Het Blu-Ray Home Cinema set Topic

Pagina: 1
Acties:

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo mensen,

Ik zag dat er sowieso nog geen concreet topic was over Blu-Ray home cinema sets. Ik zelf wil graag een Blu-ray home cinema set aanschaffen (in combinatie met de Philips 47PFL9703D LCD) alleen er is nog zo weinig over te vinden. En sommige merken hebben er niet eens een.

Ik heb gekeken bij:

Sony, de HTP-BD2RSF (5.1):
Sony HTP-BD2RSF

Samsung, de HT-BD2 (7.1):
Samsung HT-BD2

Panasonic, de SC-BT100 (3.1):
Panasonic SC-BT100

Van Philips kan ik geen Blu-ray set vinden (zelfs geen stand-alone) evenals van JVC en Pioneer.

Hebben jullie nog tips of informatie over Blu-ray Home Cinema Sets?

Thanx alvast!

Verwijderd

zolang de specificaties elke week blijven veranderen, is mijn enige advies (zoals ook de verstandige merken doen) wachten en wachten...

Neem een losse versterker zoals de onkyo 606, waarbij je een toekomstig apparaat via hdmi kan aansluiten. Deze kan als enige overweg met trueHD en DTS-HD master audio,

En stop je geld in goede speakers.

Mocht je per se blu-ray al willen kijken, dan heb je bijv voor 120 euro al een BR speler voor in de pc, en is een HTPC opstelling misschien een tijdelijke optie?

• koffieboontje
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:42:
zolang de specificaties elke week blijven veranderen, is mijn enige advies (zoals ook de verstandige merken doen) wachten en wachten...

Neem een losse versterker zoals de onkyo 606, waarbij je een toekomstig apparaat via hdmi kan aansluiten. Deze kan als enige overweg met trueHD en DTS-HD master audio,

En stop je geld in goede speakers.

Mocht je per se blu-ray al willen kijken, dan heb je bijv voor 120 euro al een BR speler voor in de pc, en is een HTPC opstelling misschien een tijdelijke optie?
Ik wil sowieso geen BD-ROM in me pc, houd er niet van om te gaan lopen streamen e.d. Ik kan sowieso wel Blu-ray kijken met mijn PS3. Maar ik wil sowieso een mooie set erbij hebben omdat als ik over 3 weken de sleutel krijg ik alle audio kabels onder de vloer wil laten doorlopen. En ik kan wel gaan lopen wachten, maar hoe lang??? Wanneer zullen er dan meer BluRay Home cinemasets komen? Heb nog weinig gelezen over eventueel nieuwe modellen die komen gaan.....

Maar waarom wachten als bijvoorbeeld Sony al een mooie heeft? Ik mag toch aan nemen dat het model van sony wat ik hierboven aangaf beter is dan de gemiddelde home cinema set met dvd speler. Alles is aanwezig, 1080p upscaling van gewone dvd's, HDMI aansluiting, HD-geluid, Blu-ray speler.....

Maar je zegt dus dat ik beter kan wachten? Vind het zo'n zonde dat ik dalijk die Philips 47PFL9703 heb staan zonder speakers......

Ik wil liever ook niet voor een losse receiver en daarna losse boxen gaan. Het kan toch nooit zo zijn dat je kwaliteit daarop vooruit gaat?

Ik heb bijvoorbeeld nu thuis nog een JVC THS5 home cinema set staan, als ik daar een dvd film op afspeel, perfect geluid. Ook via tv perfect geluid. Maar als ik film op mijn PS2 of PS3 wil afspelen en ik geluid via de boxen wil hebben moet ik dit via de optie AUX doen, dan heb ik dus indirect geluid en geen direct. Het geluid gaat dan ook veeeel zachter dan dat ik direct op mijn jvc dvd speler die bij die set hoort een film afspeel.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
koffieboontje schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Ik wil liever ook niet voor een losse receiver en daarna losse boxen gaan. Het kan toch nooit zo zijn dat je kwaliteit daarop vooruit gaat?

