Dag mede-tweakers,
Configuratie sinds 2 dagen :
Asus P5n32-e SLI PLUS
Intel core 2 duo E8400 @ 3,00ghz
OcZ pc 6700 4gb geheugen kit of 2
450 watt Antec voeding
xfx 8800gt 512 mb videokaart
Probleem:
Mijn processor is idle 60+ graden en full loaded word die 75 graden. Verder gebruik ik de stock cooler die meegeleverd is bij mijn processor. Naar mijn weten is dit gewoon te hoog en niet normaal.
wel moet ik opmerken toen ik mijn processor ging installeren werd hij standaard op 2.0 ghz gezet omdat die niet herkend werd door mijn moederbord. Dit was verholpen toen ik die bios geflashed had naar de nieuwste versie. Wel moest ik zelf de Multiplier veranderen die stond op 7.0 die heb ik op 9.0 gezet nu draait mijn processor op zijn werkelijke snelheid 3.0 ghz.
In de bios geeft die dezelfde graden weer als in Everest , Speedfan.
Wat ik tot zover heb gedaan om het op te lossen?
Nieuwe coolpasta aangebracht tot zover geen resultaat nog steeds 61 graden idle.
Bios geflashed naar laatste versie.
Kast open en dicht gehad kijken of het verschil maakte. ( niet dus )
Screenshots
Cpu-z

Speedfan

Nu zou ik graag van jullie horen , wat een oplossing zou kunnen zijn ?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Configuratie sinds 2 dagen :
Asus P5n32-e SLI PLUS
Intel core 2 duo E8400 @ 3,00ghz
OcZ pc 6700 4gb geheugen kit of 2
450 watt Antec voeding
xfx 8800gt 512 mb videokaart
Probleem:
Mijn processor is idle 60+ graden en full loaded word die 75 graden. Verder gebruik ik de stock cooler die meegeleverd is bij mijn processor. Naar mijn weten is dit gewoon te hoog en niet normaal.
wel moet ik opmerken toen ik mijn processor ging installeren werd hij standaard op 2.0 ghz gezet omdat die niet herkend werd door mijn moederbord. Dit was verholpen toen ik die bios geflashed had naar de nieuwste versie. Wel moest ik zelf de Multiplier veranderen die stond op 7.0 die heb ik op 9.0 gezet nu draait mijn processor op zijn werkelijke snelheid 3.0 ghz.
In de bios geeft die dezelfde graden weer als in Everest , Speedfan.
Wat ik tot zover heb gedaan om het op te lossen?
Nieuwe coolpasta aangebracht tot zover geen resultaat nog steeds 61 graden idle.
Bios geflashed naar laatste versie.
Kast open en dicht gehad kijken of het verschil maakte. ( niet dus )
Screenshots
Cpu-z

Speedfan

Nu zou ik graag van jullie horen , wat een oplossing zou kunnen zijn ?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!