Toon posts:

Pad van Command.com klopt niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond mn Duron wat OCed, op een gegeven moment ging `t nie goed....dus...af laten koelen en opnieuw opstarten, kloksnelheid tandje lager gezet en alles ok.
In mn BIOS en in Fuzzy logic stond temp cpu op 38 graden. Op een gegeven moment wilde ik internet op en dat ging nie, terwijl ik een uur daarvoor mn Windows nog had ge-update (op MSN-site). Dus alle instellingen bekeken van IE en Outlook express. Dr was wel t een en ander veranderd, maar dat leek mij door de update. Na een paar keer opstarten ging mn PC raar doen. Eerst kreeg ik de melding: geef padnaam van command.com, dus dat deed ik (c:\windows\command.com), maar hij deed niks. Toen startte ik m weer op en toen kwam-ie nie verder dan: geen geldige diskette. Dus flatcable na gekeken en opnieuw starten. Nu blijft-ie aangeven dat er geen geldige diskette in zit, terwijl er helemaal geen diskette inzit. Als ik er een bootdiskette in doe, start-ie gewoon(geen windows dus). Toen heb ik nog van een andere pc het command.com gekopieerd in de windows-map en nu kwam hij weer met de melding: geef pad van command.com . Wat is hier aan de hand? Heb ik iets opgeblazen, heeft `t misschien met de update te maken(die niet vlekkeloos verliep(casema)) of is `t een virus of een hacker misschien.

Wie kan mij helpen???

Ik heb Windows98SE

Bedankt alvast!

Verwijderd

ga met een boot flop naar dos en installeer dan win ff opnieuw over je oude versie heen dan moet hij toch werken.

Verwijderd

ja zou ik inderdaat ff doen, waarchijnlijk zijn er fouten ontstaan in je windows install door het overclocken, heb ik ook gehad bij tb800@1000

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik ga `t nu ff doen.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

je kan ook vanuit je windows\command directory het bestand sys.exe of sys.com (weetnietmeer) naar je opstartfloppy kopieren, en dan vanaf die opstartfloppy sys a: c: intikken. hiervoor moet die opstartfloppy wel dezelfde OS gebruiken als er op je hdd stond..

Verwijderd

Topicstarter
helaas jongens, ik heb Win over oude heen geinstalleerd, nu doet-ie `t, maar ik moet alle progs weer opnieuw installen. Vandaag krijg ik Win2k binnen, ga ik die maar gelijk schoon installen.

Thanks anyway :)

p.s. Heeft iemand ervaring met netwerk waarbij PC1 Win98SE heeft en PC2 Win2k?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 20:12 schreef Hiro Shima het volgende:
ja zou ik inderdaat ff doen, waarchijnlijk zijn er fouten ontstaan in je windows install door het overclocken, heb ik ook gehad bij tb800@1000
Ennuh...wat heb je toen gedaan? Eerst OC`en en toen schone install, of teruggeclocked?
Pagina: 1