Ik heb bijvoorbeeld nu thuis nog een JVC THS5 home cinema set staan, als ik daar een dvd film op afspeel, perfect geluid. Ook via tv perfect geluid. Maar als ik film op mijn PS2 of PS3 wil afspelen en ik geluid via de boxen wil hebben moet ik dit via de optie AUX doen, dan heb ik dus indirect geluid en geen direct. Het geluid gaat dan ook veeeel zachter dan dat ik direct op mijn jvc dvd speler die bij die set hoort een film afspeel.
Dan stel ik voor dat je je eerst inleest in de werking van de verschillende a/v-receivers en speakers. Het is namelijk zo dat juist een losse component vaak een veel beter geluidsbeeld geeft dan een setje zoals je zelf aangeeft.

Er zijn teveel invloeden die het volledig uit te leggen in een enkele post. Denk aan voeding die zwaar genoeg moet zijn om je speakers aan te sturen, de kwaliteit van je eind-trap, de kwaliteit en layout van de print die gebruikt wordt en dan heb ik het nog niet eens over de harmonische-vervorming van buizenversterkers die wiskundig aangetoond is dat we die mooi vinden. 8)7

Dan zijn er nog speakers. Losse speakers met een goede klankkast en geen kartonnen conussen maken een heel ander geluid dan een stel sateliet speakertjes.

Als je echt alles uit je setup wil halen, doe dan het volgende:
1) koop een TV die voldoet aan je eisen (met 24fps weergave)
2) zet een HTPC neer zodat je nog flexibel bent
3) pak de optische uitgang van je HTPC en sluit die aan op een losse receiver
4) ga naar een hifi-winkel welke alleen hifi doet en neem je eigen cd's mee. Kies een receiver met HDMI uit en die ook HD-audio en dergelijke aan kan en kies maak tegelijkertijd een keus voor speakers. Deze combo moet goed bij elkaar passen en deze is heel persoonlijk. Hier kunnen we je dus niet bij helpen.
5) geniet van je opstelling en koop als de tijd rijp is een standalone Blu-ray spealer

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• koffieboontje
@k0ewl:

Bedankt voor je uitgebreide info. Ik snap precies wat je allemaal bedoeld, alleen ik begrijp het niet allemaal. Ik weet in ieder geval inderdaad wel dat zo'n losse receiver met losse boxen vaak beter is. Echter ik zie heel veel mensen die dan zo'n losse receiver hebben (vaak dat Harman Kardon spul) maar dan van die lelijke grote "houten" box-torens hebben staan. Het oog wil ook wat. Ik ben wel iemand die vaak geen genoegen neemt met het "gemiddelde" wil vaak wel proberen zoveel mogelijk het beste van het beste te nemen, vandaar ook mijn intresse in een goede all-in-one home cinema set.

Tuurlijk heb je altijd baas boven baas, maar er zijn genoeg mensen die met een hele goede standaard all-in-one home cinema set echt prima geluid hebben, en dat is voor mij belangrijk.

Van de 5 punten die je aangaf zijn punt 1 en punt 5 geen probleem. Wachten op een goede blu-ray speler vind ik onzin (mijn mening) Wachten kan altijd. Ik kan ook wachten met het kopen van de 47PFL9703 want volgend jaar is er Quad Full HD.... bedoel de techniek staat nooit stil. Ik wil direct kunnen genieten van het beste wat er NU op dit moment, of op zeer korte termijn verkrijgbaar is.

De speler zelf maak ik me nog niet zo heel druk om. Alhoewel ik reuze benieuwd ben of die van Sony (HTP-BD2RSF) ook fatsoenlijk kopieen kan afspelen. Ik zag bij de specificaties dat deze alleen DVD+R maar GEEN DVD-R kan lezen. Vreemd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
Overigens is het natuurlijk wel zo dat die "lelijke houten box-torens" vaak wel de betere geluidskwaliteit leveren in vergelijking met satellietjes. Voordeel van een losse receiver en los 5.1 setje is dat je individuele componenten makkelijker kan upgraden, nadeel is dat je wat meer moeite moet doen om componenten op elkaar af te stemmen.

