Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Sweex Wireless LAN PCI card 140 Nitro XM driver

Pagina: 1
Acties:

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Op dit moment heb ik 't in de titel genoemde kaartje werkend onder Vista met de XP-drivers.
Helaas vertoont ie af en toe kuren. Bij het opstarten wordt de driver soms niet geladen en is de oplossing het in-/uitschakelen van het apparaat in apparaatbeheer.
Sweex levert helaas geen nieuwere driver. Ook met zoeken op zaken als chipset vind ik geen Vista-drivers.

Technische details:
Sweex Wireless LAN PCI Card 140 Nitro XM (LW142)
Chipset: Javelin ISL3886

Zijn er alternatieve drivers of kan de driver later gestart worden? Of zou 't mogelijk zijn om 'n snelkoppeling te maken die exact deze driver opnieuw laad?

[ Voor 14% gewijzigd door magic_nl op 07-06-2008 10:45 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gewoon een netwerk kaartje halen van een A merk ipv sweex... neem een linksys ofzo, kost je 20 eurie, maar doet het altijd.

En vind het trouwens ook niet gek dat ie het niet goed doet met xp drivers onder vista...

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
De opmerking om maar 'n A-merk kaartje te halen vind ik niet helemaal terecht.
Vaak gebruiken verschillende merken dezelfde chipsets op kaartjes. Bijv. Linksys zou hetzelfde kunnen zijn als Netgear of Sitecom. En die laatste 2 zijn géén A-merken, maar wel goedkoper.
Een echt A-merk is m.i. 3com, maar die zie je (bijna) nergens meer.

Ook is het zo dat het kaartje 9 van de 10 gewoon prima mee opstart en dan z'n werk goed doet.
Alleen af en toe wordt de driver op 't verkeerde moment geladen ofzo en moet je de driver handmatig herstarten.
En dat laatste zou ik dus willen oplossen door of de driver later te laten starten of met 'n snelkoppeling waarmee ik in 1 dubbelklik de driver herstart i.p.v. met een x aantal klikken via apparaatbeheer.

De chipset wordt overigens ook wel eens Prism genoemd.
Zoeken naar drivers bij het bedrijf Intersil (Daar staat de ISL in ISL3886 voor) heeft ook niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door magic_nl op 09-06-2008 16:35 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Reactie van Sweex:

Geachte heer of mevrouw XXXX,

Als reactie op uw vraag:

Helaas hebben we nog geen Vista drivers voor dit apparaat. We zijn druk bezig met de drivers voor Vista. Houdt u onze website goed in de gaten voor verdere ontwikkelingen.
www.sweex.nl

Nou, zal mij benieuwen of die ooit nog komen, maar ik denk het niet.

Systeemspecificaties