• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hallo gasten, ik heb ff snel een vraagje, ik heb op marktplaats geheugenbankjes bekeken, en zag eentje van Valueram staan, op het stickertje dan, foto was net niet duidelijk genoeg om alle info te bekijken,is deze van Kingston of is het een eigen merk?

Heb al wel wat op google gekeken, en bijna allemaal verwezen ze naar Kingston Valueram.

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door mhpwolf op 07-06-2008 17:29 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

volgens mij zijn deze altijd van kingston.
Die van corsiar heten valueselect.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

ValueRam meuk is afaik altijd Kingston ja.

• mhpwolf
Hardstikke bedankt, ben nu onderweg om ze te halen :).

• mhpwolf
Ok, heb ze nu opgehaald, maar toen ik daar was en de bankjes bekeek zagen ze er helemaal niet uit als op de foto, er stond geen Valueram op en deze bankjes zijn rood van kleur.

Ik heb ze toch maar gekocht omdat ik al eerder wel eens wat heb gekocht bij die gene, en hij zei dat als ik er niet tevreden over ben dat ik ze terug kan brengen.

Nu mijn vraag, hoe kan ik erachter komen of deze bankjes wel goed zijn? Ik heb weleens wat gelezen over Memtest enzo maar nog nooit gebruikt, kan je via dit soort testen achter komen of ze wel stabiel en vertrouwbaar zijn?

Dan zou ik de bankjes graag onder een van de testen willen gooien en kijken hoe ze werken, maar weet alleen niet wat voor programma :) .

Op de advertentie stond dit als specificatie voor de bankjes:

1GB DDR400 / PC3200 / CL3 / 184 pins

En hoe kan ik weten of het wel of geen high density bankjes zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door mhpwolf op 07-06-2008 19:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, het zijn geen bankjes, het zijn dimmen of modules. Bankjes zijn een logische indeling die de geheugencontroller gebruikt.

Verder, download gewoon memtest86, brand deze op een DVDtje en dan kun je perfect testen of ze werken of niet.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die info kun je in het BIOS uitlezen, dus daar kun je prima zien of het klopt.

Als je wil weten hoe je je geheugen test google je op 'memtest' (waar je weleens van gehoord hebt), en zul je als eerste hit memtest86+ krijgen. Da's wat je zoekt eigenlijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mhpwolf schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:09:
En hoe kan ik weten of het wel of geen high density bankjes zijn?
Wat versta jij onder high-density?

• mhpwolf
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:21:
[...]

Wat versta jij onder high-density?
Ik heb namelijk op sommige advertenties gelezen dat er stond: Let op , High Density bankjes.

En een hele lijst met namen van moederborden waarmee het compatibel is, als ik dat zo bekijk lijken mij deze high density modules :) niet echt goed, vandaar dat ik het vroeg.

En voor de andere reply's, bedankt jongens, ik ga meteen in de bios kijken en een memtestje doen.

• mhpwolf
LOL, ik heb ondertussen al 4 spontane reboots gehad, er is echt wat mis met deze bankjes, ik ga ze even 1 voor 1 uitproberen, en natuurlijk ga ik terug naar die gast :).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Met High density bedoelt hij denk ik single-sided (SS) DIMM's. Dat kun je dus simpelweg checken door te kijken of er aan beide kanten van de DIMM chips zitten of slechts aan 1 kant.
mhpwolf schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:49:
LOL, ik heb ondertussen al 4 spontane reboots gehad, er is echt wat mis met deze bankjes, ik ga ze even 1 voor 1 uitproberen, en natuurlijk ga ik terug naar die gast :).
Lekker voorbarige conclusie, misschien is het gewoon je moederbord of CPU... Al op de QVL van je moederbord gekeken? En om hoeveel geheugen gaat het? Misschien moet je de commandrate omlaagschroeven of vDIMM verhogen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er staat zoveel onzin op marktplaats, echt lachwekkend :) Niet alles geloven wat er in advertenties staat.

Probeer ze inderdaad eens per stuk, misschien is er gewoon eentje stuk(gegaan).

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mhpwolf schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:28:
[...]

Ik heb namelijk op sommige advertenties gelezen dat er stond: Let op , High Density bankjes.
Maar high-density zegt niets. Wanneer zou iets high-density zijn.
Is het mem wel compatible met je mobo? En staat het goed ingesteld?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 16:25
Dit klinkt allemaal een beetje dubieus. Als die gast je iets wil aansmeren dat er anders uitziet dan op de foto, dan had ik geen zaken gedaan met hem.

• mhpwolf
Terw_Dan schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:54:
[...]

[...]

Is het mem wel compatible met je mobo? En staat het goed ingesteld?
Wat zou ik moeten instellen dan? Het moet toch goed gaan als je hem er gewoon inprikt, ik heb nog nooit eerder wat moeten instellen.

Ik heb een Asus a8n-e s939 moederbord.

Geheugen: 1GB DDR400 / PC3200 / CL3 / 184 pins , er staat geen merk op , alleen made in china :)

[ Voor 11% gewijzigd door mhpwolf op 07-06-2008 19:59 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
mhpwolf schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:57:
[...]

