Toon posts:

Asus P5KC + Onboard lan problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het weekend een systeem gebouwd en natuurlijk blij als alles in elkaar zit en hij normaal opstart.

Maar dan wil je het systeem updaten en is er geen netwerkverbinding.

- driver probleem waarschijnlijk......schone install en nog steeds geen netwerkverbing
- bios instelling.............................Enabled is gekozen voor de de functie onboard LAN
- kabel defect...............................Nee, aan de laptop kan ik driect het internet op.

Maar ik zie ook geen oranje of groene controle lampjes van de netwerkpoort achter op het moederbord. ahum MB defect :( .
Wat is jullie oordeel!

sys is: Intel Q9450, 2 gb Geil, ASus P5KC, Sapphire HD3870

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt veel geprobeerd, maar probeer nog 's een Linux Live CD om je OS uit te sluiten :)

/ik zou me er dan trouwens niet ál te druk om maken, een netwerkkaart (Intel of 3COM ofzo, geen Sweex/Sitecom) bijzetten kost niet al te veel en levert vaak betere prestaties.

[ Voor 50% gewijzigd door Exorcist op 08-06-2008 22:59 ]

Verwijderd

Heb je al een ander bios geprobeerd want volgens mij komt dit vaker voor met jouw mobo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe bios, nee nog niet maar als dat het is...morgen maar eens proberen.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
een nieuwe BIOS fixte bij mij al een hoop problemen op m'n P5KC. De nieuwste drivers van de Asus site afhalen en met een USB stickje even overbrengen, en die installeren. Fixte voor mij ook de boel ;)

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 16:22
Is een bekend probleem met dit bord,

heb het ook gehad bij het bouwen van een pc met dit bord.
Na veel proberen en lezen maar een gewoon pci netwerkkaartje er in gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag toch maar terug gegaan naar Gistron, MB omgeruild en nu een P5K pro genomen.
Alles draait perfect weer. MB is RMA retour gegaan.

Mensen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1