Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Via Explorer en Firefox ineens sites onbereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Ik zit met een probleem, en post het hier omdat ik het niet direct aan os, of browser kan koppelen.

gebruik win xp sp2.
internet, Wanadoo cable premium, en een router.

Sinds een paar heb ik het probleem dat ik sommige sites via firefox, waar ik altijd mee brows niet meer kan bereiken, of heel traag

in firefox is dat: Google, tweakers , & piratebay

In explorer kan ik wel piratebay, en google openen, tweakers ook, maar niet het tweakers forum.
ook mail site van mijn school kan ik bv in explorer wel op, maar niet op een mail replyen, die window laat dan heel sloom, en uiteindelijk, komt er niets.

Nu heb ik spybot en spydocter over mijn systeem gehaald, alles weggehaald wat ik vinden kon, maar het heeft nog niets geholpen.

heb ook firefox al 2 keer geheel van mijn systeem gegooid , ook alle mappen waar settings ervoor worden opgeslagen, niets heeft geholpen.

Ben nu dus ten einde raad.

Verwijderd

Klopt, heb ik ook. Ik denk eerder dat het ligt aan het netwerk van Wanadoo.

Verwijderd

Misschien dat je in Explorer proxy settings aan hebt staan waardoor het wel werkt... check eens "Extra --> Internet Opties --> Verbindingen (Tab) --> LAN instellingen... haal alle vinkjes daar weg... werken die sites nu nog (niet) in IE?

Verder kun je 't voor de grap eens proberen met een alternatieve DNS server. Het probleem zoals je het omschrijft kan namelijk voortkomen uit dat explorer de IP's van de sites nog gecached heeft en geen echte DNS request doet, terwijl FireFox dat wel probeert.

Je DNS instellingen verander je in Configuratie scherm -> Netwerkverbindingen -> Rechterklik LAN verbinding en dan eigenschappen -> Dubbelklik internetprotocol TCP/IP -> Stel handmatig je primair en secundaire DNS in op:

208.67.222.222 en 208.67.220.220

Met een beetje geluk kun je dan overal weer bij.

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Bedankt voor jullie reacties, explorer settngs is het niet, ook niets heb ik gewijzigd, helpt ookniet.
Ik kan die dns wel proberen.

Maar dan nog vraag ik me af, hoe kan dit zo gebeuren, wanadoo zou kunnen , als ik hier niet op een pc zat waar alles het wel doet en op hetzelfde lijntje zit :S

Dus het is voor mij een raadsel, heb beetje gezocht en kwam tot mensen die ook als aanrader kregen om met de dns te gaan klooien.. maarja, vind ik ook weer zo. wil van het daadwerkelijke probleem af, en niet het omzeilen.

Is er niet iemand die dit ook heeft gehad, en echt het probleem heeft gevonden ?

Verwijderd

Als deze problemen zich voor doen terwijl je downloads (bijv. torrents) aan hebt staan, dan kan het wel eens aan de max aantal connectie pogingen kunnen liggen. Standaard kan bijv. XP max. 10 connecties per seconde tot stand brengen (als ik me niet vergis).

Zoek eens op Google, en een patch om het limiet te verhogen vindt je hier: http://www.lvllord.de/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat je bedoel, 10 concurrent verbindingen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1