Toon posts:

Asus P5B vs 8800GTS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij zit met een Asus P5B mobo en een 8800GTS als videokaart. Als hij alles installeert zoals het hoort behalve de drivers van nvidia, werkt dit systeem perfect, als hij de drivers van Nvidia dan installeerd, geeft hij bij het opstarten van Vista een zwart scherm( geen input van de graka dus).

Dus het windows balkje passeert, windows logt hem in(geen wachtwoord) en vlak daarna krijgt hij zwart beeld.

Als ik dan in veilige modus ga, werkt het wel, en terug gewoon weer hetzelfde fenomeen, dan heb ik in veilige modus de drivers gedeinstalleerd, en het systeem draait dus perfect.

Dit is allemaal gedaan op een versie windows vista home premium, met alleen de drivers van de chipset en het geluid geinstalleerd!

Wat ik hieraan te doen?

MVG Kevin

Verwijderd

Werkt de videokaart wel op een ander systeem anders zou de videokaart wel eens kapot kunnen zijn.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Probeer eens een andere videokaartdriver? Een iets oudere of een iets nieuwere.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:41:
Werkt de videokaart wel op een ander systeem anders zou de videokaart wel eens kapot kunnen zijn.
Dit kunnen we moeilijk proberen, en ik zou liever andere dingen proberen alvorens de computer uit elkaar te gaan halen.
buggienuk schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:46:
Probeer eens een andere videokaartdriver? Een iets oudere of een iets nieuwere.
Heb je bij nvidia geen "omega" drivers, zoals je bij ATI had/hebt? We gebruiken nu dus de nieuwste.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:09:
[...]
Dit kunnen we moeilijk proberen, en ik zou liever andere dingen proberen alvorens de computer uit elkaar te gaan halen.
De computer hoeft ook niet uit elkaar, je schroeft alleen de grafische kaart los en haalt de stroomstekker uit de grafische kaart (of andersom)
Heb je bij nvidia geen "omega" drivers, zoals je bij ATI had/hebt? We gebruiken nu dus de nieuwste.
Ja die heb je, zoek even in de meuktracker op 'omega' en je hebt ze zo.

en welke zijn de nieuwste en waar heb je ze weggehaald?
download gewoon 175.16 van de nvidia site

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:09:
Tja, als je niets probeert dan zul je nergens achter komen. Je zult toch echt moeten gaan testen, dwz in een andere PC.
Zoekt en gij zult vinden: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=nl

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:13:
[...]

De computer hoeft ook niet uit elkaar, je schroeft alleen de grafische kaart los en haalt de stroomstekker uit de grafische kaart (of andersom)

[...]

Ja die heb je, zoek even in de meuktracker op 'omega' en je hebt ze zo.

en welke zijn de nieuwste en waar heb je ze weggehaald?
download gewoon 175.16 van de nvidia site
Ik weet perfect hoe je een videokaart uit een systeem haalt, daar niet van, was ook een beetje een overdrijving, maar ik probeer liever nog ff andere alternatieven, de drivers heb ik van de site gehaald, dus het zijn de bovenvernoemde. Ik zal dan eens zoeken naar de omega drivers.

alvast bedankt

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Is de resolutie of de refresh-rate dan niet gewoon "te hoog" voor de gebruikte monitor ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:17:
Is de resolutie of de refresh-rate dan niet gewoon "te hoog" voor de gebruikte monitor ?
Kan ik me moeilijk inbeelden, dat de drivers ze ineens zo veranderen dat de monitor het niet meer aankan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Kan ik me moeilijk inbeelden, dat de drivers ze ineens zo veranderen dat de monitor het niet meer aankan?
Test het toch maar eens F8 tijdens windows starten en dan VGA modus aanklikken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
zal het eens proberen, kan ik ze dan aanpassen zodat ze bij de volgende "normale" boot goed staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:51:
zal het eens proberen, kan ik ze dan aanpassen zodat ze bij de volgende "normale" boot goed staan?
Ja. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, ik laat jullie tegen morgen nog iets weten!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, VGA modus helpt dus ook niet, de bios is ook de nieuwste.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nu niemand een ID?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, althans, niet als jij nagenoeg niets zelf probeert :o

Voordat je een topic opent is het de bedoeling dat je al zelf aan de slag gaat, waarbij het proberen met verschillende driverversies en het proberen van de kaart in een ander systeem (en/of een andere kaart in dit systeem) echt basic genoemd mag worden. Dat heb je nu nog steeds niet gedaan. Wij hebben geen glazen bol, output <= input, en input is bij benadering nul. Dit heeft zo geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.