Jep, zoals eerder al gezegd zal Windows XP/Vista perfect werken op Intel-Mac's, gewoon omdat de hardware exact hetzelfde is. Het enige waarvoor je BootCamp nodig hebt, is om een BIOS te emuleren. Mac OSX werkt namelijk al met EFI-boot, terwijl Windows Vista en eerder dit niet ondersteunen.
En ook ik ben dezelfde mening toebedeeld: Een Mac kopen alleen voor het uiterlijk is imho idioot. Er bestaan trouwens veel mooiere kastjes of all-in-one-producten die wel Windows draaien. Ik heb mijn Mac vooral gekocht om net OSX te gebruiken, en ik kan je verzekeren dat het hemels werkt. En nee ik ben geen anti-Windows, want XP vind ik ook nog altijd een top-OS (Vista laat ik even achterwege, aangezien minder positieve ervaringen).
Ik gebruik dan ook de combo: XP om te gamen, OSX voor nagenoeg al de rest!
Trouwens, de programma's die je aanhaalt draaien zelfs een stuk beter op OSX, want alles wat Adobe ooit heeft gemaakt was net VOOR OSX geoptimaliseerd. Waarom denk je dat ze in nagenoeg de hele grafische sector (waar Photoshop en Dreamweaver toch redelijk populair zijn) allemaal Mac's gebruiken? Ook Outlook is gemakkelijk vervangbaar => Entourage kan ook overweg met Exchange Server. En kun je niet zonder Microsoft Office? Ook dat is al een hele tijd beschikbaar voor Mac, er komt zelfs binnenkort (of is er al?) een nieuwe versie, geïnspireerd op Office 2007.
Echt waar, als je OSX even de kans zou geven gaat een wereld voor je open!
En vind je dan toch nog een zeldzame Windows-only app zonder waardig OSX-alternatief, dan heb je alsnog BootCamp. Nog een ander alternatief is VirtualBox (nu van Sun) dat sinds kort ook op OSX draait. Daarmee kun je zelfs een seamless VM draaien, waardoor de apps die in de VM draaien gewoon op je host-desktop verschijnen.
Maar goed, doe gerust je zin als je het niet kunt laten