• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo tweakers

ik heb voor mn 2e systeem een moederbord nodig waarmee ik een beetje kan overklokken

er zit nu een Asrock conroeXfire moederbord in maar daar kan ik geen voltage's enz veranderen en daarmee krijg ik mn Celeron E1200 niet op een hogere clock

Nu viel mijn oog dus op een msi 975 Platinum waarmee je wel van alles kan instellen wat ik dus nodig heb

Nu mijn vraag : er zit een 8pins connector op maar mn voeding heeft dit er niet opzitten , gaat het werken met een P4 aansluiting of moet er perse een 8pins connector op?

op het internet lees ik reviews en zie ik dat er standaard een dekseltje op de overige 4 pinnen zitten dus dat verward een beetje

Een andere vraag : zijn er andere moederborden die het beter doen dan deze met het budget van 55 euro??

Mvg langeveld

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

die extra 4pinnen bij de 8 pinnen is voor eventuele extra stabiliteit tijdens het overklokken

En voor 55 euro zou ik eerder richting een goede tweedehandse gaan. (zie hier in V&A)
En zet er even je socket bij zodat dat geen verwarring schept (lijkt me een S775)

[ Voor 26% gewijzigd door Wiethoofd op 06-06-2008 23:57 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 4 pins connector gaat prima werken. Alleen als je flink wat stroom gaat slurpen met een cpu (wat een E1200 niet zal doen) dan heb je die 8 pins echt nodig.

Maar waarom nog een 975 chipset, die dingen zijn toch al vrij oud. Een P35 bordje is heel wat nieuwer en ook wel betaalbaar te vinden.

• glangeveld
ja ik zoek wel naar een goede 2ehandse maar welke chipset is goed voor een mooie stabiele overklok.

een P35 zal net kunnen , mischien een 650i maar die zie ik bijna niet 2ehands

Hoever zal ik mn celeron E1200 kunnen overklokken met 4 pinnen? ( stock is de processor rete traag )

55 seconden superPi duurt me veel te lang :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

glangeveld schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:57:
ja ik zoek wel naar een goede 2ehandse maar welke chipset is goed voor een mooie stabiele overklok.
eigenlijk elk nieuw moederbord heeft wel een beetje overklok ruimte, zolang je de boel maar een beetje koelt met een ventilator
een P35 zal net kunnen , mischien een 650i maar die zie ik bijna niet 2ehands
waarom een 650i chipset als je een Ati grafische kaart hebt en dus nooit crossfire op zo'n bord kan draaien en P35 is voor die 50 euro gewoon een goede chipset.
Hoever zal ik mn celeron E1200 kunnen overklokken met 4 pinnen? ( stock is de processor rete traag )
draait stock op 1,8? moet 2,5GHz wel lukken met een goede CPU-koeler en een beetje goed geheugen.
55 seconden superPi duurt me veel te lang :P
dan moet je hem in eerste instantie niet starten :P

{edit}
mogelijke kandidaten uit de V&A:
V&A aangeboden: GigaByte GA-P35-DS4
V&A aangeboden: Asus P5K (5 euro boven je budget, maar een stabiel moederbord)
V&A aangeboden: Asus P5B (idem, maar precies je budget)
houdt ook nog rekening met eventuele verzendkosten

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 07-06-2008 00:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• glangeveld
Ik heb nu een Asrock conroeXfire die overal werd aangeprezen enz dat ie crossfire ondersteund enz

echter wil het apparaat nix niet overklokken en geen opties voor voltage's enz dus die vind de achterdeur binnenkort

Crossfire ga ik er nooit mee draaien , mn primaire pc heeft al crossfire dus die word gebruikt voor games enz

cpu koeler is een Xigmatek tower koeler dus dat moet lukken icm pc6400 dominators van corsair

[ Voor 6% gewijzigd door glangeveld op 07-06-2008 00:29 ]

• glangeveld
bedankt wiethoofd , de asus P5K lijkt me een goede vervanger en heeft de p35 chipset
Pagina: 1