Toon posts:

[SBS2003]NDR's na herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een herstart van een SBS2003 server zijn er opeens 6 NDR gegenereerd.
Van één mail kon ik nog achterhalen dat deze ook is aangekomen.
Op de een of andere manier probeerd hij een aantal mails nog eens te versturen.

De NDR's hebben ook verschillende meldingen;
#4.0.0 smtp;451 Internal resource temporarily unavailable>
#4.3.0 smtp;451 4.3.0 EMAILADRES: recipient address temporarily refused (greylisted): try again later>
#4.7.1 smtp;451 4.7.1 <EMAILADRES>: Recipient address rejected: Try again later>
#4.7.1 smtp;450 4.7.1 <EMAILADRES>: Recipient address rejected: Greylisted, see http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/help/>
#4.0.0 smtp;450 <EMAILADRES>: Recipient address rejected: Greylisted for 5 minutes

Iemand een idee ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ja (inderdaad een late reactie, maar misschien voor anderen ook nog van nut):

Greylisting is een truc om spam tegen te gaan. Waar het basaal op neer komt: blokkeer mail van nieuwe afzenders. Als de afzender het nog een keer probeert, laat het dan door.

Voor een complete uitleg, zie deze link.
offtopic:
Uiteraard had je die zelf ook al gevonden... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Kortom, dat is dus een instellingen van de *ontvangende* partij, waar jij niets aan kunt veranderen. De mail zou in principe wel aan moeten komen (maar daar kan je met SMTP nooit 100% van uit gaan, maar dat terzijde :))

No production networks were harmed during this posting

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik ondervind het zelfde probleem bij een aantal klanten(het opnieuw versturen van mails na het rebooten van de server of herstarten van de SMTP service), en jammer genoeg heb ik nooit geen NDR's ontvangen van de opnieuw verzonden e-mail's maar exchange kan inderdaad niet omgaan met greylisting. Dit is me gisteren door een microsoft medewerker bevestigd, daarnaast heeft mij aanbevolen om een aantal folder exclusions aan te maken en een kersverse hotfix te installeren.

Let Op: hotfix is sinds 29 juli beschikbaar en ik heb hem pas op 2 verschillende servers geinstalleerd, dus of het ook echt gaat werken, dat kan ik niet zeggen. Maar het is een begin.

Zie hier link voor enkele SBS antivirus folder exclusions.
Zie hier link voor de hotfix.

Misschien overbodig om het te vragen maar zou je een update willen posten?