Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
ik heb een vraag en ik kom er niet aan uit; ik heb een internet agenda en die wil ik in mijn mobiele agenda..!

specs:
Windows Mobile 6 OS (htc s730) met BT, USB en wifi
MS Office Outlook 2007
google calendar

een een 'internet agenda' :
http://rooster.aim.avans....rt=ical&download=download
(das geen geheim ding, het is een export van een rooster, die dus ingeladen kan worden.)
op dit moment werk ik zo:

ical export ingeladen in google calendar, deze zie dat als een aparte agenda (natuurlijk) en stuurt mij (gratis) een smsje met mijn agendapunten van die dag... :) werkt prima; maar ik wil nu een gesync'te windows mobile calendar..!

wat heb ik geprobeerd:
goosync; werkt niet met 'geimporteerde' calendars, alleen met écht die van google account.
outlook sync; zelfde laken en pak: de 'normale' agenda van outlook werkt wel; de 'internet agenda' niet.
edit: ook heb ik MS Live mail geprobeerd; maar de functie tot syncen van calendar bestaat daar nog niet in

en verder; niets! wat zijn mijn opties? ik heb geen exchange server :P

edit : waar ik dus aan zat te denken: die internetagenda word elke week gekopieerd naar de 'gewone' agenda; die sync ik dan ook telkens... maar hoe doe ik dit?

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 08-06-2008 22:27 ]

you had me at EHLO

• sjongenelen
schopje?

you had me at EHLO

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 08:13
Het is misschien wel een oud topic, maar ik zit hier ook mee! Heeft iemand al een oplossing?

Overigens heb ik zelf nog geen internetkalender aangemaakt, weet iemand of ik deze ook op mijn eigen webserver kan zetten als .ICS bestand ofzo?

• sjongenelen
nop ik ook nog steeds niet..

you had me at EHLO

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb om die reden alles bij Google maar in een kalender gepropt. Ik had eerst ook verschillende, maar dat is inderdaad (nog) niet te synchroniseren. Het is inderdaad jammer met kalenders die op Google van ergens anders worden uitgelezen.

Ik heb ook al gezocht naar tools om thunderbird te syncen (die kan namelijk wel alle google calendars inlezen en bewerken met de extentie gmail provider) en daar zijn wel tooltjes voor die zich integregen in active sync. Voor meerdere kalenders moet je er dan meestal wel wat voor betalen. Ik heb de versie geprobeerd die een kalender aankon, maar ben toch maar weer teruggegaan naar het synchroniseren van Google naar Outlook met een kalender.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 09-10-2008 00:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 14:13
Met birdiesync kun je synchroniseren met thunderbird. Is wel betaald maar is de 20 euro echt waard. De locatie van het ics bestand maakt dan niet veel meer uit. Ik host mijn kalenders (5) zelf via webdav op mijn server. Maar als je een kalender maar aan sunbird/lightning toevoegt werkt het. Handige optie is ook dat als je op je mobiel/pda een afspraak/taak aan een categorie toevoegd hij deze afspraak/taak kan synchroniseren met de kalender met dezelfde naam (mijn pda ondersteunt maar 1 kalender).
Pagina: 1