Ik heb sinds twee weken een zelf samengesteld en gebouwd nieuw systeem met de volgende specificaties:
• MSI P35 Neo2-FIR iP35
• Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz met boxed cooler
• Kingston 2x1GB DDR2 PC5300 CL5.0
• Sapphire PCI-e Radeon HD3870 512MB (Samsung 225BW, Samsung 32" TV)
• ATI Radeon 9250 PCI (2x Acer 17" TFT)
• Samsung 750GB SATA300 32MB HD753LJ
• Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA
• Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D SATA
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
• OCZ StealthXStream OCZ500SXS-EU 500watt
Alles draait op stockspeeds.
Ik gebruik Windows XP SP2 incl. updates.
Tijdens wat hogere belasting (zoals games) loopt het systeem vast (zowel beeld als geluid), wordt de game afgesloten en zit ik weer in Windows, wordt het spel afgesloten met een waarschuwing van ATI GPU recovery, of krijg ik een BAD_POOL_CALLER BSOD. Automatisch opnieuw opstarten staat uit.
Ik heb op GoT gezocht naar vergelijkbare problemen, en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen. Ik heb alle nieuwste drivers. De temperaturen en voltages zijn in orde (GPU max 60 graden, Northbridge tot 40 graden, CPU wel aan de hoge kant onder full load (tot 65 graden). Ik heb het volgende geprobeerd:
• CPU stockcooler gedemonteerd en opnieuw gemonteerd met een klein beetje Arctic Silver
• Memtest gedraaid
• 1 reepje geheugen (omstebeurt)
• Voeding vervangen (eerst Zalman 400 watt, deze was sowieso aan de lichte kant met een derde harddisk erbij)
• VCore en memoryvoltage iets verhoogd
• Orthos gedraaid met Blendtest. Binnen 5 minuten een error. Alleen een error bij CPU#0 of CPU#1. In taakmanager ingesteld dat Orthos alleen core 1 mocht gebruiken, daarna core 2, beiden een error.
Zijn er nog zaken die ik kan testen, of die ik over het hoofd zie?
• MSI P35 Neo2-FIR iP35
• Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz met boxed cooler
• Kingston 2x1GB DDR2 PC5300 CL5.0
• Sapphire PCI-e Radeon HD3870 512MB (Samsung 225BW, Samsung 32" TV)
• ATI Radeon 9250 PCI (2x Acer 17" TFT)
• Samsung 750GB SATA300 32MB HD753LJ
• Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA
• Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D SATA
• Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
• OCZ StealthXStream OCZ500SXS-EU 500watt
Alles draait op stockspeeds.
Ik gebruik Windows XP SP2 incl. updates.
Tijdens wat hogere belasting (zoals games) loopt het systeem vast (zowel beeld als geluid), wordt de game afgesloten en zit ik weer in Windows, wordt het spel afgesloten met een waarschuwing van ATI GPU recovery, of krijg ik een BAD_POOL_CALLER BSOD. Automatisch opnieuw opstarten staat uit.
Ik heb op GoT gezocht naar vergelijkbare problemen, en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen. Ik heb alle nieuwste drivers. De temperaturen en voltages zijn in orde (GPU max 60 graden, Northbridge tot 40 graden, CPU wel aan de hoge kant onder full load (tot 65 graden). Ik heb het volgende geprobeerd:
• CPU stockcooler gedemonteerd en opnieuw gemonteerd met een klein beetje Arctic Silver
• Memtest gedraaid
• 1 reepje geheugen (omstebeurt)
• Voeding vervangen (eerst Zalman 400 watt, deze was sowieso aan de lichte kant met een derde harddisk erbij)
• VCore en memoryvoltage iets verhoogd
• Orthos gedraaid met Blendtest. Binnen 5 minuten een error. Alleen een error bij CPU#0 of CPU#1. In taakmanager ingesteld dat Orthos alleen core 1 mocht gebruiken, daarna core 2, beiden een error.
Ik verdenk mijn CPU, maar wil hier eigenlijk wel redelijk zeker van zijn. Als ik deze terugbreng ben ik 'm volgens mij een week of drie kwijt en dat is niet helemaal de bedoeling. Een nieuwe kopen en dan (na vervanging van de huidige door de winkel) de oude verkopen kan ook, maar het gaat sowieso geld kosten.Using CPU #1
Beginning a continuous self-test to check your computer.
Press Stop to end this test.
Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using 1024K FFT length.
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
Torture Test ran 1 minutes 35 seconds - 1 errors, 0 warnings.
Execution halted.
Zijn er nog zaken die ik kan testen, of die ik over het hoofd zie?