Toon posts:

[Wlan]Websites laden niet, wel verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb afgelopen weekend vista ultimate 32-bit op mijn toshiba G30 HD-dvd laptop gezet en tot mijn verbazing deed internet het maar half.
Google laadt bijvoorbeeld gewoon goed, en ik kan overal op zoeken met resultaten. Als ik dan naar die sites wil, dan laden deze niet.
Sites zoals tweakers, mozilla, etc doen het niet. (alle sites bijna eigenlijk)

Toshiba.nl doet het daarentegen weer wel.

Wat heb ik al geprobeerd?
-Vista nog een keer opnieuw geinstalleerd --> geen effect (d0h)
-Drivers van router geupdate naar vista --> geen effect
-alle benodigde toshiba wlan drivers geinstalleerd --> daardoor had ik verbinding, maar zoals ik al zei doen niet alle websites het.
-UTP kabel in laptop --> Alle sites doen het gewoon zoals dat hoort.
-Firefox --> zelfde als IE
-Beveiligingsinstellingen naar laagste niveau gedaan (maar heb ook hogere niveaus geprobeerd)

Probleem zit hem dus wel ergens in het wireless netwerk, want met kabel werkt het wel gewoon goed.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Alle vista updates geïnstalleerd?

Zoek anders even op GOT ? ik dacht hier meerdere topic over gezien te hebben.

offtopic:
Ben te lui om te linken :=

Verwijderd

Topicstarter
Updates zijn geinstalleerd. Daar ligt het niet aan.
Heb al wel gezocht, maar geen soortgelijke problemen gevonden die me verder konden helpen.
Het vreemde is dat het mét kabel wel werkt, en zonder kabel wel verbinding heeft, maar heel veel sites niet laadt.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
welke chipset ?

Indien Intel 3945 probeer dit eens:

1. Click the Window's Start logo and type Device Manager.
2. Locate the Intel PROSet 3945ABG network card under the Network Adapter's tab.
3. Right click and select "Update Driver Software..."
4. Select "Browse my computer for driver software"
5. Then select "Let me pick from a list of device drivers on my computer"
6. Select the one that says "Intel® PRO/Wrieless 3945ABG Network Connection (Microsoft)" and make sure it has Microsoft after it.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, heb het geprobeerd. Alleen bij de laatste stap (dat microsoft erachter moet staan) dat is nie het geval.

Ik kan bij video google/ afbeeldngen etc. gewoon filmpjes en foto's bekijken. Dus opzich zou het probleem niet echt bij de drivers moeten liggen dacht ik. Die 'weather plugin' in de vista toolbar refreshed ook gewoon correct.

• Yippie
kan je niet update driver doen en laten zoeken via internet naar de MS certified driver ?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, hij vind dan niks :S (althans, geen nieuwe programma's)

Mss nog even voor het precieze type laptop: http://nl.computers.toshi...new=Yes&PRODUCT_ID=114603

Kan het niet zo zijn dat deze laptop het gewoon niet goed doet met windows vista? Of is dat onzin? Specs zouden wel goed genoeg moeten zijn opzich.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 17:55 ]

• Yippie
heb je wel tussen de drivers gekeken op diezelfde website ?

Hier staan ze, zoek de juiste, overigens is de driver versie 11.5.0.32

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:31:
heb je wel tussen de drivers gekeken op diezelfde website ?

Hier staan ze, zoek de juiste, overigens is de driver versie 11.5.0.32
gezocht en gedownload, haalde ook niks uit. Kan het niks met de beveiligingsinstellingen van vista zijn ofzo?

• Yippie
1. Wat voor type beveiliging gebruik je
2. Wat is je bereik/ontvangst kwaliteit.
3. Gebruik je de ingebouwde windows manager of de software van de leverancier

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kijk eerst eens of een andere laptop met wireless wel gewoon kan surfen?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
@yippie
heb verschillende beveiligingsniveaus geprobeerd, dat haalde niets uit. (ik weet niet in hoeverre er belangrijke 'advanced' beveiliging futures in vista zitten... want daar heb ik nog niet echt gerommeld)
Ontvangst is voor de rest goed, en ik gebruik software matige manager.

@vicarious
Netwerk is in principe in orde, heb hiervoor met windows xp een aantal maanden zonder problemen gesurfd. (media center editie)
Kan ook met wifi van mijn telefoon op het netwerk, dus dat is denk ik in orde.

• Yippie
SP1 voor Vista al erop ?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:33:
@yippie
heb verschillende beveiligingsniveaus geprobeerd, dat haalde niets uit. (ik weet niet in hoeverre er belangrijke 'advanced' beveiliging futures in vista zitten... want daar heb ik nog niet echt gerommeld)
Ontvangst is voor de rest goed, en ik gebruik software matige manager.

@vicarious
Netwerk is in principe in orde, heb hiervoor met windows xp een aantal maanden zonder problemen gesurfd. (media center editie)
Kan ook met wifi van mijn telefoon op het netwerk, dus dat is denk ik in orde.
hmm... dan ben ik inderdaad een beetje "out of ideas" eigenlijk. Dan kan ik me alleen nog voorstellen dat hij op een of andere manier http-verkeer blokkeert, maar hoe dat kan weet ik niet. Enige wat je volgens mij dan nog kan doen is met Wireshark eens kijken wat voor pakketjes je langs ziet komen, en dat vergelijken met een "bedrade" situatie.

Vicariously I live while the whole world dies

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:48
Krijg je als je 213.75.12.83 invult in de adresbalk de site van planet? Zoja, stel de DNS hard in, zonee, de DNS is niet het probleem. :+

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:00:
Krijg je als je 213.75.12.83 invult in de adresbalk de site van planet? Zoja, stel de DNS hard in, zonee, de DNS is niet het probleem. :+
Bedankt, maar ik kreeg geen site van planet...

Ben zelf ook een beetje out of ideas en ben bang dat weer terug naar xp oid wordt dan :|
Toshiba hulplijn helpt me ook niet echt verder...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad en heb het opgelost door de TCP Optimizer te gebruiken. Deze is hier te downloaden: http://www.download.com/S...tag=mncol&cdlPid=10488572

Als je het programma opstart dan moet je rechts onderin optimal settings aanvinken. De pc moet hierna opnieuw gestart worden. Ik kon voor deze actie op meerdere sites niet komen waaronder www.hotmail.com. De problemen zijn bij mij weg.
Pagina: 1