Toon posts:

Geen beeld wel warme heatsink

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een Nvidia Geforce 8600GT van XFX gekocht. Nu heb ik na het verwijderen en het er weer inplatesen van de kaart er geen beeld meer mee wel wordt als ik de fan van de vf-700 ontkoppel de heatsink warm. Dit vind ik een beetje vreemd dit betekend dus dat de core wel werkt. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan veroorzaken en hoe ik het kan verhelpen? Bij voorbaat dank.

Specs.

HKC 550 watt voeding
Asrock NF6G-VSTA
2x 250GB harddrive
AMD 4600+ X2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te kijken of de videokaart niet gewoon stuk is.
Als ergens stroom doorheen loopt wordt het warm, ook al werkt het verder niet. Dus een andere videokaart lijkt me het makkelijkste.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik geen andere videokaart tot mijn beschikking heb. (iedereen die ik ken hebben allemaal nog een oude AGP videokaart of ik moet 250KM naar groningen rijden.) Ik heb de hang en opstartproblemen ook al tig keer doorgenomen zonder resultaat. Ook heb ik een BIOS reset gedaan.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Haal de kaart eens er uit, zorg ervoor dat het slot goed schoon is en zet de kaart terug. Het kan voorkomen dat je een contactprobleem hebt.

Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt en niet aan de monitor?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:17:
Haal de kaart eens er uit, zorg ervoor dat het slot goed schoon is en zet de kaart terug. Het kan voorkomen dat je een contactprobleem hebt.

Weet je zeker dat het aan de videokaart ligt en niet aan de monitor?
Contact schoongemmakt nog steeds probleem niet verholpen.

Nee het ligt niet aan de monitor aangezien die het wel doet op de onboard videokaart.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Als je de computer aan zet, komt je scherm wel uit standby?

Standaard hebben moederborden alleen een SUB-D uitgang, en ik zie dat de videokaart 2x een DVI uitgang heeft.

Werkt de monitor wel via de DVI kabel? En test eens de andere poort van je videokaart (bureaublad uitbreiden naar 2e monitor)?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:14:
Het probleem is dus dat ik geen andere videokaart tot mijn beschikking heb. (iedereen die ik ken hebben allemaal nog een oude AGP videokaart of ik moet 250KM naar groningen rijden.) Ik heb de hang en opstartproblemen ook al tig keer doorgenomen zonder resultaat. Ook heb ik een BIOS reset gedaan.
Je kunt de troubleshooter natuurlijk wel doornemen, maar als j geen hardware hebt om mee te testen dan kun je een groot deel natuurlijk niet testen. Ik zou maandag dus gewoon even een pc shop binnen wandelen om het daar te testen als je zelf geen losse videokaart hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg totaal geen beeld via de kaart er staat alleen maar no signal. De monitor heeft helaas geen sub-d. Het moederbord heeft 1 vga aansluiting en de videokaart 1 vga en 1 sub-d aansluiting. Ik heb bijde poorten van de videokaart uigetest.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wacht even, je hebt onboard video. Test dan eens of die werkt. Als dat wel werkt dan kun je er vrij zeker van zijn dat je videokaart stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Die werkt daar werk ik nu ook de heletijd mee. Maar hoe kan de heatsink warm worden? Als je chip niets te verwerken heeft?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:44:
Die werkt daar werk ik nu ook de heletijd mee. Maar hoe kan de heatsink warm worden? Als je chip niets te verwerken heeft?
Omdat er natuurlijk wel stroom door de chip heenloopt, dan wordt het ding vanzelf wel warm. Het warm worden zegt niets over de werking ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus hij is stuk. *zucht. Ik koop echt nooit meer wat bij Azerty dit is al het 6de product dat ik moet terug sturen. Maarja bedankt voor jullie hulp ik stuur hem wel weer terug en vraag mijn geld terug.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je ook al in de bios ingesteld dat je primary video-output de PCI-e is?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zie niet in wat de winkel te maken heeft met het stukgaan van jouw hardware :?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Terw_Dan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:52:
Ik zie niet in wat de winkel te maken heeft met het stukgaan van jouw hardware :?
kwaliteit van inpakken en dan het vervoer van TNT

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Waarom had je de kaart in eerste instantie verwijderd en daarna weer teruggeplaatst ? En na welke handeling deed je kaart het niet meer, software geinstalleerd ? Als ik op mijn server, welke niet standaard voorzien is van een keyboard/muis een USB setje erop prik doet de monitor ook niets totdat het systeem een signaal ontvangt van een muis of keyboard.

Wat voor een OS draai je, PC geback upped en een clean install geprobeerd, aangezien een back up zo weer teruggezet kan worden en het meestal maar een uurtje werk is.

Genoeg om nog even te testen voordat je conclusies trekt maar dan moet je wel eerst even het 1 en ander gedaan hebben om het echt zeker te weten :)

Edit = typo

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
verpakking door azerty is inderdaad vaak knap waardeloos ja... maar dit is overdreven, je hebt gewoon ontzettend veel pech volgens mij :P

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het probleem klinkt een beetje als het verwijderen van de videokaart terwijl je niet genoeg statisch ontladen bent. Als de kaart voor het eruit halen nog wel werkte en na het weer terugplaatsen niet meer, dan moet je misschien toch eens goed opletten hoe je met die apparatuur te werk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
@parabellum
Ik had de videokaart eruitgehaald om mijn nieuwe processor koeler te installeren namelijk de TT big typhoon. Software is geïnstalleerd maar ik zie niet tijdens het opstarten terwijl als toen ik hem er de eerste keer indeed ik wel meteen beeld had. Ik draai Windows Vista ik heb hem 2x opnieuw geïnstalleerd zo ook windows XP.

@Dahakon
Ik was genoeg statisch ontladen aangezien ik van tevoren een verwarmingsbuis heb aangeraakt de steker van de pc in een geaardstopcontact had zitten en de stekkerin de pc en ik had een band van de pc naar mijn arm.

Zoiets:

http://www.mdaelektronica.nl/nl/Product_bestanden/as3.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:14:
Je hebt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet doorgenomen als je niet met een andere kaart getest hebt. Ik begrijp dat een andere lenen lastig kan zijn, maar wij hebben geen glazen bol en kunnen niet raden wat er mis is. Bovendien staat er veel meer in de troubleshooter dan alleen VGA uitwisselen, aangezien geen beeld aan veel meer onderdelen kan liggen, en daar doe je ook niets mee - of je doet in ieder geval niet de moeite exact te melden wat je gedaan hebt en wat toen gebeurde.

Dicht wegens onvoldoende inzet.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 08-06-2008 11:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.