Toon posts:

Wireless Sitecom drivers zorgen voor time-outs bij games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb iets vreemds ontdekt. Ik heb hier al een lange tijd gezeur met ons draadloos netwerk. Als ik dan spellen ga spelen krijg ik steeds om de zoveel tijd time-outs bij die spellen (CoD4, BF2, Warrock, World in Conflict). Dit is erg irritant en op internet zijn er ook meer mensen te vinden die hier last van hebben.
Nou had ik voor de grap mijn Sitecom Mimo draadloze netwerk kaart is vervangen voor een oude 3Com 11mbit kaart die we hier nog hadden liggen. Sindsdien zijn alle problemen weg. Ook als ik met een lan kabel op het internet zit heb ik geen last meer van die time outs.
Nu hebben wij nog een game computer in huis waar een Sitecom USB adapter in zit. En ook bij deze heb ik steeds de time outs.
Kortom: als ik hardware van Sitecom gebruik heb ik gezeur (op vista en xp). Als ik die vervang door een ander merk niet meer.

Kan het zijn dat de hardware of de drivers van Sitecom deze problemen veroorzaken? En zijn er hier op Tweakers nog meer mensen die dit ook zien (of juist niet, dan heb ik het dus mis)?

Programmatjes als Vista Anti Lag helpen niet. We hebben een Zyxel modem en een Linksys accespoint.

Verwijderd

Standaard worden bij drivers de powersavings aangezet, die zichzelf uitschakeld en je timeouts dus verklaren. Al ga je naar het desbetreffende apparaat in je apparaatbeheer en gaat eens neuzen onder 'powersettings' oid dan vindt je daar vaak een "Always on" feature. Al zet je die aan hoort het gewoon voorbij te zijn. :)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sitecom en al die andere "zooi" gebruiken allemaal dezelfde chipset.
Je zou is kunnen kijken ligt het aan het kanaal waar je op zit ?
beveiliging instellingen ?
Dingen die storen op je netwerk ?
Je heb het over een MiMo kaart ondersteund je router dat ook ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij het tabblad energiebeheer "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitgezet. Ook staat hij bij energiebeheer op maximale prestaties.
Maar ik heb nog steeds last van time outs (in CoD 4 "Connection Interupted")
Verder kan ik nog onder het tabblad geavanceerd Receive en Transmit buffers instellen. Maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:06:
Sitecom en al die andere "zooi" gebruiken allemaal dezelfde chipset.
Je zou is kunnen kijken ligt het aan het kanaal waar je op zit ?
beveiliging instellingen ?
Dingen die storen op je netwerk ?
Je heb het over een MiMo kaart ondersteund je router dat ook ?
De problemen blijven bij beveiliging uit, WEP en WPA beveiliging. Verder heb ik goed ontvangst maar ik heb de problemen dus ook als ik een gewone Sitecom 54g kaart, een Sitecom USB 54g adapter en dus die Mimo kaart gebruik. Dus dan zou hij het toch op 1 van hen moeten doen.

Sorry voor dubbele post.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verder heb ik goed ontvangst maar ik heb de problemen dus ook als
Download is Netstumbler en kijk is zijn er meerdere draadloze verbindingen actief op jou kanaal ?

offtopic:
En ik blijf van mening gamen met een kabel leid tot minder problemen ; Alleen er is niet altijd de mogelijkheid toe

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:17:
[...]

offtopic:
En ik blijf van mening gamen met een kabel leid tot minder problemen ; Alleen er is niet altijd de mogelijkheid toe
Ik ben het helemaal met je eens. Maarja huis is net verbouwd en m'n ouders waren vergeten om een kabeltje door te laten trekken :'(

Ik heb nu Network Stumbler geinstalleerd maar hij zegt dat mijn adapter "unsupported" is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 11:25 ]

Pagina: 1