Ik ben bezig met een afstudeerscriptie en heb in acces een tabel gemaakt met allerlei gegevens, voornamelijk valuta gegevens. Is het mogelijk om een aantal cellen te selecteren en die bij elkaar op te laten tellen. Ik moet het anders handmatig doen maar dat is ontzettend veel werk. Ik heb gegoogled en wel het een en ander gelezen over querry's maar dan snap ik geen hout van. Ik wil alleen een aantal cellen met valuta gegevens selecteren en die bij elkaar optellen. Het resultaat hoeft niet perse in een bepaalde cel terecht te komen, als ik het resultaat maar krijg.
Waarom ga je in vredesnaam in een database werken als je van query's al geen hout snapt? Pak dan Excel als je één simpel tabelletje wilt produceren.
.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Omdat je in acces makkelijk rijen verticaal kan laten ordenen (oplopen van a tot z of van 0 tot ...)
Verwijderd
Dat kan natuurlijk met excel net zo goed, je kunt ook alles uit acces in excel plakken en optellen, net zo makkelijk. Maar goed in acces kun je ook getallen laten optellen.michielvz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:45:
Omdat je in acces makkelijk rijen verticaal kan laten ordenen (oplopen van a tot z of van 0 tot ...)
Dan moet je daar even een query voor maken, hoet dat moet vind je hier
De grafische queryeditor van Access opstarten en af en toe eens op F1 drukken, of een boekje kopen als 'Access voor beginners'. Dit topic zakt echt door de bodem heen. DIcht dus.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
![]()