Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word 2003] Quotes "mooi" opmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer weer eens iets vreemds te doen in Word 2003: ik wil een quote in de tekst opnemen die is voorzien van overdreven grote aanhalingstekens, zoals in het plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/1656/wordcitationpn5.png

Wat ik hier heb gedaan is dit:
  • Het aanhalingsteken-openen symbool in 20 pt font neergezet
  • Een tab ingevoerd
  • De tekst van de twee alinea's 11 pt font getypt
  • Steeds CTRL+T gebruikt om de alineatekst als geheel in te laten springen
  • Een tab naar het regeleinde ingevoerd
  • Twee komma's bij wijze van aanhalingsteken-sluiten symbool in 20 pt font aan het eind geplaatst.
Maar bij die laatste stap gaat het mis: de regelafstand van de laatste regel wordt ingesteld volgens het 20pt font van die komma's i.p.v. het 11 pt font van de hoofdtekst. Daardoor komt de laatste regel los te staan, terwijl hij gewoon bij de tweede alinea hoort. Kunstmatig de regelafstand verkleinen tot 12 of 13 punten is mogelijk, maar dan worden de komma's (die ik gebruik voor aanhalingstekens-sluiten) afgekapt omdat de regelafstand daar dan te klein is. Een echt aanhalingsteken-sluiten symbool toepassen op de volgende regel werkt wel, maar dat ziet er niet uit.

Ik krijg het wel voor elkaar om het er aardig uit te laten zien door gebruik te maken van een tekstvak voor die laatste aanhalingstekens, maar dat is nogal een gedoe (misschien omdat ik er nog weinig handigheid in heb) en deze truc wil ik in de toekomst vaker gebruiken voor bepaalde teksten. Is er een makkelijke methode om dit voor elkaar te krijgen?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Gebruik maken van een tabel?

In dat geval krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/4159/tekstje01hg7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 08-06-2008 12:43 ]

And I'm the only one and I walk alone.