Toon posts:

Asus P5K laat 4 piepjes horen en scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P5K moederbord en als ik de computer opstart hoor ik 1 piep gevolgd door 3 kortere piepjes. Niet lang daarna hoor ik de normale piep, die ik voorheen ook hoorde als ik mijn pc op ging starten. Alleen het scherm blijft zwart. (Die 4 piepjes die ik nu dus hoor, hoorde ik niet toen de pc het nog deed)

Hij heeft het altijd gedaan tot vandaag.

Mijn systeem:
1x Asus P5K S775 motherboard
2x 1GB RAM
1x 500GB HDD
1x Intel Core Duo2 6550 2.33GHz
1x Asus EN8600GT Silent

Wat ik gedaan heb om het probleem te verhelpen
- Monitor gecontroleerd (werkt wel op de pc waar ik nu op werk)
- Kabels los gemaakt en opnieuw bevestigd (ook in de kast)
- Processor er uit gehaald en er weer opnieuw in gedaan
- Videokaart er uit gehaald en er weer opnieuw in gedaan
- Vista DVD er in gedaan (scherm bleef zwart)
- Geheugen strips er uit gehaald en er weer opnieuw in gedaan

Aangezien mijn scherm zwart blijft weet ik ook geen foutcode's.
Iemand een idee wat er mis kan zijn?

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Staat niet in de manual van het moederbord wat 4 piepjes inhoud? Dat is namenlijk de foutcode imho.

Verwijderd

In het boekje van de moederbord staat wat de foutcode betekent die het moederbord weer geeft. 1x lang 3x kort staat voor een defect onderdeel of iets wat niet aangesloten is. In het boekje staat precies wat dit is (zo niet kijk dan op de asus website).

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het boekje:

No VGA detected maar de videokaart zit er gewoon in

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Gezien je al hebt geprobeerd de kabels te controleren zal het daar waarschijnlijk niet meer liggen, dus de kans is groot dat er een onderdeel defect is. Vervang de hardware eens stuk voor stuk en kijk waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles doorgelopen en ben er via Google achter gekomen dat ik niet de eerste ben met dit probleem.

Ik kwam uit op: http://support.asus.com/t...SLanguage=en-us&product=1

Maar toch werkte het niet. Nu vraag ik me af of het ligt aan mijn videokaart of mijn moederbord.
Denk dat ik alles terug breng naar mijn dealer aangezien de computer nog geen half jaar oud is (garantie)

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Dat is wel zo veilig! Wel vervelend want je zal de PC een paar dagen kwijt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik hem ook naar mijn dealer kunnen brengen zonder mijn HDD? Daar staat nogal vertrouwelijke informatie op. Dus alleen mobo, processor, ram en vga kaart?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:35:
Zou ik hem ook naar mijn dealer kunnen brengen zonder mijn HDD? Daar staat nogal vertrouwelijke informatie op. Dus alleen mobo, processor, ram en vga kaart?
Moet je hun vragen is bij elke winkel anders. ;)
Maar als het niet kan maak je toch een 1 op 1 kopie van de HD op een andere HD en wis je daarna alle data op de andere HD.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

mijn asus p5k heeft dit ook 1/4 keer dat ik boot. dit icm een asus 9800gx2. ik denk dat dit een bug in het moederbord is. en dat een bios update dit verhelpt

Speedydown.nl !!!

Pagina: 1