Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar veel legale fonts/lettertype's te krijgen...?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ok ik was opzoek naar een aantal mooie fonts voor iemand en tijdens het zoeken kwam ik er echt miljoenen tegen :? .

Nou vroeg ik mij af in hoeverre deze fonts overal maar gebruikt mogen worden en hoe het met eventuele rechten zit.
Er zijn 100.000.000 fonts zo te downloaden maar dit zal niet legaal zijn denk ik.

Zelf wil ik ook een flinke fonts database hebben omdat ik mezelf er steeds vaker op betrap dat ik echt opzoek ben naar weer een een ander font voor alles en nogat.

Maar waar zijn fonts zo te koop op CD als pakket of iets...? (legaal dan) op eBay en marktplaats zie ik er genoeg maar dan krijg je gewoon een CD-R of DVD-R.
Na wat zoekwerkt bij PC en webshops kan je overal voor ieder ding wel een software pakket kopen maar een database fonts zie ik nergens.
Hoe doen drukkerijen en grafische bedrijven dit dan...?, het lijkt me niet dat ze voor ieder fontje een licentie kopen...

Zitten onderling in font types nog verschil...?, de meeste die ik zie zijn .ttf en de ene zijn lost te koop voor soms wel 50$ en de andere kan je zo van het web plukken.

Is er een soort database waar alle fonts in staan met de benaming...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

www.dafont.com
gratis fonts kan je ze downloaden.

Meteen een preview hoe het lettertype er uit ziet, de naam er bij en de downloadlink.

[ Voor 47% gewijzigd door Wiethoofd op 08-06-2008 17:03 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky