Eee-PC Terminal - copy & paste?

Pagina: 1
Acties:

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien een beetje een simpele vraag, maar het betreft dan ook een beetje een simpele terminal :P Hoe kun je geselecteerde tekst kopieren en plakken in de standaard terminal (die je met ctrl-alt-T oproept) in Xandros op de Eee-PC? Ik probeerde ctrl-c, shift-ctrl-c maar dat werkt niet :/

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 15:12
Meestal kan je in een terminal als je deze oproept in een GUI via de andere muisknop knippen/kopieren en plakken. (Tenminste in de besturingssystemen die ik gebruikt heb wel).

Richard

• benoni
  • Niet online
Die zat ik ook al te proberen, wacht, misschien met de andere Alt....

... nee ook niet. Met ctrl en links / rechts klik krijg je wel allerlei instellings opties, geen copy / paste :/

[ Voor 45% gewijzigd door benoni op 07-06-2008 22:42 ]

Verwijderd

Shift + insert? Vooropgesteld dat de EEE een insert-toets heeft, natuurlijk.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Onder linux is selecteren genoeg voor copy en paste gaat idd met shift+insert. Geen idee hoe dat onder Xandros gaat though.

Maareh, genoeg hits als je googled op: Xandros copy paste terminal
Eerste hit staat al meteen een boel tips:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=7323

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• benoni
  • Niet online
* benoni was even offline want de accu was op... merkt dat een Eee-PC dan niet gaat sluimeren maar helemaal uitschakelt :P

Shift+insert werkt binnen de terminal maar niet naar het GUI clipboard.
Orion84 bedankt voor de link, ik had niet gezocht in combinatie met Xandros (dacht dat deze distro normaal een andere terminal had). Hoop tips, even uitzoeken...

...met ´konsole´ kun je de uitgebreidere KDE terminal starten, daar kun je in kopieren uit het menu kiezen. Het is wellicht nog sneller om alle commandoś tegelijk uit de ~/.bash_history te kopieren. Allemaal bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door benoni op 07-06-2008 23:16 ]

Pagina: 1