• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Hier ben ik weer met opnieuw vermoedelijk een moederbord probleem. Eerst en vooral de hardware:

Asus P5B
Core2duo E6600
XFX 8800 gtx
4*1 GB RAM(pc5300 kingston)
250 GB maxtor + 500 GB samsung
550 watt antec truepower trio
Windows vista

Temperaturen idle:
CPU: 29
Videokaart: 52
Harde schijven: 22 en 25
mobo: 26

load:
CPU: 44
Videokaart: 75
Harde schijven: 24 en 28
mobo: 28

Het probleem:
Battlefield 2 loopt steeds na een kwartier of half uur vast. Alle andere games lopen gewoon goed. Het geluid blijft zich dan herhalen en het beeld bevriest. Er rest mij dan niets anders dan de pc geheel te resetten. Het systeem is echter wel Orthos stabiel en ook Atitool is stabiel. Andere videodrivers mogen niet baten. Ook onder windows xp is battlefield 2 instabiel. Herinstalleren van zowel vista als xp als BF2 werkt ook niet. Het geheugen heb ik al apart getest(1 Gig RAM en battlefield 2 onder vista is geen doen 8)7 , maar het ging) Een oude geforce 7300 gt al geprobeerd. Daar liep die dan niet op vast... Dusja ik dacht videokaart. Maar toch nog maar eens proberen met een gigabyte moederbordje. Alles overgeplaatst naar het andere moederbord gisteren en gaan. 3 uren BF2 gespeeld zonder problemen _/-\o_

Je zou zeggen dat het een combinatie van is. Maar deze setup loopt al sinds november 2006(uitgezonderd upgrade van RAM en harde schijf) en het is nog maar enkele maanden dat BF2 vastloopt. Ik weet het echt niet meer. Volgens mij een nieuw moederbord, maar het kan ook een stomme instelling zijn ofzo.

http://specs.tweak.to/16567

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Welk type CPU koeler heb je? De northbridge van de P5B kan namelijk ontzettend heet worden bij het installeren van een toren model koeler.

• skelleniels
Admiral Freebee schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:49:
Welk type CPU koeler heb je? De northbridge van de P5B kan namelijk ontzettend heet worden bij het installeren van een toren model koeler.
Arctic freezer 7 pro. Ja ik weet dat hij heet kan worden, maar aan de zijkant van mijn kast zitten 2*120 mm fans die de northbridge gewoon lauw houden(kouder dan mijn harde schijven) Mijn vorige P5B is hieraan overleden, maar mijn nieuwe heeft nooit zonder actieve koeling gedraaid.

[ Voor 10% gewijzigd door skelleniels op 09-06-2008 09:52 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ok, het was gewoon het eerste waaraan ik dacht aangezien mijn vader ook een P5B heeft en die zijn northbridge werd gloeiend heet na het installeren van een Freezer 7 Pro.

Misschien zeer simpel maar heb je eens een BIOS reset en/of upgrade geprobeerd?

• skelleniels
Bios is inderdaad al gereset geweest. Maakte geen verschil. Bios heb ik ook al geupdated.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Denk niet dat dit iets met je pc te maken heeft hoor, zeker niet als Orthos stabiel is. Eerder met BF2, je probleem is heel bekend...

Even BF2 er helemaal afhalen opnieuw installeren met de laatste patch dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 09-06-2008 22:47 ]

Specs

• skelleniels
bvk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:47:
Denk niet dat dit iets met je pc te maken heeft hoor, zeker niet als Orthos stabiel is. Eerder met BF2, je probleem is heel bekend...

Even BF2 er helemaal afhalen opnieuw installeren met de laatste patch dus ;)
Op een ander moederbord werkt het wel goed, zowel windows xp als vista al verschillende malen herinstalleerd. Nu heb ik het ander moederbord erin gestoken(Gigabyte 945gm-ds2 ofzo). Minder overclockopties, maar voor de rest heel stabiel(en M-atx). Enkel nog een fancontroller insteken omdat er niet genoeg fanaansluitingen zitten op dit moederbord.

Pagina: 1