• mr_arjen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-04-2021
beste,

ik heb een hdd van wd 500g sata, als ik deze aansluit en opstart terwijl hij bood draait de harde schijf en begint een klikkent geluid te maken, als de pc dan volledig is opgestart staat deze niet in de lijst en word niet erkend.

is deze voledig voor de vuilbak?

alvast bedankt

mr_a

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het eerst eens met het testtooltje van de fabrikant. Kijk eens of die wel gewoon herkend wordt en of het ding verder bruikbaar is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat geluid dat je beschrijft is iets typisch voor een overleden schijf. Er is intern iets mis gegaan en dat geluid komt van de leeskop die vreemde dingen aan het doen is. Hier is verder zonder extreme dingen ook niets meer aan te doen om het goed te krijgen. Als ie nog in de garantie zit zou ik em omruilen, zo niet wordt het tijd voor een nieuwe.

Als het teminste het bekende geluid is wat ie maakt. Een eventuele audio file zou handig zijn om dit zeker te weten.

Wat Terw_Dan zegt kan natuurlijk geen kwaad om te proberen :) Ik trek een beetje snel conclusies.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 07-06-2008 21:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
  • Harddisks zijn geen Moederbord, Geheugen of Processor. Wat dan wel? Opslagmedia. Daar hebben we een apart subforum voor die je ziet als je welgeteld twee regeltjes lager kijkt in de forumlijst...
  • in de FAQ van dat subforum staan genoeg tips voor wat te doen in een geval als dit. Lees die. Ook elders op internet kun je met minimale eigen inzet dergelijke info vinden, bijvoorbeeld op de website van de fabrikant.
  • we willen hier niet de spellingsnasi's uithangen, maar vragen wel dat je een beetje de moeite doet je posts te verzorgen. Als jij moeite hebt met taal, doe dan de moeite om de spellingscontrole van je browser te gebruiken (is o.a. standaard in Firefox aanwezig) - "bood" en "word" zou hij er niet uitvissen d/t regel is de *enige* volledig consequente taalregel in NL...., maar "klikkent" en "voledig" zijn echt nergens voor nodig.
  • wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je dat niet onder je posts te zetten. Wil je toch iets dergelijks melden, gebruik dan je sig, daar is hij voor :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.