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 10-06-2008 19:32 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Daarbij, goede speakers hoeven niet duur te zijn. Ik zelf heb een Jamo S606 HCS3 setje staan met een Harman Kardon AVR132. Setje past perfect bij elkaar. Mooi helder en warm geluid doordat de voeding van een Harman Kardon altijd lekker overdreven zijn.

Ik was daarvoor in totaal 900 euro kwijt. Maar, toen zijn de prijzen van de Jamo's gaan zakken en de front speakers zijn al te krijgen voor 125 euro per stuk ongeveer. Een A/V receiver kun je ook kopen vanaf een euro of 300 en dan ben je er al klaar voor.
Als je die grote lompe speakers niet mooi vindt, je kunt ook voor een boekenplank-model gaan. Die geven ook een mooi midden-segment weer, alleen het echte laag heb je dan nog steeds uit je subwoofer. Dit is absoluut niet erg, puur omdat bas van nature al moeilijk te lokaliseren is.

Kijk, ik ben ook niet het grootste wonder op A/V gebied, maar ik raad je ten sterkste af om een alles in 1 ding te kopen. Je loopt altijd tegen de beperking aan dat je te weinig invoer apparaten hebt, of dat er volgend jaar inderdaad een quad HD aankomt en dan moet je je complete setup vervangen. Een beetje zonde zou dat zijn denk ik en er zijn nog tal van andere redenen te bedenken om niet voor een all-in-one te gaan. Denk aan warmte, voeding, eind trappen, voorversterkers, weinig instelmogelijkheden, etc etc.
Dan over de speakers, voor home-cinema zijn ze wel redelijk. Puur omdat je dan al genoegen neemt met een bonkerige bas en alleen maar hoge tonen uit je satelieten. In principe mis je dan dus je midden segment. Als je dan muziek gaat luisteren, mis je gewoon een deel van het geluid wat IMHO echt niet kan!

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 10-06-2008 19:32 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• koffieboontje
@Ramon: klopt idd, die wat houterige boxen mogen dan idd wel in de praktijk wat betere geluidskwaliteit leveren, echter waar trek je de grens tussen de verhoudingen van design en kwaliteit?

Ik heb over 3 weken een nieuw huis, waarin alles nieuw is, dan staan zulke boxen er totaal niet bij. Vandaar dat dat sowieso al afvalt.

Ik mag toch aannemen dat die set van Sony of misschien die van Samsung voor dat geld (Sony ± 899 en Samsung ± 1200) ook een prima geluid mag leveren. En dan heb ik in ieder geval nog wel een beetje desgin wat overeenkomt met de rest wat er staat. Zeker in combinatie met de 47PFL9703.

[ Voor 32% gewijzigd door teacher op 10-06-2008 19:33 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

Shunt

Boe

@Ramon: klopt idd, die wat houterige boxen mogen dan idd wel in de praktijk wat betere geluidskwaliteit leveren, echter waar trek je de grens tussen de verhoudingen van design en kwaliteit?
2*
Ik heb over 3 weken een nieuw huis, waarin alles nieuw is, dan staan zulke boxen er totaal niet bij. Vandaar dat dat sowieso al afvalt.

