Toon posts:

Master/Slave contactdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zo goed in welke sectie ik deze vraag kon stellen, mocht het verkeerd zijn, excuus...

Vraag: Helaas heb ik geen mooie kabelgoot voor 7 stekkers(pc/monitor/muis/boxen/printer/router/ en nog wat externe hdd's etc)

Ik had altijd een 'normaal' verlengsnoer. Helaas heeft deze de geest gegeven na de verhuizing, en ik zit te denken aan een master/slave doos met 8 contacten.

http://www.allekabels.nl/...---Slave-Stekkerdoos.html zoiets dus. Hebben jullie hier ervaringen mee? Is de stroomtoevoer wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:14:
Ik wist niet zo goed in welke sectie ik deze vraag kon stellen, mocht het verkeerd zijn, excuus...

Vraag: Helaas heb ik geen mooie kabelgoot voor 7 stekkers(pc/monitor/muis/boxen/printer/router/ en nog wat externe hdd's etc)

Ik had altijd een 'normaal' verlengsnoer. Helaas heeft deze de geest gegeven na de verhuizing, en ik zit te denken aan een master/slave doos met 8 contacten.

http://www.allekabels.nl/...---Slave-Stekkerdoos.html zoiets dus. Hebben jullie hier ervaringen mee? Is de stroomtoevoer wel stabiel?
Volgens mij is het niet meer dan een electrische verbinding met ergens een schakeling erin die ervoor zorgt dat de rest pas aan gaat als de eerste aan is. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom de stroomtoevoer niet stabiel zou zijn. Dat zal geen problemem opleveren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is duidelijk. Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okal is het antwoord eigenlijk al gegeven, nog even een schopje richting EL, dan is hij wat makkelijker (ook voor andere gebruikers) terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50
Toen ik nog een desktop had had ik ook zo'n stekkerblok. Vele jaren aangesloten gehad en geen problemen gehad. Volgens mij kan er ook niet zo veel verkeerd gaan. Op het master-stopkontakt zit een meetcircuitje die dmv een relais de slave-stopcontacten aan- en uitschakelt.

De enige reden dat ik hem verving door een simpel stekkerblok met schakelaar was dat ik af wilde van het sluipverbruik van de PC zelf.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ik heb ook zo'n stekkerblock gekocht van brennenstuhl met een master/slave schakeling. Nou werkt het om een of andere reden niet...de master aansluiting waar altijd stroom op zou moeten staan is niet bekrachtigd...kan dus mijn master niet aanschakelen en dus gaat de rest ook niet aan. Ze liggen nou ergens in de hoek gegooid, maar ze waren wel 25e p/stuk dus dat is toch best zonde. Iemand enig idee waarom het niet zou werken?

En voordat we grapjassen krijgen:
Ja de groep is ingeschakeld
Ja de stekker zit er in
En ja de knop staat op AAN

[ Voor 12% gewijzigd door Rocco82 op 23-06-2008 09:38 ]

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Zit er misschien een (elektronisch of smelt) zekering of overspanningsbeveiliging in die 'om' is gegaan? De meeste van dit soort schakelblokken hebben ook een regelaartje waarmee je de gevoeligheid van de schakeling in kunt stellen, maar die zou geen effect moeten hebben op het master-stopkontakt. Je zou er voor de zekerheid eens aan kunnen draaien.

Zo niet is hij DOA en zou ik hem terugbrengen. Ik heb er eentje een jaar of 6 zonder enig probleem gebruikt...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
CanonG1 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:
De enige reden dat ik hem verving door een simpel stekkerblok met schakelaar was dat ik af wilde van het sluipverbruik van de PC zelf.
En het slurpverbruik van de master/slave zelf. Dat is bij mijn gamma blok zo'n 11 Watt (ding is ook gewoon warm). :/

Dus als je zo'n ding koopt uit energiebesparing oogpunt, niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 23-06-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

CanonG1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:49:
Zit er misschien een (elektronisch of smelt) zekering of overspanningsbeveiliging in die 'om' is gegaan? De meeste van dit soort schakelblokken hebben ook een regelaartje waarmee je de gevoeligheid van de schakeling in kunt stellen, maar die zou geen effect moeten hebben op het master-stopkontakt. Je zou er voor de zekerheid eens aan kunnen draaien.

Zo niet is hij DOA en zou ik hem terugbrengen. Ik heb er eentje een jaar of 6 zonder enig probleem gebruikt...
Dit zit er wel op ja, het vreemde is dat het groene lampje, die aangeeft dat de master aanstaat, wel brand. Echter lukt het gewoon niet om apparaten aan te schakelen. Er staat op MAX 550 W....misschien is de inschakelpiek van mijn TV gewoon te groot. Ik ga vanavond is stoeien met 2 bureaulampjes, als dat al niet werkt dan breng ik ze wel terug...

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petruccified
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 14:59
Tja ik heb ook een Brennenstuhl masterslave geval

Nu zit er idd zo'n min/max regelaartje op die tussen de 8 en 80 watt te verstellen is...
Maar waar dat voor dient ? 8)7

Plan was eerst om de pc als Master te doen en als slave 1 waterkoeling pomp, 1 switch en 3 disks.

Maar beter leek mij op als Master de Pomp van de waterkoeling te doen, als deze aanstaat mag de rest pas aan !. :)

Maar als per slave stekker er maar max 80 watt gepompt mag worden gaat ik dat dus niet redden... |:(

Dus Waar is dat 8-80watt regelaartje voor. ??

HELP ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

petruccified schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:33:
Dus Waar is dat 8-80watt regelaartje voor. ??
Niet zo wanhopig ;) Dat regelaartje is waarschijnlijk om in te stellen wat de minimale belasting van de master is waarbij de slave aan moet springen. Stel je die in op bijvoorbeeld 15 watt dan wordt de slave pas ingeschakeld als de master 15 watt of meer verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Cassettebandje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:48:
[...]

Niet zo wanhopig ;) Dat regelaartje is waarschijnlijk met zekerheid om in te stellen wat de minimale belasting van de master is waarbij de slave aan moet springen. Stel je die in op bijvoorbeeld 15 watt dan wordt de slave pas ingeschakeld als de master 15 watt of meer verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 14:03
Ik heb ook onlangs een Brennenstuhl master/slave stekkerblok gekocht. Ik krijg het voor elkaar om het blok zo in te stellen dat bij het uitschakelen van de tv het lampje slave on niet meer gaat branden, ik neem aan dat dit dan betekend dat de apparaten die op de slaves zijn aangesloten geen stroom meer zouden moeten krijgen.

Niets is echter minder waar, alle apparaten blijven gewoon op standby staan, heb ik dan gewoon te maken met een defect stekkerblok, of ben ik nog iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 15:08
^dat is wel de bedoeling ja. Heb je wel genoeg geduld gehad, vaak zal het standby lampje van een toestel wat je van het net loskoppelt nog een 10-tal seconden op blijven lichten. Zet anders eens een (ingeschakelde) lamp op een slave-aansluiting, dan zie je meteen of/hoe het werkt.
Zit er overigens geen extra knopje op om de slave's constant aan te zetten?

Als het niets van dat alles is, dan is het stekkerblok wellicht defect.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1