[testcase] Van bovenaf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen woorden maar plaatjes. Vragen zijn uiteraard te stellen en commentaar is welkom :)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6549a_resize_resize.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6554a_resize_resize.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6557a_resize_resize.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6587a_resize_resize.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6591a_resize_resize.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6594a_resize_resize.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6606a_resize_resize.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6621a_resize_resize.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6623a_resize_resize.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/ballon/IMG_6627a_resize_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
10 vind ik super, met al die strepen in het veld...
Genomen uit luchtballon?

Edit: Op je site zie ik dat het uit luchtballon genomen is.

[ Voor 29% gewijzigd door mngm op 07-06-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

#10 is echt Súper!! Prachtige serie voor de rest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

1, 4, 9 en 10 springen er echt goed uit vanwege de scherpe foto's.

Foto 8 en andere fotos zijn helaas wat minder scherp.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen helaas....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De conclusie: het gras is altijd groener bij de buren ;)

Voor de rest mooie foto's, leuk lijnenspel, nr 2 en 6 zijn mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Niet dat ik het beter zou doen, maar wat maakt deze foto's beter dan die van Jan-met-de-compact-in-een-heteluchtballon? "Goh, hij zit in een ballon", dat is het enige wat mij inviel, bij foto #1 en daarna geen verbazing meer. Wat voeg jij toe, als fotograaf? Technisch op zich goede foto's, maar ik mis iets... Niet negatief bedoeld hoor, leuke kiekjes, maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
HDR?

Aargh,laat maar, ik zat schuin op men laptop te kijken

[ Voor 87% gewijzigd door g4wx3 op 08-06-2008 02:41 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 12:56
Toff schreef op zondag 08 juni 2008 @ 02:23:
Niet dat ik het beter zou doen, maar wat maakt deze foto's beter dan die van Jan-met-de-compact-in-een-heteluchtballon? "Goh, hij zit in een ballon", dat is het enige wat mij inviel, bij foto #1 en daarna geen verbazing meer. Wat voeg jij toe, als fotograaf? Technisch op zich goede foto's, maar ik mis iets... Niet negatief bedoeld hoor, leuke kiekjes, maar ...
Ik vind de foto's echt wel boven het gemiddelde "ik zit in een heteluchtballon en schiet maar wat af" gehalte.
Ze zijn duidelijk en overzichtelijk. Er is zo te zien ook nagedacht over de compositie. Er zit een bepaalde structuur in de foto's die mij zeer aanspreekt! Ik vindt ze super!

Bij nr. 1 zit rechts bovenin de hoek een schaduw lijkt het, is dit van een wolk ofzo? Bij nr. 3 komt de schaduw van de bonvenste boom er ook mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik vind 6 en 10 erg mooi. De discussie het kiekjes zijn, komt denk ik er net iets teveel zijn gepost.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Toff schreef op zondag 08 juni 2008 @ 02:23:
Ik vind het een frisse serie fotos, weer wat anders dan de gebruikelijke Urbex, en de fotos op zich zijn ook best wel de moeite waard. Jouw commentaar is gedeeltelijk terecht, en op een forum als GoT horen dit soort vragen er ook bij. Maar als ik me in de situatie van de fotograaf moet verplaatsen zou ik me niet heel snel kunnen inbeelden heel andere / veel betere fotos te kunnen maken. Wat zou jij anders gedaan hebben Toff? Hoe zou je in een dergelijke situatie als fotograaf een extra sausje over het geheel gieten?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
Toff, kijk maar goed naar de composities, ik vind ze behoorlijk doordacht.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties! Leuk dat er veel verschillende favourieten zijn :)
Ik heb hier bewust voor de wat abstractere foto's gekozen, om het zo meer een serie te laten zijn, vandaar ook geen luchten op de foto's. Kan later eventueel een update geven met wat andere foto's.

@mngm: Inderdaad genomen vanuit een luchtballon.

@Toff: Ik hoop toch wel dat ik me heb weten te onderscheiden van Jan-met-de-compact-in-een-heteluchtballon. Dat jij niet ziet wat ik anders doe dan iemand met een compact zegt meer over jou dan over de foto's, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij foto 1 dacht ik hetzelfde als Toff,
Goh, wat snapshots vanuit de lucht.
Alleen toen scrollde ik naar beneden en was ik toch onder de indruk van de wel erg mooie composities. mijn complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Vooral 9 (Windows annyone) en 10 zijn erg goed :9 Had wel graag ook foto's gezien met/van de horizon en als omkadering misschien een stukje luchtballon/heli :?

