Hier ben ik weer met opnieuw vermoedelijk een moederbord probleem. Eerst en vooral de hardware:
Asus P5B
Core2duo E6600
XFX 8800 gtx
4*1 GB RAM(pc5300 kingston)
250 GB maxtor + 500 GB samsung
550 watt antec truepower trio
Windows vista
Temperaturen idle:
CPU: 29
Videokaart: 52
Harde schijven: 22 en 25
mobo: 26
load:
CPU: 44
Videokaart: 75
Harde schijven: 24 en 28
mobo: 28
Het probleem:
Battlefield 2 loopt steeds na een kwartier of half uur vast. Alle andere games lopen gewoon goed. Het geluid blijft zich dan herhalen en het beeld bevriest. Er rest mij dan niets anders dan de pc geheel te resetten. Het systeem is echter wel Orthos stabiel en ook Atitool is stabiel. Andere videodrivers mogen niet baten. Ook onder windows xp is battlefield 2 instabiel. Herinstalleren van zowel vista als xp als BF2 werkt ook niet. Het geheugen heb ik al apart getest(1 Gig RAM en battlefield 2 onder vista is geen doen
, maar het ging) Een oude geforce 7300 gt al geprobeerd. Daar liep die dan niet op vast... Dusja ik dacht videokaart. Maar toch nog maar eens proberen met een gigabyte moederbordje. Alles overgeplaatst naar het andere moederbord gisteren en gaan. 3 uren BF2 gespeeld zonder problemen
Je zou zeggen dat het een combinatie van is. Maar deze setup loopt al sinds november 2006(uitgezonderd upgrade van RAM en harde schijf) en het is nog maar enkele maanden dat BF2 vastloopt. Ik weet het echt niet meer. Volgens mij een nieuw moederbord, maar het kan ook een stomme instelling zijn ofzo.
Asus P5B
Core2duo E6600
XFX 8800 gtx
4*1 GB RAM(pc5300 kingston)
250 GB maxtor + 500 GB samsung
550 watt antec truepower trio
Windows vista
Temperaturen idle:
CPU: 29
Videokaart: 52
Harde schijven: 22 en 25
mobo: 26
load:
CPU: 44
Videokaart: 75
Harde schijven: 24 en 28
mobo: 28
Het probleem:
Battlefield 2 loopt steeds na een kwartier of half uur vast. Alle andere games lopen gewoon goed. Het geluid blijft zich dan herhalen en het beeld bevriest. Er rest mij dan niets anders dan de pc geheel te resetten. Het systeem is echter wel Orthos stabiel en ook Atitool is stabiel. Andere videodrivers mogen niet baten. Ook onder windows xp is battlefield 2 instabiel. Herinstalleren van zowel vista als xp als BF2 werkt ook niet. Het geheugen heb ik al apart getest(1 Gig RAM en battlefield 2 onder vista is geen doen
Je zou zeggen dat het een combinatie van is. Maar deze setup loopt al sinds november 2006(uitgezonderd upgrade van RAM en harde schijf) en het is nog maar enkele maanden dat BF2 vastloopt. Ik weet het echt niet meer. Volgens mij een nieuw moederbord, maar het kan ook een stomme instelling zijn ofzo.