Toon posts:

Router verliest steeds verbinding met modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op verschillende forums gezocht maar heb het antwoord helaas nog niet gevonden.

Vandaag heb ik een Belkin wireless N router gekocht, model: F5d8233-4v3. Netjes alles ingesteld maar nu verliest hij ongeveer om de minuut verbinding met de router (motorola sb5100e van casema/ziggo). Mijn vorige router (sitecom) had een hoop problemen maar hij hield wel connectie met het modem. Waar zou het aan kunnen liggen

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen. Als ik meer info moet geven hoor ik dat graag.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De laatste Firmware?
Staat er iets in Bridge mode ?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

een router met geïntegraarde modem aanschaffen ;)

misschien WAn isntellingen verkeerd, of je motorola modem die tegenwerkt

edit: ik heb hier thuis ook 2 ADSL modems staan, m'n ene is de hoofdrouter en een andere gebruik ik als switch, die staat in bridged mode met DHCP server uit, maar als ik een tijdje op m'n netwerkschijven zit slaagt precies de router alles in de knoop en krijg ik een raar IP adres dat totaal nergens op slaat

[ Voor 55% gewijzigd door pm1 op 07-06-2008 19:34 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

pm1 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:32:
een router met geïntegraarde modem aanschaffen ;)

misschien WAn isntellingen verkeerd, of je motorola modem die tegenwerkt
Heb je die ook voor kabelinternet? router met geintegreerd modem? of stel ik nu echt een debiele vraag :P

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
Even bekabeling uitsluiten en bekijken of het aan de router of modem ligt. Sluit een PC rechtstreeks aan op het modem en je bent er zo achter.

EDIT: Voor internet via de kabel heb je geen modem-router combinaties. Dit geldt alleen voor DSL.

[ Voor 26% gewijzigd door The Realone op 07-06-2008 19:33 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

srr ik dacht modem ==> ADSL :p :D

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Casema/Ziggo heeft veel problemen, met veel verschillende routers.
Mijn ervaringen met Wireless-N producten en Casema is nog 0,0, bij de 54G versies is in mijn beleving maar 1 fatsoenlijk model, nl. de WRT54GL van Linksys.
Wellicht dat de Wireless-N producten van Linksys ook goed werken???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd 2 kabels geprobeerd maar hetzelfde probleem. Als ik mijn pc rechtstreeks aan de modem aansluit houd ik de verbinding, zodra de router ertussen zit dus problemen. Heb niets in bridgemode staan. Het enige wat vreemd is, is dat ik de laatste firmware heb geinstalleerd. Op de site van belkin staat bij die firmware 23 mei 2008. Maar in de router geeft hij 29 november 2007 aan, de firmware versie klopt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Wan settings: ip=dynamisch, Hostnaam=niets, DNS=automatisch van ISP. MAC adres heb ik niets mee gedaan, misschien van computer clonen maar volgens mij is dat ook niet nodig, correct me if i'm wrong.

Is het echt mogelijk dat een ISP niet goed werkt met bepaalde merken?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat ik iets in het modem moet veranderen, en hoe kom ik daar in? (dat is iets wat ik nog nooit heb hoeven doen)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:10:
Kan het zijn dat ik iets in het modem moet veranderen, en hoe kom ik daar in? (dat is iets wat ik nog nooit heb hoeven doen)
Nee, je hoeft niets te veranderen. De door ziggo uitgegeven kabelmodems zijn bridgemodems. Ze doen niet veel anders dan alle data doorgeven.
Je kan er wel inkomen door een pc er rechtstreeks aan te hangen, en een vast ip in te stellen in de 192.168.100.x range. Modem is dan te benaderen via 192.168.100.1. Maar veel meer dan het ding resetten kan je er niet.

Wat altijd wel aan te raden is bij de kabelmodems bij de vervanging van je router is het modem even een minuut of 2 van de stroom te halen.

Verwijderd

Topicstarter
zojuist modem 5 minuten uit gehad, maar nog steeds hetzelfde probleem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Draai je nog specifieke software als de verbinding verbroken wordt?
Torrentsoftware is killing voor veel routers. (om maar een voorbeeld te noemen)

Verwijderd

Topicstarter
nope totdat dit is opgelost draai ik niets anders dan Firefox... maar ik denk dat ik mijn oude router er weer tussen ga hangen en maandag maar even terug naar de winkel.

Wordt er hier nou niemand helemaal schijtziek van dat wireless gebeuren. Ik heb nog nooit een 100% vlekkeloos draadloos netwerk gehad, altijd gezeik. Dus ik zit er erg aan te denken om gewoon weer een good old kabelnetwerkje aan te leggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 21:19 ]

Pagina: 1