Verbinden met Exchange 2007 (login dialog)

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op mijn werk draaien we Exchange 2007
Thuis maak ik met met Outlook 2007 verbindinding met Exchange. Alles gaat goed, alles werkt :)

Maar telkens als ik Outlook 2007 opstart en hij verbinding maakt met Exchange, dan krijg ik een login venster waarmee ik mij moet authenticeren met Active Directory. Er is wel een mogelijkheid om het wachtwoord te bewaren ("Remember my password"), maar dat heeft geen resultaat. Telkens moet ik dus inloggen in AD.

Afbeeldingslocatie: http://www.lse.ac.uk/itservices/remote/email/ol2007/logon.jpg

Iemand hier een oplossing voor?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cybex schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 08:02:
Thuis maak ik met met Outlook 2007 verbindinding met Exchange. Alles gaat goed, alles werkt :)
En wat draai je thuis als besturingssysteem? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cybex
  • Niet online
Vista Ultimate

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan net als onder XP dan ook de Manage network passwords optie gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VEQWeAFXG5IcTF7YFL0yhuAB/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cybex
  • Niet online
Daar staat hij bij, ook goed ingevuld (juiste domein, juiste username en password). Nog meer suggesties?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:14
Heb je NTLM authenticatie aanstaan in Outlook?

Hail to the king baby!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^ dan kan het dus ook nog zijn dat je de Vista default NTLMv2 een tandje naar beneden moet zetten.

• Cybex
  • Niet online
NTLM authenticatie staat aan in Outlook.

@alt-92: NTLMv2 een tandje naar beneden zetten? Ik ga even zoeken, mocht je dit lezen en ik heb nog niet gereageerd, zou je me een handje op weg kunnen helpen? (Waar moet ik dat zoeken)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is een local security setting (policy) die standaard aan staat in Vista.
NTLMv2 is sterker dan NTLMv1, wat onder andere door win9x en andere non-Microsoft OSsen wordt gebruikt (een van de redenen waarom je in een mixed omgeving dan niet bij Vista/2008 shares kan, omdat de autenticatie dan niet werkt).
Client, service, and program incompatibilities that may occur when you modify security settings and user rights assignments

Je kan dat zowel in je registry als met gpedit.msc aanpassen en kijken of dat je probleem (ver)helpt.

• Cybex
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg. Aangepast naar NTLM authenticatie, maar nog steeds een dialoog venster.

Vreemd dat dit zo raar werkt. Dit is een standaard Windows Vista installatie met Outlook 2007. De servers zijn Windows 2003 (owa) en Windows 2008 (database).

Op mijn iMac met Entourage (MS product) kon ik alles instellen en het werkte gewoon...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Deze oplossing werkte bij mij met zowel Office 2003/2007 en Exchange 2003/2007.

Edit: Bij mij staat die nu op '2'

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 07-06-2008 13:12 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Cybex
  • Niet online
Ik heb hem ook op 2 gezet (op de client, Vista), gereboot, getest: Werkt niet :(

• Cybex
  • Niet online
Ik sta op het punt om het op te geven, ik lees dat meer mensen dit probleem hebben (check) en nog geen oplossing hebben ook.

Lijkt met Windows Server 2008 te maken te hebben...
Pagina: 1