Ik zit hier met net zoiets. Ik heb constand bij m'n klok het icoontje staan van het beveiligings centrum, waar staat dat automatische updates uitgeschakeld zijn, en in het beveiligingscentrum kan ik ze niet inschakelen, krijg ik de melding dat ik het handmatig moet doen. Als ik handmatig ga kijken dan zie ik dat automatische updates wel degelijk ingeschakeld zijn.
Ik weet zeker dat dit komt door spyware troep, ik had hier namelijk afgelopen week last van, in combinatie met internet dat niet meer wilde laden, en ongewenste pop-ups en later een wallpaper die veranderd werd naar een melding dat ik last had van virussen, en dat ik hier en daar moest klikken om weet ik het wat voor een software te kopen om er vanaf te komen...
Ook werd zo goed als alles uitgeschakeld, half startmenu, en taakbeheer kon ik niet meer bij.
Als ik inlogde onder een andere gebruiker was er echter niks aan de hand
PC geformatteerd, (mocht wel weer eens na 3 jaar) en windows er opnieuw opgezet.
Ding heeft totaal nog geen 2 uur gedraaid of die troep is weer terug!
Iemand enig idee wat voor een spyware dit is en hoe ik er vanaf kom? Ad-aware en Symantec Antivirus vinden niks.
Ik weet zeker dat dit komt door spyware troep, ik had hier namelijk afgelopen week last van, in combinatie met internet dat niet meer wilde laden, en ongewenste pop-ups en later een wallpaper die veranderd werd naar een melding dat ik last had van virussen, en dat ik hier en daar moest klikken om weet ik het wat voor een software te kopen om er vanaf te komen...
Ook werd zo goed als alles uitgeschakeld, half startmenu, en taakbeheer kon ik niet meer bij.
Als ik inlogde onder een andere gebruiker was er echter niks aan de hand
PC geformatteerd, (mocht wel weer eens na 3 jaar) en windows er opnieuw opgezet.
Ding heeft totaal nog geen 2 uur gedraaid of die troep is weer terug!
Iemand enig idee wat voor een spyware dit is en hoe ik er vanaf kom? Ad-aware en Symantec Antivirus vinden niks.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram