-2008 10:34 ]

Pagina: 1