Ik mag toch aannemen dat die set van Sony of misschien die van Samsung voor dat geld (Sony ± 899 en Samsung ± 1200) ook een prima geluid mag leveren. En dan heb ik in ieder geval nog wel een beetje desgin wat overeenkomt met de rest wat er staat. Zeker in combinatie met de 47PFL9703.
[/quote]

2* Er zijn zo veel speakers op de markt welke vaak een hoop beter zijn dan de setjes van sony en er ook nog eens 100x beter uit zien. Ga eens een winkel bezoeken ipv je alleen op een internet site dood te staren. Ga eens naar een goede winkel desnoots naar een media markt. Stel je budget vast en ga gewoon eens kijken en luisteren. Enkel roepen ja maar dat staat toch niet klinkt een beetje dom als je zelf geen moeite doet om ergens naar te gaan kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 10-06-2008 19:33 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Persoonlijk vind ik niets mooiers dan een paar vloerstaanders. Heb zelf Monitor Audio RS6'en en ja das prachtig hé.

Maar ik denk toch dat er genoeg luidsprekerproducenten zijn die ook ergens een serie design speakers hebben, die ook een zeer goede kwaliteit hebben. Denk nu bijvoorbeeld aan de B&W xt serie. (wel duur ;))

Ik zou absoluut niet voor een all-in-one-setje gaan.
1: Mindere geluidskwaliteit
2: weinig aansluitingen
3...

Natuurlijk is dit ook veel duurder maar dat prijsverschil zal je ook horen.
De Onkyo heeft met de 606 nu echt een heel goedkope alleskunner. (al was de 605 dit ook al)
Er zijn natuurlijk betere receivers maar qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden is het een topper.

Maar mocht je toch echt één van deze drie willen (jouw 3 bovenstaande opsommingen), dan zou ik gaan voor de sony.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 12:23 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
koffieboontje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:54:

Ik denk ook wel dat die Sony een prima geluid levert, maar dat kan je pas écht zeggen en vergelijken nadat je ze hebt geluisterd, en 'prima geluid' is altijd subjectief dat moet je onthouden.

Als jij ze mooi vindt staan en van mening bent dat het in jouw situatie dé oplossing is moet je je door ons niet laten tegenhouden natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 10-06-2008 19:34 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Gaat het hier nu niet een beetje off-topic de oorspronkelijke vraag was wat voor home cinema set de betere keus zou zijn. Dat je met een eigen samengestelde set een betere kwaliteit zal krijgen wil ik best wel geloven maar nadeel is weer dat je verschillende apparaten hebt en ook weer meerdere bijbehorende afstandbedieningen. En een alles in één pakketje is voor diegene die het graag makkelijk en eenvoudig houden wel net zo simpel.

Inmiddels is ook het lijstje wat betreft beschikbare blu-ray home cinema sets alweer wat uitgebreid.
Zoals al aan het begin van dit topic vermeld heb je de volgende sets

Panasonic SC-BT1000

Samsung HT-BD2

Sony HTP-BD2

Waar misschien even bij vermeld mag worden dat de Panasonic 3.1 set met los verkrijgbare speakers is uit te breiden tot een 7.1 set
En de sony eigenlijk een dvd home cinema set is met daarbij een extra speler voor blu-ray schijfjes

Inmiddels zijn de volgende merken er bij gekomen of komen er aan:

JVC NX-BD3

Pioneer LX01BD, LX03BDen LX08BD (zouden vanaf deze maand verkrijgbaar zijn maar heb ze nog niet ergens gevonden)

Sony BDV-IT1000 (januari 2009)

Dit is wat ik tot nu toe zelf heb kunnen vinden wat home cinema blu-ray spelers betreft.

Mocht er nog meer bekend zijn laat het even weten

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Interessant topic, met helaas tot nu toe niet echt een bruikbaar antwoord.

Ik zit zelf met ongeveer dezelfde vraag. Mijn vriendin en ik hebben een nieuw tv-dressoir gekocht en daar komt ook een nieuwe TV op (waarschijnlijk 42PFL9603 ofzo). We willen daarbij ook een home cinema set (dus iets om Blu-ray è
n DVD mee af te spelen en een 5.1 receiver en speakers, of een alles-in-één set).

