Scherm laptop te vervangen? Asus Z92U

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-01 00:16
Wat ik heb begrepen van een vriendin is dat er iets tussen de laptop zat terwijl ze met haar voet op de laptop belandde. Hierdoor is nu het scherm half kapot. Het onderste deel doet het niet meer waardoor de taakbalk etc niet meer zichtbaar is.

Het betreft een Asus Z92U laptop die over de 2 jaar is. Dus garantie zit er niet meer in.
De shop gaf als oplossing het vervangen van het scherm (15.4 inch d8 ik) voor 230 euro, veeeels teveel dus, zoveel is die laptop niet eens meer waard.

Ik zei al dat dit teveel was voor een oude laptop en dat ze hem misschien op een CRT of TFT kan aansluiten.

Mijn vraag is zou ik hier een scherm voor kunnen vinden van een andere Z92U of zelfs een andere laptop (wel 15.4 inch scherm) en deze erop zetten (kheb zelf nog nooit aan een laptop geknutseld)?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Maak in ieder geval een foto. Ik neem aan dat de behuizing ook is gescheurd door deze grap?

De Asus Z92U staat gelijk aan de Asus A6 serie. Alleen zal de buitenkant iets anders zijn volgens mij, de aansluitingen en dergelijke zijn gelijk als ik me niet vergis. Ik denk dat je de meeste kans hebt door op marktplaats ed te zoeken naar kapotte laptops waarvan het scherm nog werkt. Deze zul je vast wel voor 50-75 euro kunnen overnemen gok ik.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 12:41
Zelf heb ik ongeveer een jaar geleden ook mijn laptopscherm kapot gehad, ik heb toen een nieuw scherm gekocht voor 175€ incl. verzendkosten, inbouwen in mijn asus was toen een fluitje van een cent!

Aan de voorkant alle rubbere dopjes afnemen met een pincet, schroeven losmaken en je kunt de kap al losmaken, dan de achterkap losschroeven, je ziet wederom de schroeven vanzelf zitten. Dan hou je het schermframe over, deze zit links en rechts vna je scherm vast met wat schroefjes. Ook deze losdraaien en gaan met die banaan.

Hoe je aan een ander scherm komt, moet je zelf kijken. Ik heb toen na openschroeven het typenummer gegoogled, en 1 zaak in NL leverde zo'n scherm (of ik moest via ebay bestellen, maar dan is de kans 100x groter dat het kapot gaat terwijl het toen maar iets van 10€ scheelde).

Anyways, ik heb dit scherm toen gekocht, en dat werkt als een trein! (Al zie ik wel dat ze nu wat duurder zijn geworden, wat wel jammer is voor je, maar 190 is nog altijd minder dna 230)

Waarschijnlijk zit in de asus van je vriendin een vergelijkbaar scherm (iig met die connector, en de smalle invertor aansluiting), en dan zou je het gewoon moeten kunnen uitwisselen. Als ik het goed herinner zat in mijn laptop toen een AU Optronics xxx-V9 scherm (xxx is het typenummer wat ik uiteraard niet meer weet ;-)). Het LG scherm was compatible volgens de zaak, en in 10 minuten heb ik het scherm toen weer ingebouwd toen het binnen kwam! (Met een schroevendraaierset van de ikea, echt speciaal gereedschap heb je dus ook niet nodig).

Mocht je ergens op marktplaats een scherm vandaan weten te toveren of een kapotte laptop moet je dat uiteraard doen! Zo niet zou ik toch echt dat LG scherm nemen, duur, maar wel goed! Ik ga er dan wel even voor het gemak van uit dat je vriendin ook een 'normaal' 1280x800 scherm had, en geen high res variantje, want die schermen zijn los een stuk duurder. En aangezien het compatible is met de Asus A6 serie... denk ik dat dit voor 99% een goede gok is.

Wanna play?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 18:21

Woohooo

Smilie, James Smilie

F-Tim schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:51:
Zelf heb ik ongeveer een jaar geleden ook mijn laptopscherm kapot gehad, ik heb toen een nieuw scherm gekocht voor 175€ incl. verzendkosten, inbouwen in mijn asus was toen een fluitje van een cent!
Oftewel met inbouwen en testen is € 230,- een zeer nette prijs.

Als je dit er niet voor over hebt, koop ergens een 2de hands CRT en gebruik em als desktop of koop een nieuwe notebook.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica