Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met een Windows XP installatie die nogal brak geworden is en deze wil ik graag opnieuw installeren. Ik heb echter een probleempje, want ik heb stapels Windows XP CD's liggen en ik weet niet welke erbij hoort (dit zijn OEM CD'S, retail CD's, gebrande ISO's die gedownload zijn via school en een aantal 'minder legale' VLK CD's).

Is het mogelijk om aan de hand van bepaalde informatie in de installatie (zoals een bestand ergens, de code in de systeemeigenschappen, de productcode die je kunt opvragen met een programma zoals Magic Jelly Bean) te herleiden welk type CD hierbij hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Als het goed is staat het op de sticker van je product key ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
vaag je zelf eerst dit af.

is dit een fabrieks PC ja/nee?

indien ja.. staat er een tikker op de kast geplaatst?

Indien ja. dan is dit een OEM versie van windows.

DE OEM VLK, installaties zijn alemaal gelijk.. De installatie cd verschilt alleen bij de checksum..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen PC van een bedrijf als HP ofzo, maar zelfbouw. Toch heb ik enkele OEM licenties van oudere PC's. De keys heb ik op een geprint papiertje staan en niet op de mooie glimmende stickertjes enzo. Ik heb al gewoon wat geprobeerd, maar als je dan zo'n key invult zegt 'ie doodleuk dat het een verkeerde is (terwijl de key op zich wel geldig is... dit zal dan bij een Retail/OEM mixup zijn).

(En ja ik weet dat een licentie alleen geldig is als je zowel de CD, het stickertje als het bijgeleverde boekje hebt, maarja zulke dingen raken kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Als je bij Deze Computer -> Rechtermuisklik -> Eigenschappen kijkt staat daar ergens "Geregistreerd op naam van" met een code eronder.

Zoiets als: xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx

Staat daar in die code de letter OEM staat dan heb je en OEM versie draaien :)

Als er allemaal getallen stan heb je een retail versie...

[ Voor 22% gewijzigd door crack_en_hack op 07-06-2008 12:10 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. Ik zal zometeen even kijken wat daar staat. Als daar geen 'OEM' in staat, dan kan het alsnog Retail of VLK zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:14:
Dank je wel. Ik zal zometeen even kijken wat daar staat. Als daar geen 'OEM' in staat, dan kan het alsnog Retail of VLK zijn neem ik aan?
idd en anders pak je een volledige OEM of Retail XP CD en verander je de PID waarde in de setupp.ini zodat hij een type code pakt die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus geluk want er staat zo 'OEM' in die code, dus ik pak gewoon mijn OEM CD'tje erbij en ga installeren.

Om toch op jou opmerking terug te komen. Het probleem is niet dat ik een CD mis maar simpelweg niet weet welke CD bij de installatie hoort (alle types CD's heb ik gewoon liggen). Toch bedankt voor je suggestie. ;-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voortaan dus je documentatie bijhouden.

Maar dat heeft eerlijk gezegd niks met het installeren, of met OS functies te maken maar met administratief werk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1