In verschillende topics is er gediscussieerd over de rol van overheid. Tijdens deze discussies waren er grofweg twee kampen te onderscheiden: het kampje 'rekcor' en het kamp 'gambieter'.
Samengevat komt het verschil van inzicht hierop neer:
).
Wat mij echter wel benieuwd is hoe liberalen/libertijnen omgaan met bewegingen als de Partij voor Vrijheid Naastenliefde en Diversiteit. De personen achter deze bewegingen proberen namelijk met dezelfde argumenten als het kamp gambieter dingen voor elkaar te krijgen die we - hopelijk - verwerpelijk vinden.
Mijn vraag: (hoe) kunnen we deze personen met liberale argumenten bestrijden?
Samengevat komt het verschil van inzicht hierop neer:
Kampje rekcor:
- er is zoiets als 'het goede leven';
- het goede leven is het belangrijkste wat er is;
- het is de taak van de overheid om dit goede leven te stimuleren, door middel van wet- en regelgeving enerzijds, en voorlichting en stimulering anderzijds;
In dit topic wil ik het niet hebben over wie er gelijk heeft. Volgens mij komen we daar niet uit, simpelweg omdat ik in de God van de bijbel geloof en de meesten in het kamp gambieter niet. Als je bij voorbaat met z'n allen niet aanneemt dat er zoiets is als het goede leven, kunnen we praten tot we met z'n allen een ons wegen. Leuk, maar niet erg nuttig (zeker met al dat voetbal op tvKamp gambieter:
- vrijheid is het belangrijkste wat er is;
- er is niet iets zoals 'het goede leven', dit verschilt per individu;
- het is de taak van de overheid om de minimale basisvoorzieningen te regelen en te zorgen dat iedereen zijn/haar leven in kan richten zoals hij/zij dat goeddunkt;
Wat mij echter wel benieuwd is hoe liberalen/libertijnen omgaan met bewegingen als de Partij voor Vrijheid Naastenliefde en Diversiteit. De personen achter deze bewegingen proberen namelijk met dezelfde argumenten als het kamp gambieter dingen voor elkaar te krijgen die we - hopelijk - verwerpelijk vinden.
Mijn vraag: (hoe) kunnen we deze personen met liberale argumenten bestrijden?