Toon posts:

crashende pc...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij weer kan helpen hier. Ik heb net 256meg ram ,een extra harddisk, amd k6-2 500 in mijn kast gezet, en mijn fan op 7V gezet. Maar nu crasht mijn pc om de paar minuten. Hij hangt gewoon. Opnieuw installeren van win98 levert niets op. Na een paar keer geswitched te hebben tussen een paar programmaatjes en een paar windows geresized te hebben kan ik weer rebooten...Windows 95 krijg ik niet eens meer geinstalleerd omdat ie dan na een keertje rebooten zegt: "Windows protection error, you must restart your pc" en blijft dit herhalen als ik gereboot heb.
Mijn k6-2 500 wordt 50 graden, maar dat moet toch niks uitmaken? (hij is niet overklokt)
fsb van 100mhz, multiplier 5. Is mijn voeding te zwak ofzo? (200W) Als iemand een suggestie heeft: GRAAG!
mobo: asus p5a-b (AT), amd k6-2 500, 256Mb SDRAM 133MHz (2 repen van 128)(loopt dus op 100MHz), Seagate MP 6,5G 7200rpm, IBM DTLA 45G 7200, asus 40 speed cd, acer 4x4x32 fikker, asus V7100 GeForce 2-mx 32mb.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Uhm......misschien ben je iets tever in de trend van de nieuwe socket A AMD's gekomen want een K6-2 zijn processors die ook gauw warm worden en er juist niet tegen kunnen.

Dus ik kan je aanraden om je processorfan weer gewoon op 12V te zetten, en dan denk ik dat je probleem wel opgelost is.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Windows protection error is bijna altijd vanwege slechte geheugen of brakke mobo. Niet van de hd en ide controller.

Test je geheugen es.

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 16:23
Probeer eens met een bootdisk op te starten en dan naar c:\windows gaan en dan tikken
scanreg/fix

Als ie het dan nog doet moet je iets anders proberen

Verwijderd

Topicstarter
alleen mijn voeding fan staat op 7V, mijn processor fan op 12, maar wordt wel 50 graden(!?). Is 200W niet te weinig? Je hoort de laatste tijd dat veel voedingen 300W of meer zijn....

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Die voeding die erin zit, is ook wel errug matig!! Misschien kun je van iemand een ander voeding lenen om te kijken of het dan wel werkt! Ik geloof namelijk nooit dat als jij een cd brand en nog andere dingen op je pc doet, dat dat allemaal goed gaat!!! Suc6

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging dus prima totdat ik die IBM 7200 rpm fukker en de rest erin plaatste, maar goed, effe ander vraagje, zijn er geen super orb coolers ofzo voor socket 7 slotjes? Of een manier waarop je een orb cooler voor bijv. socket A op een socket 7 kunt monteren?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 19 februari 2001 19:29 schreef Razorh het volgende:
Probeer eens met een bootdisk op te starten en dan naar c:\windows gaan en dan tikken
scanreg/fix

Hehehe je vergeet zeker het woordje NIET in het zinnetje:

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
o ja, en enig idee waar ik een zwaardere voeding kan vinden voor een AT kastje?

• Def_P
  • Niet online
Op maandag 19 februari 2001 19:34 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Hehehe je vergeet zeker het woordje NIET in het zinnetje:
Als i het nog doet, slaat op het crashen!! Klopt dus wel!!

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

je zecht zelf al wat het probleem is

TOEN IK ER DIE IBM IN STOPTE

het kan zijn dat je BIOS max 32Gb onderstuunt

of deze schijf is te snel voor je mobo ATA 33 Mobo en ATA66/100 schijfje

of je Voeding, want die IBM lust stroom :) hoor

meschien kan je inderdaat beter ff van iemand anders een voeding lenen als het dan nog bout doet tja dan weet ik het niet meer

mm meschien 128/133/2X zijn het niet toervallig CAS 2 Stroken of ECC dimmen

waarschijnenlijk dat jou OUD mobo dit allen maal niet echt trekt

zelf een SUPER SOKKET 7 gaat het niet trekken denk ik zo

dus

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik niemand ken met een voeding voor een AT kast die zwaarder is dan 200W.

Verwijderd

Volgens mij kan je een patch halen bij amd.com voor ondersteuning met hogere procs voor w95.

Verwijderd

moet je je interne en externe cache ofzo uitschakelen met w95 dan patch instaleren

• Juicy
  • Laatst online: 05:25
Op maandag 19 februari 2001 19:53 schreef Joboskrillo het volgende:
je zecht zelf al wat het probleem is

het kan zijn dat je BIOS max 32Gb onderstuunt

meschien kan je inderdaat beter ff van

mm meschien 128/133/2X zijn het niet

toervallig CAS 2 Stroken of ECC dimmen

waarschijnenlijk dat jou OUD mobo dit allen maal niet echt trekt

zelf een SUPER SOKKET 7 gaat het niet trekken denk ik zo
Misschien een cursus Nederlands ? *D

-

Verwijderd

Sorry maar mijn Nl's is inder daad mijn GOETSTE VAK

Beste oke maar dit is geen SOLISITATIEBRIEF

maar normaal TWEAKERS TAALTJE snap i :):):)

Verwijderd

zeg Juce ik zie dat je een P2 450 hebt

kan ik die niet kopen voor 100 piek of zo

• Juicy
  • Laatst online: 05:25
Sorry, hij doet het nog te goed ... B-)

-

Verwijderd

Ik betwijfel dat de voeding het probleem is.

Ik heb een tweede computer draaiende, met een 200W voeding. Asus P5a met K6-2/500, 3 harde schijven, cd rom, bende kaarten, scsi brander plextor.. geen probleem.

Maar die K6jes lopen vast bij 57 graden.

Affijn, cooler.

Ik heb er een Spire 5D21b3 Orb opzitten. Dat gaat prima, 35/37 idle en 43 stressed.

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5d21b3.gif

Je zal misschien, net zoals ik moest, wat af moeten vijlen van de zijkant (de finnetjes) van de koeler..
(koeler onderste boven op een plank, stukje plastic op de vlakke kant voor bescherming, lijmklem er op)
Dan met een boormachine met zo'n freesje (steen, om te slijpen) en een vijl aan de slag tot het past.

Bij mij zat de ATX voedingsplug in de weg. :Y)
Pagina: 1