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Hoholi schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:51:
.... Had wel graag ook foto's gezien met/van de horizon en als omkadering misschien een stukje luchtballon/heli :?
Die heb ik ook wel, maar vond het zo meer een serie. Denk dat ik later wel een update geef met wat een ander soort foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens op 08-06-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
C4M1 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 06:21:
Jouw commentaar is gedeeltelijk terecht, en op een forum als GoT horen dit soort vragen er ook bij. Maar als ik me in de situatie van de fotograaf moet verplaatsen zou ik me niet heel snel kunnen inbeelden heel andere / veel betere fotos te kunnen maken. Wat zou jij anders gedaan hebben Toff? Hoe zou je in een dergelijke situatie als fotograaf een extra sausje over het geheel gieten?
Laurens schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:21:
@Toff: Ik hoop toch wel dat ik me heb weten te onderscheiden van Jan-met-de-compact-in-een-heteluchtballon. Dat jij niet ziet wat ik anders doe dan iemand met een compact zegt meer over jou dan over de foto's, vrees ik.
Ja, dat kan ik verwachten, zulke reacties, maar ik schreef al dat ik het niet beter zou doen...
Wat Hoholi zegt, dat komt misschien nog het dichts bij wat ik bedoelde. Een stukje horizon, de wolkenlucht, een stukje ballon/mand, dat maakt het net een stukje interessanter. Nu krijg ik er toch een beetje een "Google Maps" gevoel bij. Misschien dat de foto's full size beter uitkomen dan op dit postzegelformaat, maar op mij komen de foto's nogal plat over. Misschien een aardige vlakverdeling, maar nergens diepte ofzo, alsof de camera aan de rand van de ballonmand hing (in een vaste hoek) en iedere minuut automatisch een foto maakte? Vrijwel alles is geschoten @ 50mm, een paar @ 28mm. Waarom niet eens je 10-20mm gebruikt, of je 70-300mm? "Eenheid" in een serie is belangrijk, maar steeds dezelfde hoek etc, dat boeit mij na 3-4 foto's niet meer. Nu lijkt het, als ik de foto's op je site bekijk, of het niet zulk geweldig weer was voor "lucht en wolken", maar ik zie daar diverse foto's staan die mij meer aanspreken dan wat je hier laat zien. Het kan toeval zijn, maar dat zijn in meerderheid de foto's @ 17mm.

Ik hoop dat je mijn kritiek kunt zien zoals ik het bedoel, als opbouwend. Ik steek best wel wat tijd in het geven van kritiek en dat doe ik niet om mensen te kleineren of af te branden, maar omdat ik hoop dat men er iets aan heeft. Dat zal niet altijd zo zijn en ik kan het heel goed mishebben, maar het motief is NOOIT "ik kan het beter". Het gaat mij erom of JIJ het beter kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn commentaar:
1. Zonde dat het schuurtje er maar half op staat, nu is het net een snapshot
2. Vind ik niet echt bijzonder
3. Misschien was het leuk geweest als er een ander object op had gestaan met het perspectief de andere kant op (ten opzichte van de electriciteitsmast)
4. Ziet er leuk uit
5. Beetje saai, maar wel goede vlakverdeling
6. Vind ik een goede foto, straalt op een of andere manier iets uit
7. Lijkt niet helemaal scherp, anders een goede foto, een van de beteren
8. Niets op te zien en niet scherp
9. Een hele goede foto, er is diepte in te zien en goede vlakverdeling
10. Ook een van de betere

Een leuke serie, weer eens een ander perspectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:27

Markie

Voorheen BBE

Leuke serie. 6,7 en 10 springen er voor mij uit door de goede grafische compositie.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Bedankt voor bovenstaande reacties en opmerkingen.
Toff schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:09:
[...]

[...]
Ja, dat kan ik verwachten, zulke reacties, maar ik schreef al dat ik het niet beter zou doen...
Wat Hoholi zegt, dat komt misschien nog het dichts bij wat ik bedoelde. Een stukje horizon, de wolkenlucht, een stukje ballon/mand, dat maakt het net een stukje interessanter. Nu krijg ik er toch een beetje een "Google Maps" gevoel bij. Misschien dat de foto's full size beter uitkomen dan op dit postzegelformaat, maar op mij komen de foto's nogal plat over. Misschien een aardige vlakverdeling, maar nergens diepte ofzo, alsof de camera aan de rand van de ballonmand hing (in een vaste hoek) en iedere minuut automatisch een foto maakte? Vrijwel alles is geschoten @ 50mm, een paar @ 28mm. Waarom niet eens je 10-20mm gebruikt, of je 70-300mm? "Eenheid" in een serie is belangrijk, maar steeds dezelfde hoek etc, dat boeit mij na 3-4 foto's niet meer. Nu lijkt het, als ik de foto's op je site bekijk, of het niet zulk geweldig weer was voor "lucht en wolken", maar ik zie daar diverse foto's staan die mij meer aanspreken dan wat je hier laat zien. Het kan toeval zijn, maar dat zijn in meerderheid de foto's @ 17mm.

Ik hoop dat je mijn kritiek kunt zien zoals ik het bedoel, als opbouwend. Ik steek best wel wat tijd in het geven van kritiek en dat doe ik niet om mensen te kleineren of af te branden, maar omdat ik hoop dat men er iets aan heeft. Dat zal niet altijd zo zijn en ik kan het heel goed mishebben, maar het motief is NOOIT "ik kan het beter". Het gaat mij erom of JIJ het beter kan!
Dat is een stuk duidelijker Toff, bedankt voor de reactie :)

Zoals ik eerder al aangaf heb ik bewust een selectie gemaakt in wat abstractere foto's om het op die manier meer een serie te laten zijn en daarom bewust voor foto's zonder lucht / mandje etc... maar ik geef zo een update en zal er daar wel wat "standaard" foto's in zetten :)

En een serie met veel op dezelfde manier genomen foto's wordt door de een opgevat als eenheid / consequentie en door de ander als eentonig / saai. Dat is persoonlijk.

Het lastige vanuit een luchtballon fotograferen is dat je gewoon weinig ruimte in het mandje en ik dus maar 1 lens mee kon nemen, 10-20 is dan gewoon te wijd en 70-300 teveel tele, dus vandaar voor de tussenvorm gekozen. Ook onder deze lichtomstandigheden was dat geen doen geweest met die telelens. Zat bij de laatste foto's nu al aan iso 800 omdat ik het diafragma niet veel groter wilde hebben dan f/8 i.v.m scherptediepte.

Ik begrijp je reactie een stuk beter nu.
Pagina: 1