[WiFi]Valt uit bij 100% cpu

Pagina: 1
Acties:

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:35
Zoals de titel al zegt, valt mijn verbinding steeds weg als de cpu op een bepaalde manier gestressed wordt. Waarom op een bepaalde manier? Omdat ie niet altijd wegvalt bij een 100% cpu-verbruik.

Bijvoorbeeld als iTunes bezig is met het omzetten van een mp3 naar iets anders, waarbij het cpu-verbruik dus naar de 100% schiet, blijft mijn verbinding gewoon intact.
Maar als ik naar een heavy flashbased website ga, waarbij het cpu-verbruik ook naar de 100% schiet, dan valt mijn verbinding na een tijdje weg en kan ie niet meer hersteld worden.

Ik zou echt niet weten wat hier aan de hand is, vooral ook omdat het niet altijd voltrekt bij een volle cpu-stress. Iemand wel een idee met een oplossing?

Het gaat hier trouwens om een Toshiba Sattelite a105-S2141 met een celeron 410m, 1GB RAM en een Atheros WLAN kaart met Windows XP SP3 geïnstalleerd. ;)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuwste drivers al geprobeerd?
En over Welk OS praten we?

[ Voor 31% gewijzigd door LuckY op 09-06-2008 08:59 ]

• RnB
Heb de nieuwste drivers ja, die van Toshiba stammen uit 2006, maar ik weet dat ik een nieuwere versie via Windows Update heb geïnstalleerd.
En het gaat hier om Windows XP SP3, zie mijn edit. :)

• DefLite
  • Laatst online: 09-03 21:46

DefLite

Why so serious?

Reef_91 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:06:
Heb de nieuwste drivers ja, die van Toshiba stammen uit 2006, maar ik weet dat ik een nieuwere versie via Windows Update heb geïnstalleerd.
En het gaat hier om Windows XP SP3, zie mijn edit. :)
En wat gebeurt er als je de windows drivers uninstalled en dan de Toshiba drivers installeerd?

• RnB
EDIT: Ja hoor, mijn eerste uitval. :( Ben op youtube naar verschillende video's aan het kijken; een aantal om te bufferen en eentje keek ik fullscreen. CPU weer gestressed natuurlijk en bam, wifi viel uit, youtube stopte met bufferen en msn viel uit.
Het ligt dus niet aan de drivers. Of juist wel, maar iig niet aan de nieuwe vs oude drivers.

[ Voor 83% gewijzigd door RnB op 09-06-2008 16:54 ]

• RnB
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Die oude drivers installeren werkte dus niet, meer dingen die ik kan proberen? Buiten Windows opnieuw installeren dan, want dat heb ik al vaker gedaan, zonder resultaat.

De verbinding valt trouwens ook weg als ik aan het gamen ben (dus weer een typische vorm van cpustress).

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:21
welke drivers gebruik je precies?
Ik heb deze in gebruik, http://home.telfort.nl/sp607912/atheros/, en geen enkel probleem...

• RnB
Op het moment gebruik ik die van de Toshiba site, maar het kwam ook voor nadat ik de nieuwste drivers via Windows Update binnen haalde.
Maar ik zal deze is proberen en kijken wat het hiermee wordt. :)

Ik zie net dat als er hoge cpu-load is (gecreëerd door naar een heavy site te gaan) de ontvangstsnelheid terugloopt van standaard 54Mbps naar 36Mbps en later dan weer oploopt naar 48Mbps en uiteindelijk 54 Mbps. Op dit moment blijft ie trouwens steken op 48Mbps.
Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben of is dit zeer random?

Volgens mij is het random, want nu is ie weer 36Mbps zonder hoge cpu-load.

[ Voor 51% gewijzigd door RnB op 11-06-2008 17:04 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Check de firmware van je router en/of AP eens.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RnB
Wat moet ik checken?

Dit is de runtime code version: F5D7633-4Av1_UK_1.00.009
Dit is de boot code version: 1.0.37-5.15

Die drivers van bas r lossen de problemen helaas niet op, hij valt nog steeds uit bij een bepaalde 100% cpu-verbruik.

