Toon posts:

Mijn computer detecteert mijn boxen niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vervelend probleem. Deze week had ik enkele problemen met mijn computer waardoor ik hem volledig opnieuw heb moeten installeren. Voordien had ik windows 2000 pro maar nu heb ik er windows xp pro op geplaatst.

Ik heb al het nodige opnieuw geïnstalleerd en toen ik naar muziek wou luisteren kreeg ik deze foutmelding: Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.
Ook andere audiobestanden of internetfilmpjes en radio kan ik niet beluisteren.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik heb gewone plug&play boxen en voordien werkten zij wel. Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet opgelost. Het probleem ligt zeker niet aan m'n boxen want als ik mijn ipod hierop aansluit werken zij zonder problemen.

Hulp gevraagd dus

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is je geluidskaart :)

Als je in configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer kijkt zal mogelijk je geluidskaart daar een foutmelding geven (ik gok onder onbekend audio-apparaat). Als je type/merk geluidskaart weet, moet je daarvan de drivers installeren.

Heb je onboard, kijk even op de CD van je moederbord, desnoods website van de maker, om daar de drivers te vinden.

Veel geluidskaarten (danwel onboard) worden niet standaard door XP herkend, je moet dus handmatig nog de drivers ervoor installeren :) Je boxen werken nog steeds, echter het apparaat dat geluid naar je boxen stuurt dus nog niet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 17:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm

Ik zie nergens onbekend audio-apparaat staan, maar er staat op een bepaald moment wel: overige apparaten en daaronder dan 3 dingen: multimedia-audiocontroller, SM-buscontroller en USB controller. Al deze drie hebben een geel vraagteken ervoor staan met een uitroepteken ervoor. Is dit het?
(sorry maar ik ben niet zo computerbegaafd :? )

En als het dat zou zijn, heb ik nog een probleem, want mijn computer is gemaakt door een vriend van mij. Dus geen aangekochte waarvan ge alle gegevens kunt opzoeken :| Maar heb dus geen flauw idee welke geluidskaart daar in zit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even wat voor geluidskaart er in zit. On board: drivers van de site van de mobo-fabrikant halen. Losse kaart: dan bij fabrikant van de kaart gaan zoeken. Beide naar drivers voor XP pro :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan mn pc open vijzen? En ik heb geen flauw idee wat on board is, mr kom. Zoals ik al zei, computers en ik...

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:09:
Moet ik dan mn pc open vijzen? En ik heb geen flauw idee wat on board is, mr kom. Zoals ik al zei, computers en ik...
dan moet je er afblijven en een vriendelijke buurjongen met pc kennis vragen..

onboard:
Afbeeldingslocatie: http://www.skunkarific.com/pcparts/VIG400.JPG

dus dat rood groen blauw.. dus als het bij uw usb etc zit..

als het extern is (aka pci) dan is het lager dus onder uw videokaart...

Als je een foto neemt kunnen we zeggen wat het is.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 16:24
Ik zie nergens op wat voor een hardware je draait. Dus het is tasten in het duister. Zoals je het stelt gaat iedereen een conflict zoeken op Software nivo wellicht, terwijl je misschien gewoon 4GB geheugen in je PC hebt zitten, en dan hardware een boosdoener is zonder dat iemand hier aan denkt.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie hier iets aan? Het was niet echt handig om er een foto van te trekken maar kom.

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/annelies.helderweirdt/PC/photo#5208807300602428034

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/annelies.helderweirdt/PC/photo#5208807331559373874

Verwijderd

Topicstarter
oei, hoe komt het dat mn afbeeldingen niet zichtbaar zijn?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:36
multimedia-audiocontroller = geluidskaart is niet geinstaleerd.

Als je een windows installatie maakt moet je ook je drivers installeren dus het stukje software om dingen aan te sturen zoals je geluid.

Wat kun je doen?

