Toon posts:

QX9770/CPU cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand uit ervaring welke cooler een goeie combinatie van koeling en geluid heeft voor een QX9770 te koelen die fsb450 geupt is maw 3.6 loopt ipv 3.2 ?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zoek gewoon wat reviews over goede koelers die op jouw mobo passen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Ik hoorde dat zoiets wel lekker koelt:

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/198/rigg0135c593yr7av2.jpg

Kortom, vermeld eens wat meer info, hier zit niemand op te wachten :/ Wat heb je zelf al gezocht? Dit soort info is namelijk prima te vinden door gewoon vergelijkingen en reviews door te nemen.

Sterker nog, ik heb genoeg vergelijkingen gezien met meer dan 40 heatsinks, waarbij geluidsproductie, koelcapaciteit en prijs netjes tegenover elkaar werden gezet.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, in één woord: Google :)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Er staat zelfs iets op de frontpage :p
nieuws: Scythe Orochi: grotere koeler blijkt niet altijd beter
Maar natuurlijk: JFGI

[ Voor 9% gewijzigd door jdm8 op 08-06-2008 21:54 ]

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
Dit + Dit

Maargoed het beste kan je natuurlijk gewoon reviews lezen en bepalen hoeveel koeling je wilt opgeven voor stilte..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reviews gelezen op volgende sites : anandtech , extreme-tech , hardocp , guru3d , x-bitlabs ea.Probleem is dat vb op een site een cooler goed is en op de andere weer niet daarom dat ik vraag naar een eigen ervaring van iemand.

De bedoeling is om een QX9770 stock 3.2 naar 3.6 OC te gaan en omdat er dus ook geen cooler geleverd wordt bij een QX9770 wel bij een QX9650.

Dus ik heb sowieso een cooler nodig maar dus wel een degelijke met een goeie combinatie tussen koeling en geluid.De cpu zal nooit extreem of hoog OC'ed worden en komt tercht op een ASUS P5E3
premium mobo in een Lian Li P80 case.

Dit zijn er die ik veel terug zie in reviews :

Zalman CNPS9700NT en CNPS9500AT

Thermalright Ultra 120 Extreme + Scythe S-FLEX SFF21F 120 mm Case Fan

ZEROtherm Nirvana NV120

En met dat de reviews zo verwarrend zijn vraag ik het hier omdat er wellicht mensen zullen zijn met gebruikskennis van cpu coolers.

• -The_Mask-
  • Niet online
De Thermalright Ultra 120 Extreme is de beste van die koelers, maar waarom neem je een QX9770 als je maar tot 3,6GHz wilt overklokken. Dit lukt namelijk ook wel met een Q9450 en waarschijnlijk kan een Q9300 dit ook wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Van de QX9770 heb ik al reviews gelezen die stabiel OC'ed zijn met enkel aircooling tot 4.3.
Dus heb ik nog wat ruimte mocht het later nodig zijn ik heb nu een intel pentium IV 3.0 (ongeveer nu 7 jaar oud) en nu ik een volledig nieuw systeem neem dan kan ik weer weg voor een tijd.

zou je voor een scythe of een noctua fan gaan op die cooler of iets anders ?

De zalmans vallen mee volgens reviews maar wat er ook soms mee rekening word gehouden in een review is de prijs en dan valt de review wat tegen als het over zalman gaat.

Echter ; ik koop niet elke dag een cpu cooler dus ik kijk nooit naar prijs en in het geval van vb een cpu cooler speelt de prijs geen rol maar wel de koeling en het geproduceerd geluid.

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:21:
Van de QX9770 heb ik al reviews gelezen die stabiel OC'ed zijn met enkel aircooling tot 4.3.
Dus heb ik nog wat ruimte mocht het later nodig zijn ik heb nu een intel pentium IV 3.0 (ongeveer nu 7 jaar oud) en nu ik een volledig nieuw systeem neem dan kan ik weer weg voor een tijd.

zou je voor een scythe of een noctua fan gaan op die cooler of iets anders ?

De zalmans vallen mee volgens reviews maar wat er ook soms mee rekening word gehouden in een review is de prijs en dan valt de review wat tegen als het over zalman gaat.

Echter ; ik koop niet elke dag een cpu cooler dus ik kijk nooit naar prijs en in het geval van vb een cpu cooler speelt de prijs geen rol maar wel de koeling en het geproduceerd geluid.
4,3GHz ga je heel moeilijk halen, met een voltage wat veilig is voor de CPU.
Meestal is 4GHz het maximale en is meestal ook wel te halen met 1 van onderstaande CPU's ;)
pricewatch: Intel Xeon X3350
pricewatch: Intel Xeon X3360
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9550
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9450
Hier betaal je niet meer dan 1000 euro voor, want dat is gewoon een belachelijke prijs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2008 20:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Scythe Mugen met een extra paar stille fans lijkt me een oplossing ALS je tenminste plaats hebt in de case. En ja... watercoolingsetjes kosten tegenwoordig ook niet meer zo ontzettend veel...

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je koopt ook het duurste van het duurste he? :p Je hebt al een dure kast, hou het geld liever in je zak en koop nu een iets goedkopere proc. Dat is veeeel meer falue for money. Als je proc later toch te langzaam wordt koop je dan gewoon een andere (de rest van je hardware zal tegen die tijd ook wel verouderd zijn). Je moet vooral om de hoogte tussen de proc en de sidepanel denken, omdat high end coolers nogal hoog zijn. De Thermalright Ultra 120 Extreme is, zoals al gezegd, de beste. Meet echter wel of hij past. (hij is meer als 16 cm hoog geloof ik, maar dit moet je ff googlen). Er stond laatst eentje in de V&A. Als hij er nog is kun je zo mooi nog een paar euro besparen :) Ik persoonlijk zou een scythe mugen infinity kopen (en de bevestiging aapassen). Deze koelt wel iets minder maar is een stuk goedkoper. Als je toch niet heel erg ver wil overclocken maken die paar graden ook niks uit.

[ Voor 36% gewijzigd door jdm8 op 12-06-2008 10:43 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsjah :) Zoals je hebt kunnen zien is dit toch echt iets wat je zelf uit had kunnen zoeken :) Vandaar dat ik dit topic ook op slot doe.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.