Toon posts:

Aankoopadvies Front Vloerstaand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik opzoek naar 2 vloerstaande speakers die ik als fronts wil gaan gebruiken. Het grootste deel van het gebruik zal bestaan uit het luisteren naar muziek. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me in het verleden nooit in speakers heb verdiept, en ook een erg matig kennis heb op het audio gebied. De 2 speakers worden tijdelijk op een goedkope pioneer versterker aangesloten maar het is de bedoeling dat deze ook in de toekomst vervangen gaat worden.

Aangezien je van luister sessies een stuk wijzer wordt ben ik al een peer keer wezen luisteren en heb ondermeer het volgende gehoord: Kef IQ9, IQ7, Mordaunt-Short Avant 906/908, Jamo E855, Canton Karat 790, Vente 807 en de GLE 407. Nu springt voor mij de Karat 790 er echt uit, wat ik hoor met mijn beginnersoren is: duidelijk onderscheid tussen de instrumenten, goed laag en helder. Maar nu komt het probleem een set Karat 790 kost 1600 euro en het budget is maar 1000 EURO.

Aangezien ik de andere speakers zoveel vond onderdoen voor de Karat 790 wil ik uit de overige eigenlijk geen keus maken. Wellicht heeft 1 van jullie suggesties voor speakers die het gaan luisteren waard zijn en waar de setprijs van 2 fronts niet erg boven de 1000 euro uitkomt. Er is geen bezwaar tegen 2e hands speakers.

Dank

Daan

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

1.) Ik denk dat als je al die speakers die je hebt beluisterd niks vind, dat je er onder de 1000e niet uit zal komen :P
2.) Dan nog is het niet te doen voor ons om wat aan te raden want het kan heel goed zijn dat wat wij goed vinden dat jij dat niks vind.

Het devies: nog meer luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 07-06-2008 21:11 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En 3) luister nooit boven je budget als je echt een strak budget hebt. Dat is een tip die men in de winkel ook aan je had moeten geven.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Je kan eens in de koopjeskelder kijke van Correct, een KEF Q-11 bijvoorbeeld kost daar 500 euro per stuk.

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Nieuw zou je is kunnen luisteren naar de Dali Concept 8, vind ik wel een lekker klinkende speaker. Tweedehands is er zoveel moois. Je zou kunnen proberen een paar impulse 4 serie luidsprekers vanaf model 34.

Ik ben zelf helemaal gek van de grote 4 kante transmissielijnen van IMF en Hans Baan. Moeilijk te vinden en hebben vaak ook wat onderhoud nodig maar het geluid is echt geweldig. (oh en bijna iedereen vind ze spuug lelijk (vooral vrouwen :P).

Dingen!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ikzelf ben ook al een tijdje opzoek naar een paar goede vloerstaanders. Een paar die de fronts van mijn kef kht 5005 systeem kunnen vervangen. Niet dat deze slecht zijn, maar ik moest er vloersteunen voor kopen, en aangezien die al bijna de helft van een goede vloerstaander kosten toch maar besloten me daarvoor te gaan orienteren. Ik heb wel als vereisten dat ze goed matchen kwa klank met mijn KHT systeem.

Nu denk ik zelf dat ik dan dus automatisch bij een kef speaker zal uitkomen met ook zo'n uni-q speaker. Aangezien de iq serie niet in het zilver komt ben ik een daarom een gaan kijken voor het oude model van de xq5 ook met uni-q en verkrijgbaar in zilver. Maar nu zie ik die canton karat speakers die wat jij aandoeg en vond deze nog mooier kwa design als de xq van kef. Maar nu komt de hamvraag. Aangezien jij de Kef en ook de Cantons heb beluisterd, zou dit kunnen matchen?

http://raptr.com/Doppert/about

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 18:04
Ik zou eens kijken naar de Dali Ikon 6 en dan met name de Hobo Special Edition. Het is welliswaar 200 euro duurder dan jou gestelde budget maar zeer de moeite waard.

Dan nu het waarom. Ik ben zelf ook aan het kijken naar frontspeakers voor mijn stereoset. Ik kwam er zelf (of ben) er nog niet helemaal uit. Het is echter wel zo dat je beter eerst je stereoset kunt uitzoeken en daarna de speakers pas. Het is namelijk zo dat een bepaalde speaker niet het zelfde klinkt op bijvoorbeeld en Marantz en een Yamaha.

Uit mijn ervaring met lusitersessie vond ik tot op heden de Ikon 6 het best klinken aangezien ik ook alles wil horen. Ik heb ook de Kef IQ9 en 11 beluisterd maar vond deze echt slecht klinken, erg uitgesmeerd geluid. Het klinkt misschien rustiger voor sommige maar het kwam bij mij meer over alsof het geluid gelijk gestreken wordt. Dit had ik bij de Ikon 6 niet. De Ikon 6 vond ik zelf beter klinken dan een duurdere Elac FS-207A. Deze en nog meer speakers had ik beluisterd op een set van Marantz PM7001 en SA7001. De Ikon 6 en Elac had ik ook nog beluisterd op een Denon set (welke weet ik echter niet meer) en vond de Ikon in combinatie met een Marantz toch beter klinken waarbij de Elac geen tot weinig verschil was te ontdekken.

Dit zijn mijn ervaringen en dus eigenlijk puur persoonlijk maar misschien heb je er wat aan. Maar mijn tip is: koop eerst je stereo/surround set voordat je naar speakers gaat kijken en overweeg ook meteen of je niet beter naar een stereoset kunt overstappen. Ik had ook een surround set maar luister ook bijna alleen maar muziek en het kwaliteitsverschil qua geluid tussen een surround en stereoset waren zo groot dat ik terug ben gegaan naar een stereoset. Succes in ieder geval met je zoektocht.

Edit:
En dan nog voor de volledigheid waarom ik er zelf nog niet helemaal uit ben. Het laag bij de Ikon 6 is goed en laag genoeg voor mij alleen te weinig aanwezig ten opzichte van het hoog in mijn oren. Hiermee bedoel ik dat je bij het hoog de verschillende instrumenten erg goed hoort alleen bij het laag is dit wat minder. Je hoort het wel maar niet zo duidelijk als het hoog. Maar ik ben nog geen betere tegengekomen waardoor ik nog steeds de Ikon 6 SE boven alles kies. Het verschil tussen de 6 en 6 SE is aanwezig met name in het hoog waar de SE beter klink en gebalanseerder waar de 6 wat warrig klinkt. In mijn oren een aanrader de Ikon 6 SE (alleen bij Hobo te koop) als je de instrumenten goed wilt horen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dagg op 08-06-2008 15:22 . Reden: Verhaal afgemaakt. ]

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik dan gewoon even doorsparen. Ik denk als je een mindere koopt daar toch spijt van gaat hebben.
Misschien 2e hands?

Verwijderd

Geen vloerstaanders en momenteel moeilijk te vinden: Aurum Cantus Leisure 3 SE. Hele mooie monitoren met een hele mooie bijpassende voet. De ribbontweeter in deze speakers is zeer goed en het laag indrukwekkend voor een monitior. Waarom wil je eigenlijk een vloerstaander?
Pagina: 1