Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Efio! 9000 boot niet vanaf cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Scenario: Kennis van mij, onhandig met IT. Besloot eigenhandig laptop op te schonen. Gevolg: Geen enkele toepassing kan meer worden gestart (melding: 'Kan het bestand ****** (de toepassing die op dat moment gestart wordt) Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn')

Beste oplossing?: Ik dacht aan data veiligstellen en Win2000 opnieuw installeren vanaf bootable cd.

Maar hij boot niet. Melding: 'Looking for boot sector on cdrom . . . . ok" (en vervolgens spint de cdrom speler zo af en toe, valt soms helemaal 'weg' . . . dit kan wel een uur doorgaan)

Iemand?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Zeker weten dat de w2k cd bootable is ?

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2008 17:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Elke Windows cd is bootable, if not: kopie!

Wat deed je overigens besluiten om dit in Client Software Algemeen te plaatsen Dhoeksema? En wat heb je zelf al ondernomen om een oplossing te vinden, wees daar eens iets duidelijker over. [faq]FAQ[/faq]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

sanfranjake schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:26:
Elke Windows cd is bootable, if not: kopie!
Mijn Windows NT 3, NT 3.5, Windows mobile 5 en 6 cd's zijn niet bootable :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake:

Als ik niets anders wil dan Windows opnieuw installeren vanaf een cdrom en dat werkt niet (terwijl ik 100% zeker weet, getest op ander werkstation, dat deze cd bootable is) is het enige wat ik kan bedenken:

PC aan andere pc hangen, cdrom speler van ander werkstation gebruiken (delen), lege partitie aanmaken, cd kopieren op nieuwe partitie van de latop die niet functioneert.

Vervolgens setup vanaf partitie uitvoeren. Maar dan dien ik nog iets 'bootables' te hebben om de ntfs-schijven te benaderen vanuit een andere omgeving dan WINXP. (want daar start geen enkele toepassing meer)

Dus zoveel aanvullende informatie is er in dit geval toch niet te geven? |:(

Overigens heb ik deze gebruiker aangegeven dat het voor zo'n oude laptop de moeite niet meer loont om al deze capriolen uit te halen.