[XP pro] Geluid clipt

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een aantal HD films (x264) met ac3 of DTS geluid... Daarvan lijkt het geluid op sommige stukken te clippen (bijvoorbeeld bij een aanvalscene bij saving private ryan). Op mijn gewone pc is dit het geval, op mijn mediacenter pc niet. Met clippen bedoel ik dat er telkens tikjes klinken als het geluid van een fim hard wordt.

Bij sommige films heb ik nergens last van, bij muziek ook niet, bij games ook niet. Het probleem treedt dus op bij een aantal x264 films, maar alleen op deze pc... Op laptop en MCE niet.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Nieuwste versie van AC3 filter geinstalleerd.
- Andere geluidskaart erin (ipv de onboard CM6501?? een sound blaster audigy)

Ik heb dus geen idee waar het nu nog aan zou kunnen liggen.

• Double J
Iemand?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Probeer het volume van Windows (via het speakertje in je taakbalk) eens te verlagen, dit kun je ook doen in de AC3 filter settings. Dit hielp bij mij nog wel eens. Het volume kun je dan wel via je versterker/speakersetje omhoog schroeven.

I am the great Cornholio!

• Slogra
  • Niet online
Check eerst eens of AC3 filter daadwerkelijk gebruikt wordt door de player. En heb je al naar de settings van AC3 filter gekeken. Daar kan je veel aanpassen m.b.t. volume.

Houd er rekening mee dat film geluid een veel dynamischer is dan het gemiddelde top40 mp3tje. Daardoor zal het gemiddelde volume van een film zachter zijn dan een mp3tje, zodat er nog ruimte overblijft voor een hoog volume bij bijv. explosies.

• Double J
Settings van windows volume heb ik al eens aangepast, dat had geen zin.

De settings van AC3 filter heb ik ook mee gespeeld, de gain omlaag, het gewone volume omlaag, maar dat werkte ook niet. Verder wordt AC3 filter echt gebruikt door media player classic.

• Slogra
  • Niet online
Ik zou VLC eens proberen. Deze speler heeft alle codecs ingebakken en gebruikt dus iets anders van AC3filter.

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Probeer ook eens je drivers te herinstalleren.

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Wellicht zit er op je mediaspeler een clipping filter dat niet op je pc geluidskaart zit.

• Double J
Ik ben nog eens aan het uitzoeken geweest. Op mijn dual-boot vista installatie zijn er geen problemen. Ik gebruik daar dezelfde codec (AC3 filter 1.46). Natuurlijk is het wel een andere driver van de geluidskaart, de vista versie.
Maar op die installatie werkt het prima, geluid klinkt hoe het moet klinken.

Zoals ik voorheen al gezegd heb, ik heb al een andere geluidskaart in mijn pc geprobeerd, maar daarmee was het probleem niet opgelost.

Wat kan ik allemaal deinstalleren en opnieuw installeren op mijn XP installatie zodat het geluid weer goed is? Zijn dat alleen de driver en de codec? Of kijk ik ergens overheen?
Pagina: 1