Het moet toch goed gaan als je hem er gewoon inprikt
Nee.

Alsof de SPD altijd de juiste waardes aangeeft :P (zeg gerust 'vaker niet dan wel').

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Wat zou ik moeten instellen dan? Het moet toch goed gaan als je hem er gewoon inprikt, ik heb nog nooit eerder wat moeten instellen.
Timings en voltages moeten soms nog wel ingesteld worden, als deze niet goed door de SPD uitgelezen worden.
Ik heb een Asus a8n-e s939 moederbord.

Geheugen: 1GB DDR400 / PC3200 / CL3 / 184 pins , er staat geen merk op , alleen made in china :)
Tja, Asus staat erom bekend dat ze redelijk moeilijk kunnen doen als het aankomt op geheugen compatibiliteit (waarbij sommige series veel problemen hebben en anderen weer heel weinig). Check eens op de QVL van je bord wat er compatible is. Als jij met no-name spul zit staat het waarschijnlijk niet op de QVL, maar je zou altijd nog kunnen kijken naar dimms op de QVL die dezelfde chips hebben als op jouw dimms.

Verwijderd

[...]

Wel eens van bios gehoord? ;)

• mhpwolf
Ik heb memtest gedaan en bij 1 module kreeg ik geen foutmeldingen, heb memtest ongeveer anderhalfuur laten lopen.

Bij die andere module had ik binnen een half uur al foutmeldingen, dit is wat ik te zien kreeg:

Error confidence value: 54
Lowest error address: 0000000003c- 0.0 mb
Highest error address: ffffffff
Max contiguous errors: 1
ecc correctable errors:
errors per memory slot : 0:0

test errors
0 0
1 0
2 0
3 0
4 0
5 0
6 32767
7 0
8 0
9 0

Bij test nr 6 waar 32767 staat, was memtest continu aan het tellen en bleef het ook zo, het leek wel of de pc was vastgelopen want ik kwam er ook niet uit, normaal als je op escape drukt dan start de pc opnieuw op.
Dus ik neem aan dat deze module niet meer echt goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door mhpwolf op 07-06-2008 22:52 ]

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je hebt jezelf toch wel statisch ontladen voor je ze geplaatst hebt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het is heel simpel, als je meldingen krijgt te zien in het rood, zoals op dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://tugagames.com/victor/wp-content/uploads/2007/12/memtest86.jpg
dan is het geheugen of defect, of incompatible met je moederborden.

• mhpwolf
Bedankt Terw_Dan :).

Tot net een paar minuten geleden had ik de module in de pc die met memtest foutmeldingen gaf, weer een reboot.

Die heb ik er nou uitgehaald en heb de andere module erin gedaan, waarmee ik na anderhalf uur helemaal geen foutmeldingen had, dus ik ga nu even kijken of deze wel stabiel blijft zonder reboots.
Als deze het wel gewoon blijft doen dan kan ik dus uitsluiten dat die andere module gewoon naar de mallemoeren is :).

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Heb die dingen ook wel gehad(hadden van die kleine vierkante chips net als ddr2). Ik heb toen wel opgezocht wat het verschil was met low density, maar weet niet meer wat het precies was.
Ze werkten bij mij wel gewoon goed, zaten samsung chips op,maar dat stond weer niet op de stickers. Ze werken ook niet op elk mobo, en worden vaak veel goedkoper aangeboden, dan de normale low density. Volgens mij gingen die dingen de ''achterdeur'' uit bij fabrikanten, een soort 2de keus spul, vandaar (misschien)dat er ook geen stickers van de fabrikant zelf op zaten.
Ebay stond er (toen) vol mee, waren veel adverteerders uit de USA.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pcgek schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:21:
Heb die dingen ook wel gehad(hadden van die kleine vierkante chips net als ddr2). Ik heb toen wel opgezocht wat het verschil was met low density, maar weet niet meer wat het precies was.
Nogmaals, er is niet iets als high-density of low-density geheugen. Ik weet niet precies waar het fabeltje vandaan komt, maar het gaat eigenlijk nergens over. Iedere chipset support gewoon een bepaalde chipdichtheid, zolang je je daar aan houdt geeft het geen problemen met geheugen dat niet volledig gezien wordt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

GoT is geen helpdesk :o

Al de vragen die je hier stelt kun je met simpele eigen uitzoekwerk uitvinden. Op de site van Kingston zie je ValueRAM gelijk staan. Je kunt ook gewoon een verkoper vragen om ontbrekende info, exacte specs (op z'n minst modelnr) zijn namelijk noodzakelijk om te weten of iets compatibel gaat zijn. Verder staat Memtest uiteraard in de FAQ en in de manual van Memtest staat wat errors precies betekenen.

Doe aub voortaan zelf de moeite, we vragen je niet om rocket science maar gewoon om de documentatie van dingen (waaronder dit subforum) te lezen en zelf een beetje inzet te tonen. Dat doe je consequent niet dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.