Net als bij koffieboontje staat al gewoon vast dat er geen lelijke grote speakers in huis komen. Het worden dus mooie kleine sattelietjes (aan de muur of van die slanke zuilen voor op de vloer). Dat zou op zich met losse componenten ook nog wel kunnen, maar een bijkomend probleem is dat in de nieuwe kast niet zo'n grote receiver past (in de breedte en diepte is er ruimte genoeg, maar in de hoogte max 12,5 cm).

Momenteel zit ik er zelf aan te denken om een Sony BDP-S350B of een Samsung BD-P1500 te kopen, en die dan te combineren met een home cinema receiver en speakers of een home cinema sets. Maar welke dan?

PS. Het is nog wel even belangrijk dat de receiver of de home cinema set het geluid van de DVD / Blu-ray en van digitale ingangen (optisch/coax) minimaal 200 ms kan vertragen, omdat ik anders lip-sync problemen krijg met de Philips TV (als ik het goed begrepen heb).

[ Voor 11% gewijzigd door DJMarcel op 03-11-2008 13:39 ]

Verwijderd

Als je houdt van kleine designspeakers, ipv grote vloerstaanders, dan kan je bijvoorbeeld kijken naar de setjes van harman kardon. Deze speakers + subwoofer kan je los kopen en geven een aardig geluid. Beter dan de gemiddelde sony set.
Als je dan zoals eerder gezegd inderdaad de onkyo 606 neemt, dan zit je altijd goed kwa aansluitingen en ondersteuning voor blu-ray. Dan kan je hierop elke stand-alone blu-ray speler die je graag wilt op aansluiten.
Oke je hebt dan 2 afstandsbedieningen ipv 1, maar die voor de versterker heb je in principe nooit nodig als je hem op het begin op het juiste volume zet. En anders kan je altijd nog een logitech harmony noemen.

De all-in-one setjes krijgen mensen nou een maal snel spijt van. Wil je later 1 ding vervangen, dan kan de hele mikmak + speakers weer weg. Want die bijgeleverde speakers zijn in combinatie met andere versterkers vaak niet veel soeps, doordat ze specifiek door de all-in-one versterker worden aangestuurd.

Van B&W heb je inderdaad bepaalde superieure design speakers. Van klein tot groot. Ook van JBL.

Mijn mening is dan ook:
all-in-one setjes zijn low-cost-meuk die geproduceerd zijn voor mensen die alleen kijken naar design en prijs, en het zonder na te denken in hun winkelwagen pleuren.
Daarom zul je ze bij een echte audio zaak ook niet aantreffen.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je een losse receiver wil maar niet meteen van die grote houten speakers wil hebben kan ik persoonlijk de KEF 3005 serie erg aanbevelen. Ik heb ze in combinatie met een Onlyo 606. Toen de nieuwe 3005's uitkwamen kon ik de oude variant voor een prijs die weinig boven de 2005 set lag kopen (wat ook een aardig setje is).

Prachtig design en geweldig geluid!

• DJMarcel
Tja, de Onkyo 606. Zou leuk zijn, maar past dus niet in de kast (bijna 5 cm hoger dan de 12,5 cm die ik aan ruimte heb). Dat betekent dat de Onkyo (en vrijwel alle andere receivers) dus geen optie zijn.

Tot nu toe heb ik alleen plattere receivers van Panasonic gezien (of van die dingen van Philips of Sony die eigenlijk gewoon hetzelfde zijn als die alles-in-één sets, maar dan zonder ingebouwde DVD-speler). Weet iemand of die dingen van Panasonic nog wat zijn of kun je dan net zo goed niet voor losse componenten gaan.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Misschien even wachten tot Cambridge Audio met nieuwe HDMI receivers komt?
Die zijn vaak een stuk lager dan de gemiddelde receiver (rond de 10cm hoog).

