• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik gebruik de 'save for the web' al tijden in illustrator om slices op te slaan.

Als ik nu een afbeelding bijvoorbeeld als jpg opsla dan krijg ik nu een erg slechte kwaliteit, ook al staat de kwaliteit op maximaal. Het is gewoon een plaatje met een paar layers.

Als ik raster optie doe in illustrator dan is het goed, maar normaal was dat niet nodig.

een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/6294/testuo6.th.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick2001 op 09-06-2008 08:45 ]

Pura Vida

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

André

Analytics dude

En wat is nu de vraag? Ik zie alleen maar een conclusie ;)

En ik verplaats hem naar Graphics

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
André schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:07:
En wat is nu de vraag? Ik zie alleen maar een conclusie ;)

En ik verplaats hem naar Graphics
De vraag is hoe het kan dat de kwaliteit plotseling zo slecht is. Is er een instelling waarmee ik het weer kan herstellen?

Pura Vida

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
[offtopic]Volgens mij is André iets vergeten... O-) [/offtopic]

Het lijkt of je ergens in je opties anti-aliasing uit hebt staan. Moment, zal even testje hier doen...

[ Voor 3% gewijzigd door Savantas op 09-06-2008 10:59 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oh waar zit dat ook alweer... je moet even op zoek naar 'document raster effects settings', bij het Effects menu, om de anti-aliasing weer aan te zetten en eventueel de resolutie wat hoger te maken (zou in principe niet hoeven voor internet want uitvoer is 72dpi, maar stel dat je vergroot bij het exporteren dan moet het wel).

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
benoni schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:49:
Oh waar zit dat ook alweer... je moet even op zoek naar 'document raster effects settings', bij het Effects menu, om de anti-aliasing weer aan te zetten en eventueel de resolutie wat hoger te maken (zou in principe niet hoeven voor internet want uitvoer is 72dpi, maar stel dat je vergroot bij het exporteren dan moet het wel).
Ik heb even zitten spelen met de raster effects settings echter krijg zie ik nog niet echt verschil. Hij maakt er toch een platte JPG van en dan zou het toch niet moeten uitmaken? Het lijkt nu net alsof elk onderdeeltje afzonderlijk gerasterd wordt.

Pura Vida

• benoni
  • Niet online
Mmm.. ik had verwacht dat het wat uitmaakte omdat je een schaduw onder de vierkante foto's had, die ws. met raster effects settings is gemaakt. Het kan ook zijn dat je even bij File -> Document Setup -> Transparency Settings de waarden op 'medium resolution' of hoger moet zetten.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
benoni schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:11:
Mmm.. ik had verwacht dat het wat uitmaakte omdat je een schaduw onder de vierkante foto's had, die ws. met raster effects settings is gemaakt. Het kan ook zijn dat je even bij File -> Document Setup -> Transparency Settings de waarden op 'medium resolution' of hoger moet zetten.
Ook dat heeft geen effect. Ik snap er helemaal niks meer van. Ik heb eigenlijk nooit met de instellingen zitten klooien. Als ik een transparante gif zou willen dan kan ik me voorstellen dat de outlines zo lelijk worden, maar bij een JPG kan er toch eigenlijk niks mis gaan?

Pura Vida

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Krijg het hier niet nagebootst, document raster settings maakt blijkbaar niet uit inderdaad.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tp603dPCPjAy12hov2NhTELh/thumb.jpg
Sorry, verder no clue hier. (Behalve de settings van Illustrator weggooien* en opnieuw proberen...)
* In Windows onder Documents and Settings\Username\Application Data\Adobe\Illustrator\..., of opstarten met (uit blote hoofd) Ctrl-Alt? Op de Mac is er een sortgelijke knoppencombinatie bij opstarten, of gooi de settings in User/Library/Preferences/Adobe Illustrator (versie) weg.
/me Savantas moet sneller typen... ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Savantas op 09-06-2008 10:47 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Savantas schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:38:
Krijg het hier niet nagebootst, document raster settings maakt blijkbaar niet uit inderdaad.
[afbeelding]
Misschien moet ik alle settings van Illustrator resetten...

Pura Vida

• benoni
  • Niet online
Het lijkt me inderdaad ook abnormaal. Probeer de volgende opties om te kijken waar je de fout kwijtraakt:

- Een nieuw schoon bestand, standaard vierkantje erin, beetje geroteerd;
- Een nieuw schoon bestand, hele ontwerp kopieer/plak overgeplaatst;
- Een nieuw schoon bestand, alleen het fotovierkantje kopieer/plak overgeplaatst;
- Hetzelfde, maar dan eerst Illustrator gestopt en gestart;
- Hetzelfde, maar dan Illustrator gestopt, voorkeuren apart gezet (in home folder -> Bibliotheek -> Preferences, zowel het mapje dat met 'Illustrator' begint als het 'com.adobe.illustrator...' .plist bestand) en weer gestart.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik begin redelijk gek te worden.

Ik heb illustrator opnieuw geinstalleerd (en de settings verwijdert) nu blijft het zelf probleem.

Ook als ik een nieuwe afbeelding maak krijg ik hetzelfde rare effect.....

Iemand nog een idee?

Pura Vida

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je Adobe al benaderd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• benoni
  • Niet online
Dan moet het in de Save for Web module zitten, misschien dat je daarmee onder een ander programma meer kunt instellen dan onder Illustrator (ofzoiets). Zoek op Adobe Save For Web preferences en zet deze apart... oh niet vergeten eerst Illustrator af te sluiten.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
benoni schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:53:
Dan moet het in de Save for Web module zitten, misschien dat je daarmee onder een ander programma meer kunt instellen dan onder Illustrator (ofzoiets). Zoek op Adobe Save For Web preferences en zet deze apart... oh niet vergeten eerst Illustrator af te sluiten.
Ik heb nog een re-install gedaan en voor de tijd nogmaals alles nagezocht qua illustrator bestanden. Nu werkt het wonderbaarlijk wel weer... Bedankt voor de hulp.

offtopic: vanmorgen een iMac besteld, kan ik weer opnieuw installeren ;)

Pura Vida

Pagina: 1