• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Hey..

Ik heb gisteren een Panasonic FX500 gekocht.. Mooi toestel alleen moet ik nog even een geheugenkaart halen om foto's te maken en goed te kunnen filmen.

Nu heb ik de volgende opties gezien.

Sandisk SDHC 8 Gb
Sandisk SDHC 8 GbScandisk Extreme III
SanDisk SD 4 GB Video HD Ultra II

Nu de vraag aan jullie:
Maakt het qua performence (zoalsHD filmen) nou echt zoveel uit welke kaart ik neem, of zijn al die types pure geldklopperij en kan het ook gewoon met een SDHC 8GB kaartje en hoef ik geen ULTRA XXXXX te kopen 8)7

Gr

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zonder dat ik echt weet of het waar is mijn beredenatie:

Er zijn ook verschillende soorten harddisken. Goedkopere die trager zijn, duurdere die veel sneller zijn.
Lijkt me dat dat bij SD kaarten ook zo is.
En hoe sneller de kaart hoe minder lang jij staat te wachten tot je foto op is geslagen.
En kan je dus weer sneller een foto schieten. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de doorvoersnelheid van je camera zelf. (zie de specs...)

Alles kan stuk.

• turbopinda
ok hmmmzz dan zal ik toch voor de wat duurdere variant moeten gaan... :-)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

turbopinda schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:27:
ok hmmmzz dan zal ik toch voor de wat duurdere variant moeten gaan... :-)
Maar kan je camera dan ook zo snel naar de SD kaart schrijven dan?
Zo niet, dan heeft dat ook geen zin.

Alles kan stuk.

• turbopinda
Ok bedankt voor je goede tips! De fx500 is net nieuw en kan HD filmen, dus ik neem aan dat deze ook zo snel kan schrijven :-)

Ga zo wel even naar de winkel !

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De schrijfsnelheid staat in de gebruiksaanwijzing, dan weet je precies wat voor kaartje je moet kopen :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

SDHC kaarten zijn vaak wel een heel eind trager dan de niet-SDHC varianten. Dan kan het de moeite zijn om met meerdere 2GB kaarten te werken. Maar fair is fair: met de een na snelste kaart ben je misschien 10 euro meer kwijt dan voor een 'instapkaartje' en je kunt je afvragen wat dat nog uitmaakt. ;)

Bericht hierboven

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
turbopinda schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:17:
Sandisk SDHC 8 Gb
Sandisk SDHC 8 GbScandisk Extreme III
SanDisk SD 4 GB Video HD Ultra II
Wat ik heb gehoord is dat vaak de controller van je camera de bottleneck is en niet de snelheid van je kaartje.Check de handleiding (desnoods online) van je apparaat en vergelijk dat met je kaartje.

Wat daarnaast wel een verschil maakt is het overzetten naar je PC. Met die iets duurdere kaartjes gaat dat wel sneller.

Het blijft dus een afweging, wil je kosten besparen > langzamer kaartje. Sneller gegevens wegschrijven > meer geld uitgeven.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Voor het filmen maakt het niet uit. Voor het overzetten naar je computer wel.

Als je het niet erg vindt daar enkele minuten op te wachten, in plaats van minder dan 1, dan kun je ook gewoon de goedkope kaartjes gebruiken.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 12:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

voor dit soort camera's is een ultra 2 RUIM voldoende, alles erboven zal iig in de camera geen verschil maken

PSN & XBL: Denkoyugo

• Frisko72
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-01 12:04
Ik heb een 4gig sandisk extreme III in mijn FX500 en het maakt wel degelijk verschil in het filmen op HD kwaliteit.
Het kaartje schrijft met 20mb/sec.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frisko72 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:07:
Ik heb een 4gig sandisk extreme III in mijn FX500 en het maakt wel degelijk verschil in het filmen op HD kwaliteit.
Het kaartje schrijft met 20mb/sec.
20mb/s is 2,5 MB/s

Als het kaartje dat aankan dan zit je goed. Dus een class 4 kaartje lijkt me prima.
Pagina: 1