• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 14:49
Ik heb gisteren Kingdom of Heaven gekocht op blu ray, Nu wil ik hem op mijn laptp afspelen en dat doet ie niet omdat hij voor regio B is. Heb bij apparaatbeheer de regio op 2 gezet, Nederland dus, en nu krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Dat is dus lekker. Heb ik 20 euro neergeteld voor een blu ray disc die niet werkt :s

Heb hem gewoon van free record shop en het is een Nederlandse versie. Ik durf de regiocode niet meer te veranderen. Ook raar dat er staat dat hij voor regio B is en dat je dat niet bij de regioinstellingen terug kan vinden. Daar kun je alleen selecteren per land en dus niet bij A, B, C etc.

Wie kent dit probleem?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Verwijderd

Regio B is Europa. Er zijn 3 regio's voor blu-ray:
Wikipedia: Blu-ray Disc

De regio codes van DVD's werken wel met cijfers: Wikipedia: DVD region code

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op welke laptop probeer je deze Blu-Ray af te spelen? In een aantal van je vorige topics vind ik een Acer Aspire 6920G. Maar daar zit geen Blu-Ray drive in, alleen een dvd drive als ik het goed heb. :)

• EvoII
Satch schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:01:
Op welke laptop probeer je deze Blu-Ray af te spelen? In een aantal van je vorige topics vind ik een Acer Aspire 6920G. Maar daar zit geen Blu-Ray drive in, alleen een dvd drive als ik het goed heb. :)
DIe heb ik inderdaad, De versie met blu ray speler. Ik heb inderdaad de dvd regio op 2 gezet. Een regio voor brd instellen kan ik nergens vinden.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:05:
[...]

DIe heb ik inderdaad, De versie met blu ray speler. Ik heb inderdaad de dvd regio op 2 gezet. Een regio voor brd instellen kan ik nergens vinden.
En welke software gebruik je om de Blu-Ray af te spelen? We hebben toch wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen. ;)

• EvoII
Er zit een optiarc blu ray speler in van het type: Optiarc BD Rom BC5500A.
Ik speel ze af met Acer Arcade Deluxe, een standaard programma wat op de laptop zit. Had 3 Brd's gekocht. Earth, Fly boys en deze. Earth en FLy Boys werken prima, deze dus niet. Met windows media player lukt het ook niet helaas.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je AnyDVD al eens geprobeerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• EvoII
Die ga ik is even proberen. Heb ook nieuwe firmware gevonden maar die stopte gelijk al met installeren. Gelukkig werkt ie nog wel dus ga eerst AnyDVD is proberen.

• EvoII
Het werkt helaas niet. Heb ook de bon al weggegooid dus kan het wel vergeten. Er zit aacs copyprotetion op. De brd speler staat gewoon op regio b maar desondanks lukt het niet.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je in AnyDVD de kopieerbeveiliging en regiobeveiling uitgezet (en gereboot na installatie)?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• EvoII
Neobahamuth schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:12:
Heb je in AnyDVD de kopieerbeveiliging en regiobeveiling uitgezet (en gereboot na installatie)?
Ja heb ik gedaan. Zonder resultaat helaas.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Nieuwste powerdvd bevoorbeeld al gebruikt ? met HD-DVD / Blueray ondersteuning ? de juiste codecs en alles geinstalleerd ? bij de pc / laptop komt nu eenmaal meer kijken dan alleen je cd erin doen

• EvoII
Hij wil hem af gaan spelen en kan hem ook gewoon lezen. De software werkt dus gewoon goed. Alleen deze brd kan hij niet lezen ivm kopieerbeveiligign.
Normaal kan je er inderdaad gewoon een brd in doen en speelt hij die gewoon af. Met andere woorden, er komt niets meer bij kijken dan bij een stand alone speler.

Ik denk dat het een foutje is op de disc zelf. Beetje raar dat ie zegt dat hij hem niet afspeelt ivm de beveiliging en dat ik die op regiocode B moet zetten terwijl hij daar gewoon op staat.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik vind het een wat merkwaardig verhaal toch. So what als er AACS beveiliging op zit? PowerDVD zou em altijd af moeten kunnen spelen. De beveiliging (net als BD+) is een kopieer-beveiliging, niet een beveiliging om al het afspelen tegen te gaan!

Bovendien zou AnyDVD HD (niet gewoon AnyDVD) alle protectie ongehinderd weg moeten kunnen halen, de Region Code incluis. Wel moet je niet de trial versie van AnyDVD HD hebben, want als AnyDVD HD een AACS key moet ophalen (wat zou kunnen als de key nog niet bekend is), dan gaat dat niet met de trial-versie.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Check eens of er specifieke updates zijn voor jouw laptop/fabrikant + software combinatie.

Bij mijn Sony Vaio moesten er ook updates uitgevoerd worden om nieuwere blurays af te spelen (ook een optiarc drive btw)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• EvoII
Heb het gecheckt. Alleen helaas geen enkele update nog. Dit model is pas sinds kort op de markt.
Heb wel op een site van Nec/Sony firmware gevonden voor de bd speler maar als ik de .exe uitvoer geeft hij gelijk de melding failed. Werkt dus ook niet. Kan ook de bon van de brd helaas niet meer vinden :s

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Hoe bedoel je failed?

Failed to update?
Of krijg je een foutmelding met alleen maar failed?

[ Voor 21% gewijzigd door ikweetniks op 08-06-2008 18:24 ]

• EvoII
Ik krijg alleen de melding 'failed' te zien. Verder niets. Niet waarom het mislukt of iets dergelijks. Ik wacht wel op nieuwere firmware. Heb heel die firmware update snel eraf gegooid, voordat straks heel de brd het niet meer doet.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
EvoII schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:12:
Ik krijg alleen de melding 'failed' te zien. Verder niets. Niet waarom het mislukt of iets dergelijks. Ik wacht wel op nieuwere firmware. Heb heel die firmware update snel eraf gegooid, voordat straks heel de brd het niet meer doet.
Mail acer support anders eens erover? en je hebt neem ik aan de laptop in europa gekocht?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1