[ Voor 30% gewijzigd door RnB op 11-06-2008 19:04 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ligt het niet aan de flash versie? Ik heb niet kunnen opmaken of je Windows of Linux gebruikt, en of je Firefox of IE gebruikt, maar ik heb op mijn Ubuntu pc het probleem gehad dat flash filmpjes voor geen meter afspeelden en mn hele pc fokking traag maakten. Ik heb mijn flash versie van versie 9 r124 gedowngrade naar versie 9 r48 en toen ging het al een stuk beter (nog steeds niet perfect overigens)

Vicariously I live while the whole world dies

• RnB
Nee, dat lijkt me niet. Het is wel zo dat bij veel flashactiviteiten het cpuverbruik naar de 100% schiet, waardoor mijn laptop niet alleen traag wordt, maar dat dus ook de internetverbinding eruit vliegt.
En dan zou het probleem idd opgelost kunnen worden door het cpuverbruik te verminderen dmv oudere flashsoftware (?), maar dan is het natuurlijk niet helemaal opgelost. Want mijn verbinding vliegt er nog steeds uit bij bepaalde cpustress. ;)

Het gaat hier overigens om Windows XP SP3 en Firefox 3 RC2.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ook ik heb Firefox 3, en sindsdien begonnen eigenlijk de problemen met de flash filmpjes, dus ik zou het eens proberen. Zoek maar eens op firefox 3 en flash, dan zul je zien dat ik niet de enige was die hier probleempjes mee had.

• RnB
Ik kan nergens uit jouw verhaal opmaken dat jij precies hetzelfde probleem heb als ik?
Dus wegvallende internetverbinding door hoge stress van de cpu. Enige wat overeenkomt is de enorme vertraging van de pc wanneer we iets van flash bekijken.
Maar mijn prioriteit gaat uit naar de wegvallende verbinding, aangezien dat damn irritant is, dat trage is nog wel mee te leven. ;)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja, je kon in ieder geval een groot deel van de gevallen waarbij je cpu naar 100% schiet wegnemen, waardoor je ook minder vaak last hebt van het probleem. Soort workaround ;)

Maargoed, in je voorbeelden noemde je vooral flash applicaties, dus vandaar dat ik daar even op in ging.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij koppel je veel te snel de hoge CPU-belasting aan het wegvallen van je wifi-verbinding. Je hebt het constant over een flashsite die de cpu belast, dan zal het waarschijnlijk toch wel aan die flashsite liggen, of niet? Probeer eens IE met flash als je Firefox gebruikt en andersom. Probeer dan eens op andere manieren je cpu te belasten, beetje dingen uitsluiten zeg maar. Misschien eens wat nieuwere wifi-drivers?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• RnB
Waarom zou ik dat niet mogen doen? De flashsites zijn uiteindelijk wel de boosdoeners, aangezien zij een hoog cpu-verbruik veroorzaken. Maar ook games zorgen ervoor dat mijn verbinding wegvalt en laten games nou ook een hoog cpu-verbruik veroorzaken.
Ik apprecieer jullie waardevolle replies, maar ik baal er gewoon van dat ik zo'n instabiele verbinding heb.
Verschillende en dus ook nieuwere drivers heb ik al uitgeprobeerd, maar dat haalt niets uit.

Ik zal trouwens eens andere dingen proberen, bijvoorbeeld een mp3tje omzetten of een film converteren.

EDIT: Okay, dit is echt heel raar, ben nu een Divxje aan het omzetten naar H.264/AVC met SUPER©, maar mijn pc is nog even snel als ervoor en de verbinding blijft in stand, want ik surf ondertussen gewoon alsof er niets gebeurd (heb geen dual-core) en dat terwijl hij wel 100% cpu verbruikt. Dit bedoelde ik dus met verschillende cpu-stresses in de TS en daarna. Maar waar zou dit aan kunnen liggen?
Kan een cpu meer dan 100% gestressed worden? :? Ik snap het nu echt niet meer.

[ Voor 40% gewijzigd door RnB op 11-06-2008 21:33 ]

Pagina: 1