Toon posts:

HDMI probleemje, Samsung snapt Samsung niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
- Samsung DVD-HR735 recorder, netjes ingesteld op 16:9 video.
- Samsung T200HD monitor/TV (20" 1680x1050, prachtig ding met analoge en DVB-T tuner, 2x HDMI, DVI, VGA, Scart en component ingang)

Alleen als ik de HDD-recorder via HDMI aansluit is 't beeld zeg maar 16:9 in het kwadraat: heel erg uitgerekt en met zwarte balken boven en onder. Met geen enkele instelling op de TV krijg ik dit weg (auto wide, wide, auto zoom, zoom, 16:9, etc.).

Ik weet 't, die monitor is eigenlijk 16:10, dus een beetje stretchen of 2 kleine balkjes hou je altijd, maar in dit geval heb ik boven en onder balken van dik 5 centimeter.
En vreemd genoeg heb ik met dezelfde instellingen via Scart-RGB geen enkel probleem en werkt alles naar behoren. Maar ja, waarom Scart gebruiken als je ook HDMI hebt?

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
misschien dat je recorder een andere resolutie uit wilt sturen als je deze aansluit via HDMI?

Overigens zul je balken bijna altijd hebben. Zolang het beeld van links naar rechts vullend is en verder geen strech oid zou ik blij zijn. Niets vind ik ku*tter dan vervormd beeld wat gewoon uitgerekt wordt van boven tot onder om 'het beeld maar vol te krijgen'

[ Voor 58% gewijzigd door ToWi1989 op 08-06-2008 20:21 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:00:

Alleen als ik de HDD-recorder via HDMI aansluit is 't beeld zeg maar 16:9 in het kwadraat: heel erg uitgerekt en met zwarte balken boven en onder. Met geen enkele instelling op de TV krijg ik dit weg
En instellingen op de HDD-recorder?

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:54:
En instellingen op de HDD-recorder?
Daar heb ik 3 mogelijkheden: 4:3, 4:3 letterbox en 16:9. De eerste 2 zijn niet handig omdat dan de ondertiteling buiten beeld verdwijnt, en de 3e levert dus genoemd probleem op...