Toon posts:

Delegation Of Control op Workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik volg op mijn school de course ICT infrastructuur en ik ben bezig met het inrichten van de active directory.
Ik draai momenteel met VM ware Windows 2000 Professional en Windows 2003 server.

Een opdracht binnen deze course is dat je aan iemand binnen je organisatie het beheer moet overdragen, hij mag bijvoorbeeld gebruikers deleten en toevoegen.
Op windows 2003 server draag ik het beheer dan over aan een user binnen de organisatie, ik loop de wizard door en stel alles in.

Ik kan nu inloggen op de server met de persoon die ik net die rechten heb gegeven, maar de vraag is dus:
Kan ik ook vanaf de client (Windows 2000 Professional) , ingelogd met een gebruiker die beheerrechten heeft en daar gebruikers van de afdelingen toevoegen of verwijderen?. Kan dit enkel dan alleen maar vanaf de server?

Ik heb overal al gezocht maar nergens wordt wat uitgelegd over beheerrechten vanaf de client, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Sjoerd van Oostenbrugge

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Remote Desktop naar de server ?
En en google Search op remote management tools for 2003 server Doet heel veel wonderen.
In dat pakket zit een tool waar mee je vanaf een domain client je AD kan inzien en bewerken.

Verwijderd

Even deze downloaden en installeren op de Windows 2000 machine:

http://www.microsoft.com/...793a25bad7&displaylang=en

Hierna zul je de benodigde MMC's aantreffen om zo het gebruikersbeheer vanaf de desktop te doen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als een user beheerrechten op de server heeft, dan kan die dat ook gewoon vanaf zijn workstation doen. Dat wordt allemaal centraal in de AD bijgehouden :) In grote lijnen maakt het niet uit waar je bent, het gaat er alleen om wie je bent en wat je mag.

[ Voor 24% gewijzigd door spone op 07-06-2008 19:43 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
spone schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:42:
Als een user beheerrechten op de server heeft, dan kan die dat ook gewoon vanaf zijn workstation doen. Dat wordt allemaal centraal in de AD bijgehouden :) In grote lijnen maakt het niet uit waar je bent, het gaat er alleen om wie je bent en wat je mag.
Maar dan kan je niet Iemand toevoegen/deleten in de AD

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij moet sjoerdvo echt even wat beter zoeken. Het keyword adminpak.msi zal vast wel helpen. Staat natuurlijk ook veel stoerder in je verslag, dat je het zelf gevonden hebt, ipv een link te moeten plaatsen naar het GoT topic waar je huiswerk voorgekauwd wordt. Succes!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.