Toon posts:

Poging nr.2 Laptop/LCD TV problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond iedereen,

Ik heb eerder een topic gestart maar dat 'ging niet helemaal goed' dus poging nummer 2:

Ik heb een Laptop van Dell ( Inspiron 1501 ) met de volgende specificaties:

AMD Sempron 3500+ 1.8Ghz
894MB Ram
320MB Ram Ati Radeon Xpress videokaart
Windows XP home
DirectX 9.0c

Een Samsung 32inch LCD TV HD Ready.

Ik gebruik VLC om films/series af te spelen en mijn desktop resolutie is 1280x800

Mijn probleem is dat sinds ik mijn laptop gekoppeld aan mijn TV als tweede monitor. Dit om snel en makkelijk films af te spelen zonder een mediaspeler te gebruiken.

Dit werkt perfect maaaaaaaaar hij geeft geen beeld meer op de laptop zelf als ik daar een film bestand wil afspelen. Ik krijg een zwart beeld. Ik heb 'alles' al geprobeerd zoals eigenschappen en daar de tweede monitor uitschakelen, verwijden uit apparatenbeheer, nieuwe videokaartdrivers installeren, eerst te laptop uitschakelen en daarna de kabel loskoppelen van de tv, resolutie verlagen enz enz enz maar ik krijg maar geen beeld meer.

Tevens als ik een spel speel die een resolutie heeft van 1024x768 dan heb ik links en rechts zwarte balken. ( Toevallig dat dit ook bij op mijn lcd tv als ik beide heb aangesloten. ( Het achtergrondplaatje van mn laptop wordt niet volledig weergegeven op mn tv. Ook zwarte balken links en rechts. )

Ik heb de nieuwste drivers en de laatste DirectX

Wie weet wat ik moet doen om en die zwarte balken te laten verdwijnen en beeld te krijgen als ik films afspeel.

Bedankt people!

Grts

iTo

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je geeft aan 'alles' al te hebben geprobeerd, maar wát heb je zelf al geprobeerd? Wij hebben geen glazen bol... ;)

Je zwarte balken komt vanwege de resolutie. Om je beeld dan toch goed weer te geven (zonder uit te rekken en dergelijke) krijg je de zwarte balken.

Omtrent het beeld op TV en laptop, probeer eens Fn+F7

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Lees mijn signature eens :>

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
@GJ-tje

"Ik heb 'alles' al geprobeerd zoals eigenschappen en daar de tweede monitor uitschakelen, verwijden uit apparatenbeheer, nieuwe videokaartdrivers installeren, eerst te laptop uitschakelen en daarna de kabel loskoppelen van de tv, resolutie verlagen enz enz enz maar ik krijg maar geen beeld meer."

;-) Dat heb ik allemaal al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Oh Trouwens,

Waarom past de laptop dan heb beeld aan zodat het scherm er niet uitgerekt uitziet maar mijn PC doet dat niet. ( 20.1inch met een resolutie van 1600x1050. Dezelfde spellen die een resolutie hebben van 1024x768 en dat ziet er ook goed uit. )

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:21:
Oh Trouwens,

Waarom past de laptop dan heb beeld aan zodat het scherm er niet uitgerekt uitziet maar mijn PC doet dat niet. ( 20.1inch met een resolutie van 1600x1050. Dezelfde spellen die een resolutie hebben van 1024x768 en dat ziet er ook goed uit. )
Dit zal afhangen van de instelling ;)

btw, wanneer je in een korte periode nog iets wilt zeggen, kan je altijd gebruik maken van de edit toets, anders wordt het nogal snel een beetje onoverzichtelijk :)
Pagina: 1