Toon posts:

USB bracket van ander moederbord in nieuwe gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe PC met een MSI P35 Neo3 moederbord. Achter zitten 4 USB aansluitingen en voren 2 USB aansluitingen.

Nu heb ik ook nog een USB bracket van mijn oude moederbord wat ik kan aansluiten op de interne USB connectors. Ik kan nog wel wat aansluitingen gebruiken namelijk.
Qua aansluiting intern past het in ieder geval volgens mij. Maar kan ik dit ook veilig gebruiken, zonder kortsluiting of incompitabiliteit waardoor ik iets sloop?
Of zijn die dingen gewoon redelijk universeel en kan het geen kwaad en kan ik het gewoon proberen?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:37
Universal Serial Bus ;)

kan je er gewoon op aansluiten hoor ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan prima hoor. Enige waar je even op moet letten is de pinout. Die wil namelijk nog wel eens anders zijn, maar dan hebben we het wel over echt OUD spul (pentium 3 tijdperk en eerder).

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb ooit een MSI K8T moederbord gehad, waar ook zo'n USB bracket bij zat, en dat ding heb ik nu aangesloten op mn Gigabyte P35-DS3R, werkt prima.

Er zat alleen wel een soort van diagnostic-LED'je op, die alleen op MSI mobo's werkt. Die heb ik er dus uitgesloopt, misschien dat jij die er ook aan hebt zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Dan ga ik het eens proberen.
Ik zal op de pinlayout letten (oude is AM2 chipset, van Asrock, niet zo heel oud dus). De USB bracket daarvan is overigens zonder diagnostic LED ;)

Zo, even monteren. Zal zo updaten :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asrock gebruikt de standaard pinouts, dus wat dat betreft gaat dat gewoon passen zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Hij is inmiddels gemonteerd en werkt perfect!
Pagina: 1