Toon posts:

Linksys WRT150N Hoe een firmware te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren een Linksys WRT150N v1.1 aangeschaft. Installatie werkte prima, en internet met en zonder kabel gaat goed.
Probleem zit hem in de afstand, ik kan nog geen 2 meter naar buiten of het hele netwerk is niet meer te vinden. De afstand naar de router is op dat moment ong 15 meter.. nu wilde ik dit oplossen door een firmware update, maar heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
Ben op de de linksys site geweest, maar kom daar alleen maar uit op een GPL-code die ik kan downen, maar hier kom ik ook niet verder mee...

Kan iemand me hiermee helpen; ben verder een leek op 't draadloosgebied:)

Tnx!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je dermate leek bent dat je niets in de manual of op internet kunt vinden over firmwares upgraden, dan kun je er beter vanaf blijven! Want je hebt het ding zo kapot. Waarom denk je dat een firmware upgrade het WLAN probleem zal oplossen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ondertussen al wel flink afgezocht op 't internet, en weet er zodoende wel wat vanaf. Ik weet wel hoe ik een update moet doen, maar weet niet waar ik deze update moet vinden...
Sowieso lijkt me het een goed idee als de firmware up to date is, toch?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:23:
Heb ondertussen al wel flink afgezocht op 't internet, en weet er zodoende wel wat vanaf. Ik weet wel hoe ik een update moet doen, maar weet niet waar ik deze update moet vinden...
Sowieso lijkt me het een goed idee als de firmware up to date is, toch?
Nee, niet als je een leek bent. De kans dat je het verziekt is erg aanwezig namelijk.
Met bijv. DD-WRT kun je het aantal mW vergroten, dus het bereik. Maar de kans dat het misgaat is aanwezig, ergo, je kunt je router verzieken.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 14:49
Erg eenvoudig via google te vinden. Kies in de dropdown list versie 1.1 en je wordt naar de pagina gebracht waar je de firmware kan downloaden

WRT150N Firmware 1.01.9

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31
Voor dat je met firmwares begint (reden staat hierboven) zou je ook even kunnen kijken met netstumbler welke kanalen vooral gebruikt worden en even een ander kanaal nemen.

Trouwens, heeft je laptop wel een N-kaartje en zit er niet teveel ijzer/muur tussen jou en je buitenplaats ?
Pagina: 1