[SQL 2005] Toevoegen kolom met weeknummers

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
Mijn baas heeft mij gevraagd om aan een bestaande tabel een kolom (view mag ook) toe te voegen. Binnen deze kolom dienen de weeknummers gecalculeerd te worden op basis van de datum. We willen deze datums namelijk gaan gebruiken in onze rapportages.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen.

Ik weet wel dat ik gebruik moet maken van DATEPART.

Onderstaande query heb ik uitgevoerd en daar kwam de juiste week nummer naar voren.

SELECT DATEPART(week, '2008-06-07');

Wat ik wil is dat ik middels een query alle weeknummers kan toevoegen aan mijn records.

Bijvoorbeeld:

Select *, DATEPART(week, KlantDatum)
From Inkoop

Ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
Het werkt al, stom van mij.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Je zal overigens tot de conclusie komen dat in heel veel gevallen je je eigen probleem ook kan oplossen als je het een keertje goed onder woorden hebt gebracht. Dat geeft niets, soms denk je als programmeur gewoon even aan de verkeerde dingen. ;) Het is dan natuurlijk wel zo leuk als je het antwoord op je probleem ook even in het topic plaatst. Anders heeft je topic alsnog weinig bijgedragen, en dat zou toch zonde zijn. :)
Ik snap overigens echt niet waarom je voorbeeldquery niet zou werken, tenzij je de kolomnaam fout gespeld hebt, en dan zou de foutmelding die we niet van je te zien krijgen (en die we toch echt nodig hadden gehad om je te kunnen helpen, duh) iets redelijk letterlijks melden van het type "Unknown object 'KlantDatum' in result set" of zo.

Professionele website nodig?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ En dus geschiedde :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.