[HPC5180]Scannen over het netwerk, niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:36
Hebben hier thuis sinds een klein maandje een HP Photosmart C5180 staan, ding doet zijn werk mooi, drukt goed, relatief zuinig (meerder cartridges, waarbij je bij zwart ook dikkere/grotere/XXL/meer inkt per cartridge kan kopen), foto's zijn ook mooi, en kan ook heel wat volumes aan zonder overdreven duur te zijn.

Nu, ding is een AIO, scanner is niet mega volgens reviews, maar, ik heb het zelf nog niet kunnen testen.

De HP hangt via een UTP op de router (wrt54GL), krijg netjes zijn statisch ip, printen werkt ook enzo..

Nu probeer ik dus te scannen over het netwerk, ik kan naar een beheerpagina gaan van de HP (a la routerconfiguratiepagina) en daar dan voor scannen kiezen, als ik op "scannen" druk, dan krijg ik niets of soms een leeg tabblad met een verwijzing naar een pdf, goochel ik wat met de link dan krijg ik nog steeds niets te zien...

Wat kan ik doen? welk programma is HET essentiele voor te scannen met een HP (ik wil geen massa's meuk van HP op mijn PC), hoe kan ik iets inscannen uberhaupt.

Dit klinkt wel HEEL lomp en als een paar zoekvragen, maar ik ben al een tijdje bezig met dat ding en ik kom er toch maar niet achter, alhoewel dit wel heel basic vragen waren voor mezelf, dacht ik.. :X

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Niet helemaal hetzelfde maar just my 2 cents .

Ik heb zelf een PSC1510 AIO aan een Crappy linksys Printserver maar omdat eerst goed werkend te krijgen moest ik dus eerst wel de printer los op me systeem installeren voordat ik pas kon scannen.
Dan kon ik hem aan het netwerk hangen.

Maar kan je hem ook niet toevoegen als netwerk scanner? gewoon in windows ?

• HyperBart
LuckyY schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:42:
Maar kan je hem ook niet toevoegen als netwerk scanner? gewoon in windows ?
Hoe doe je dat ?
ik denk niet dat windows 'm vond, anders was het me gelukt, maar je mag het nog even uitleggen als je wil :/

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In zit nu op me apple en geen zin om me laptop aan te zetten (het blijft zondag ochtend).
Maar volgens mij kan je het gewoon toevoegen via printers en scanners ? en dan zoeken op het netwerk.
Met een beetje geluk "Emuleert " die zich als een Printer (doen Netwerk Fax'en ook).
En dan kan je via dat scannen... dacht ik zo had ik het vorige keer bij iemand gedaan.

• HyperBart
LuckyY schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:59:
In zit nu op me apple en geen zin om me laptop aan te zetten (het blijft zondag ochtend).
In de namiddag dan ? :9 >:)
Maar volgens mij kan je het gewoon toevoegen via printers en scanners ? en dan zoeken op het netwerk.
Met een beetje geluk "Emuleert " die zich als een Printer (doen Netwerk Fax'en ook).
En dan kan je via dat scannen... dacht ik zo had ik het vorige keer bij iemand gedaan.
Zie niets, de printer komt niet tevoorschijn in netwerken...