Pc's onzichtbaar voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

• wibovo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-10-2023
Hoe kan ik het volgende voor elkaar krijgen;

Een netwerk van 4 pc's. Deze pc's zijn allemaal gekoppeld aan een router. Deze router staat in verbinding met Internet. De pc's mogen elkaar onderling niet kunnen zien/pingen, ze moeten alleen kunnen internetten. Kan dit op een of andere manier geregeld worden of heb ik een geavanceerde router nodig met VLAN ondersteuning?

Binnen de VLAN's een eigen IP range aanmaken enzo...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet niet of dit werkt.

je kan ze allemaal in een andere ip range gooien met ander Subnet alleen wel dezelfde gateway en dns (router?)

Probeer is bijvoorbeeld.

192.168.2.34 255.255.254.0

Enzovoort

Is maar idee weet niet of het werkt

• wibovo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-10-2023
Je gaat dan werken met statische IP adressen? Ik zou graag op de router deze instellingen configureren.. Weet iemand of er betaalbare routers zijn die dit kunnen regelen...

[ Voor 58% gewijzigd door wibovo op 08-06-2008 22:05 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dan moet je denk ik geld gaan uitgeven, of elke pc met firewall's uitrusten en filesharing uitschakelen.
en zorgen dat ze geen rechten hebben

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 16:34

PaulX

Beyond your imagination...

Is dit misschien wat?

start-uitvoeren-cmd (enter):
net config server /hidden:yes

Ook mogelijk is om in het register onderstaande sleutel aan te passen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
"Hidden"="1" (reg_dword, hexadecimal)

VLAN zou sowieso het beste zijn (betere schaalbaarheid, is in principe ook voor deze toepassing ontworpen),
maar daar heb je dan wel een geschikte switch voor nodig.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschieg zeg ik nu iets doms maar zit dit niet in openwrt? Dat draait op een linksysje van nog geen honderd euro.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 09-06-2008 10:30 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1