• DJMarcel
Gisteren nog even met m'n vriendin overlegd, en die vindt het op zich niet zo'n probleem als de receiver op in plaats van in het dressoir komt te staan. Hoewel me dit zelf niet heel fraai lijkt, zou een Onkyo 606 dan dus wel kunnen. Ik zag alleen dat de Onkyo een maximale AV-sync van 100 ms heeft, terwijl de Philips 32PFL9603 volgens mij een delay van 200 ms heeft. Dan lopen beeld en geluid dus alsnog niet synchroon (of haal ik nu twee dingen door elkaar)?

Overigens vinden mijn vriendin en ik de Harman/Kardon receivers erg mooi (van uiterlijk). Hoe zijn die in vergelijking met de Onkyo?

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 14:43
Ik kan je sowiesow de Sony BDV-IT1000 zeer zeker afraden. Heb ze laatst kunnen beluisteren, ze zien eruit als zwarte bamboe stengels en geluid slaat nergens op. De speakers doen echt alleen het topje van het voor ons hoorbare frequentiespectrum en de sub doet alles van laag tot mid-hoog.

De speakers maken zoals ik begrepen heb gebruik van een line array opstelling waardoor ze echt HARD kunnen. Echter zijn de drivertjes zo klein dat ze geen mid kunnen produceren.

Voor mij bestaat er niks (esthetisch) mooiers dan elegante zuilen voor, mooie boekenplank speakers achter, bij passende center en een lekker lage sub. Dit alles aangestuurd door een nette 5.1 receiver van een nog nader te bepalen type en merk.

Gelukkig heb ik mijn vriendin zover dat ze geen bezwaar gaat maken hierover als we gaan samenwonen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Juicie op 05-11-2008 16:59 ]

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
DJMarcel schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:06:
Gisteren nog even met m'n vriendin overlegd, en die vindt het op zich niet zo'n probleem als de receiver op in plaats van in het dressoir komt te staan. Hoewel me dit zelf niet heel fraai lijkt, zou een Onkyo 606 dan dus wel kunnen. Ik zag alleen dat de Onkyo een maximale AV-sync van 100 ms heeft, terwijl de Philips 32PFL9603 volgens mij een delay van 200 ms heeft. Dan lopen beeld en geluid dus alsnog niet synchroon (of haal ik nu twee dingen door elkaar)?

Overigens vinden mijn vriendin en ik de Harman/Kardon receivers erg mooi (van uiterlijk). Hoe zijn die in vergelijking met de Onkyo?
Tsja die AV-sync heb ik ook niet helemaal helder. Je kan die Onkyo instellen tot 100MS maar hij ondersteunt ook HDMI lipsync en daarin zegt hij 200MS (krijgt hij waarschijnlijk van de TV door). Dat heb ik wel eens perfect werkend gehad maar de laatste keer zag ik ook daarbij nog lipsync problemen dus heb ik HD natural motion weer uitgezet, dan is het issue sowieso weg. Ik gok dat de volgorde waarin ik dingen aanzet uitmaakt ofzo, of de TV en de receiver worden het op de HDMI niet altijd eens over de delay oid. Het blijft emmeren. het zou mooi zijn als Philips HDNM met minder buffering voor elkaar krijgt, dat gaat voor een hoop mensen een hoop gedoe schelen.

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:46
Er is sinds 15-12 een nieuwe firmware uit voor de Panasonic SC-BT100: http://panasonic.jp/suppo...oad/bt100/bt100_euro.html

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

koffieboontje schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:10:
Van Philips kan ik geen Blu-ray set vinden (zelfs geen stand-alone) evenals van JVC en Pioneer.
Philips heeft wel een stand-alone player:
Check bijv:
http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/philips/alle

Verwijderd

Weet iemand uit ervaring of de JVC BD3 ook Divx afspeelt via de lan verbinding?
Ik heb nu een DD8 en die doet dat wel. Ik zie echter wel een groot voordeel van de ingebouwde Bluray speler in de BD3.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic gaat over Home Cinema sets. Dus geen "koop een PS3" praat aub :)