Toon posts:

[exchange] 2-Emails 1 account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een 2e account in de AD aangemaakt, voor eenzelfde gebruiker.
Alleen ik wil dat die 2e account precies hetzelfde emailadres heeft als die 1e, en die mail die op dat emailadres voorheen al is ontvangen. wil ik ook gewoon zien in outlook bij de nieuwe account.

Ik heb net al een hele tijd lopen klooien maar kom er niet uit, hoe kan ik dit instellen?

bedankt,

Verwijderd

In Microsoft Outlook instellen dat je van het account gebruik wil maken van die andere account.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niet met outlook te maken, maar met exchange.
Het moet in de active directory ingesteld komen te staan dat die nieuwe account van de oude mail gebruik moet maken, en ik niet moet moeilijk doen in outlook daarna :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kan niet, exchange gebruikt ook de ad voor accounts. Dus 2e account aangemaakt betekent 2e exchange account aanmaken...

Enige wat ik zo snel kan verzinnen is gewoon in een aparte outlook alle 2 de mailboxen openen en dan drag&drop met de mail doen...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:14:

Alleen ik wil dat die 2e account precies hetzelfde emailadres heeft als die 1e
Leuk bedacht, maar mailadressen wil je uniek hebben.

Dus of je legt je verhaal niet goed uit, of je hebt nog niet genoeg gekeken naar de mogelijkheden die er wél zijn.

Wat wil je nu precies doen, een useraccount vervangen die het mailadres 'overneemt'?

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2008 17:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Je kan nog je mailbox van user1 sharen en bij user2 openen, maar dit is een Outlook rechten/setting-kwestie.
Zie o.a. deze link http://searchexchange.tec...3,sid43_gci948109,00.html

Een andere optie is wellicht mail-enabled public folders? Linkje
Ik meen wel dat er zoiets bestaat, vaak in de toepassing van een "groeps inbox", zoals bijvoorbeeld een info@ adres.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 07-06-2008 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:21:
Wat wil je nu precies doen, een useraccount vervangen die het mailadres 'overneemt'?
Een nieuwe account, die dezelfde mailbox heeft met hetzelfde emailadres als een andere account.
Dus gewoon een mailbox sharen.
Een andere optie is wellicht mail-enabled public folders? Linkje
Ik meen wel dat er zoiets bestaat, vaak in de toepassing van een "groeps inbox", zoals bijvoorbeeld een info@ adres.. :)
Dat wordt inderdaad al gebruikt voor de info@ adressen dat die geshared wordt, alleen de account waar ik het over heb moet niet publiekelijk bij alle gebruikers inzienbaar zijn. alleen bij de 2 accounts waar ik dat wil.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 12:58 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:56:
Een nieuwe account, die dezelfde mailbox heeft met hetzelfde emailadres als een andere account.
Dus gewoon een mailbox sharen.
En dat kan niet in Exchange, simpelweg een rechtenkwestie in je AD. Je kunt wel bij delegeren kijken of de tweede account rechten kan krijgen op de mailbox van account 1?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

Duinkonijn

Huh?

andere optie is een groep aanmaken met dat email adres en de 2 gebruikers als leden toevoegen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook niet mogelijk dat ik gewoon als die nieuwe account inlog, en bij outlook de gegevens ingeef van de mail van de oude gebruiker? zodat ik gewoon met de nieuwe account buiten AD om(volgensmij?), de mail van de andere gebruiker kan inzien?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:28:
Is het ook niet mogelijk dat ik gewoon als die nieuwe account inlog, en bij outlook de gegevens ingeef van de mail van de oude gebruiker? zodat ik gewoon met de nieuwe account buiten AD om(volgensmij?), de mail van de andere gebruiker kan inzien?
Ja dat kan als je tenminste rechten daartoe heb, je moet zorgen dat het nieuwe account owner is van de mailbox van het oude account, dan kunnen ze het beide tegelijk opnenen in outlook. Alleen moeten ze op AD niveau nog steeds verschillende email adressen hebben, alleen gebruik je die niet.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
laten forwarden en het hokje aanvinken dat hij de mail bij de gebruiker aflevert en bij de geforwarde gebruiker.
bij verzenden send as rechten geven.

Of begrijp ik het verhaal verkeerd?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Erm, inderdaad, gewoon als addionele mailbox instellen in Outlook. En rechten geven voor send on behalf en lees/schrijf rechten geven.

Edit: http://ittraining.lse.ac....-Additional-Mailboxes.htm Hier:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:18 ]

Pagina: 1