Iemand opzoeken die er verstand van heeft een kennis, vrienden of familie.
Naar een lokale computerzaak gaan en het daar laten doen het kost je dan wel wat maar dan weet je zeker dat alles goed werkt.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Aan het plaatje te zien is het iig een onboard geluidskaart:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/annelies.helderweirdt/SElmq60L_DI/AAAAAAAAACE/xDqXYFjQ228/DSC02718.JPG?imgmax=640

Je kunt eens dit draaien en bij het tabblad 'Mainboard' de gegevens overnemen. Dan is het zo gevonden als je dit even aangeeft.

☻/
/▌
/ \

• maka
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2021
De plaatjes werken wel als je de locatie kopieert. Ik kan je zeggen van die plaatjes dat je geluid onboard is... Dus nu moeten wel weten welk moederbord het is. Zou je CPU-Z willen installeren? http://www.cpuid.com/download/cpuz_145.zip En als je dat gedaan hebt naar het tabje ''Mainboard'' gaan en de info willen geven die bij ''Manufacturer'' en bij ''Model'' staan?

(EDIT) Iemand was me al voor.

[ Voor 4% gewijzigd door maka op 06-06-2008 18:45 ]

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 16:24
rafler schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:37:
multimedia-audiocontroller = geluidskaart is niet geinstaleerd.

Als je een windows installatie maakt moet je ook je drivers installeren dus het stukje software om dingen aan te sturen zoals je geluid.

Wat kun je doen?

Iemand opzoeken die er verstand van heeft een kennis, vrienden of familie.
Naar een lokale computerzaak gaan en het daar laten doen het kost je dan wel wat maar dan weet je zeker dat alles goed werkt.
Vandaar mijn vorige post. Een bekend probleem met veel XP en voornamelijk Vista drivers, is dat ze na een reboot ontladen worden, en niet meer zichtbaar zijn in de hardware lijst, bij het plaatsen van 4GB of meer geheugen in een 32bit systeem. Dit gebeurt omdat de driver denkt dat hij 64bit drivers moet hebben, en het OS weerhoud deze drivers te laden ivm incompatibiliteit. In het begin zoek je jezelf dan gewoon wezenloos. Vandaar dat het handig is om te weten wat voor een hardware de topicstarter heeft. Zonder dit kan het dus gewoon nagenoeg overal aan liggen.

Voorheen dit probleem alleen gehad met Raidkaarten en netwerkcontrolelrs. Afgelopen 2 maanden ook ervaren met 3 geluidskaarten, in 3 verschillende configs/systemen/geluidskaarten. Verwacht je niet, dacht dat mijn geluidskaart ook stuk was ...

edit:

Je snapt er weinig van, maar geeft wel antwoord op vragen betreft hardware. Dus heb je het wel begrepen. Zeg alleenmaar dat zonder dit gegeven het alles kon zijn. Je geeft type moederbord en problem solved.

[ Voor 7% gewijzigd door Hardware Junk op 06-06-2008 20:20 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
Manufacterer = ASUSTek Computer inc.
Model = A7N8X

@ Hardware junk:
sorry maar ik begrijp heel weinig van alles wat je zegt :?

• maka

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waar heb je die precies vandaan?
Bij de A7N8X-E wordt verwezen naar een Win98 audio-driver en die moet zij niet hebben volgens mij. Bij de A7N8X zit het volgens mij allemaal gebundeld en is te vinden via:
http://support.asus.com/d...n-us&model=A7N8X%20Deluxe
en dan zit via Utilities -> WinXP de all-in-one driver:
http://dlsvr01.asus.com/p...utils/nf2/nf2v116_wxp.zip

Edit:
Die van makaveli1988 zou ook kunnen (audio-only), want de specs zegt:
Audio: Realtek ALC650 6-Channel CODEC

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 06-06-2008 19:16 ]

☻/
/▌
/ \

• maka
Bij de asus support site aangezien de A7N8X een Socket-A bordje is. De drivers die ik gepost heb horen bij dit moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
:*) Yihaa! kheb die van Kixtart gebruik en heb weer een supergoed geluid!!

Merci allemaal, ik kan eindelijk weer genieten van m'n muziek _/-\o_ :P
Pagina: 1